AutóAddikt Hírek Új csúcson a BMW 2015-ös gyártási volumene

Új csúcson a BMW 2015-ös gyártási volumene

MEGOSZTÁS

Az idei esztendő rohamosan közeledő zárásával immáron egyértelművé vált, hogy a BMW Group új termelési rekordot könyvelhet el a 2015-ös pénzügyi évre vonatkozóan.

oliver-zipse-bmw-ag-autoaddikt

A széleskörű járműpaletta kiváló képviselői iránt mutatkozó kimagasló keresletnek, valamint a vadonatúj BMW 7-es sorozathoz hasonlóan ez évben debütáló modelleknek köszönhetően a vállalatcsoport globálisan kiterjesztett termelési hálózata idén gyártási kapacitása rendkívüli eredményességéről tett tanúbizonyságot. „A BMW Group 2015-ben gyártott kétmilliomodik autója novemberben gurult le a gyártósorról. Az idei immáron sorozatban az ötödik esztendő, amikor vállalatcsoportunk németországi üzemei együttesen jóval az évi egymilliós darabszám felett termeltek” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja, aki módfelett elégedett a BMW Group idei termelési eredményével.

A BMW Group globálisan kiterjesztett gyártási hálózatának középpontjában a rendkívül megbízható, kimagaslóan terhelhető és meglehetősen rugalmas termelési eljárásrendszer áll. Annak érdekében, hogy termékelőállítási folyamatait még inkább megszilárdítsa és gördülékenyebbé tegye, a vállalatcsoport a jövőben az elsőkerék-meghajtású vagy hátsókerék-meghajtású járműfelépítés szerint változtatja meg üzemeinek gyártási eljárását. „Ezzel a lépéssel teljesen új szintre emeljük globális termelési hálózatunk termelékenységét. Azáltal, hogy az üzemek egyféle járműstruktúrára összpontosítanak, a gyártás hatékonyabbá válik, miközben az egyes folyamatok bonyolultsága is csökken. Célunk, hogy eme globális méretű átrendezést az elkövetkező három évben, újonnan kifejlesztett modelljeink piaci bemutatkozásával párhuzamosan véghez vigyük” – mondta Oliver Zipse.

Széleskörű digitalizáció a járműtechnológiai innovációkért

Kimagasló gyártástechnológiai innovációikkal a BMW Group németországi üzemei a vállalatcsoport gyártási infrastruktúrájának úttörői, amely a partnerekkel való együttműködések terén is mérceként szolgál. A BMW Group globálisan kiterjesztett termelési hálózatában számos példa igazolja a gyártási lánc jövőbe mutató újításaiban rejlő potenciált. Ilyen többek között a digitalizáció, a moduláris eljárásrend és a járműépítéshez használt különböző anyagok intelligens összedolgozása, amelyek egytől egyig a jövő termelési hálózatának kulcsfontosságú elemei. Kiváltképp igaz ez a digitalizációra, amelynek köszönhetően a BMW Group járműgyártó és -összeszerelő létesítményei rugalmasabbá és precízebbé, s mint ilyen, minden korábbinál hatékonyabbá és minőségibbé váltak. A könnyedén alkalmazkodó robotizált rendszerekkel, a dolgozók munkavégzését megkönnyítő intelligens eszközökkel, a tervezhetőséggel és a szimulációval, valamint az automatizált adatrögzítéssel és -elemzéssel az IT-vezérlésű gyártási technológiák még eredményesebbé tették az összetett termelési folyamatokat.

Annak érdekében, hogy németországi üzemei hosszú távon is képesek legyenek kielégíteni a jövőben felmerülő ügyfél-igényeket és a globális keresletet, a BMW Group az elkövetkező évek során több mint egymilliárd eurót fektet be jelenleg is működő létesítményeibe.

2017 közepére a vállalatcsoport müncheni gyára egy forradalmian innovatív fényezőrészleggel bővül, amely a legmagasabb színvonalon, a legoptimálisabb körülmények között, az anyagok leghatékonyabb felhasználásával működik majd. Az új részleg annak az átfogó invesztálási programnak a része, amelynek keretében a vállalatcsoport 2018-ig a jövő járműtechnológiai kihívásaira készíti fel otthoni gyártó és összeszerelő üzemét, több mint félmilliárd euró befektetésével. A beruházási csomag részeként a müncheni létesítmény karosszéria-gyártó, jármű-összeszerelő és logisztikai részlege is még tovább fejlődik majd.

Az elmúlt három év során a BMW Group több mint félmilliárd eurót fektetett be azokba a vadonatúj, jövőbe mutató gyártási technológiákba, amelyekkel a vállalatcsoport legnagyobb németországi gyárában, Dingolfingban kizárólag a vadonatúj BMW 7-es sorozatot készíti. A szénszál-erősítésű műanyag széleskörű felhasználási technológiáival és az elektromos hajtáslánc kifejlesztésében rejlő innovációk alkalmazásával a dingolfingi létesítmény felkészült a jövő járműgyártási kihívásaira. Mindemellett az elkövetkező két évben a BMW Group több száz millió euró befektetésével teszi képessé legnagyobb németországi üzemét a jövőben érkező új modellek és járműtechnológiák sorozatgyártására.

2015-ben a vállalatcsoport több mint százmillió eurót invesztált Landshut-ban működő üzeme fejlesztésébe, hogy gördülékenyebbé és hatékonyabbá tegye a BMW modellekhez készülő alkatrészek gyártását, egyúttal tovább fejlessze a gyártási technológiát. 2016 végére elkészül a BMW Group Landshut-i létesítményének vadonatúj, könnyűszerkezetes komplexuma is, amelybe a vállalatcsoport nem kevesebb, mint húszmillió eurót invesztált.

A BMW Group mindezeken felül további mintegy százmillió eurót fektet be Berlinben működő motorkerékpár-gyártó egységébe, ahol a jelenlegi létesítmény kibővítése mellett új részlegekkel gazdagodik majd a komplexum. A vállalatcsoport ötvenmillió eurót különített el egy új logisztikai központ kiépítésére, amely a tervek szerint 2017 utolsó negyedévében kezdi meg működését.

A globálisan kiterjesztett gyártási hálózat folyamatos fejlesztése

A BMW Group folyamatosan növekvő gyártási és értékesítési gyarapodásának fenntartása érdekében az új létesítményekbe való invesztálás és a már meglévő üzemek folyamatos fejlesztése egyaránt kiemelt jelentőséggel bír. A termelési és értékesítési sikertörténet alapfeltétele a globálisan összehangolt, rugalmas, értékteremtő gyártási hálózat.

A BMW Group összesen 2,2 milliárd dollárt fektet be 2019-ig a NAFTA régióba. Az egyesült államokbeli Spartanburg városában immáron egy éve zajlik a vállalatcsoport karosszéria-gyártó üzemének csúcstechnológiás korszerűsítése; a bővítési és fejlesztési munkálatok a 2014-ben bejelentett, egymilliárd dollár összértékű beruházási program mérföldkövei. 400 000 darabot meghaladó éves termelési mennyiségével a spartanburgi létesítmény idén új gyártási csúcsot ért el, amellyel a tengerentúli üzem a BMW Group gyártási hálózatának legproduktívabb egységévé lépett elő: ez azt jelenti, hogy hozzávetőlegesen minden ötödik, globálisan legyártott vadonatúj BMW modell Spartanburgban gurul le a gyártósorról.

A vállalatcsoport további egymilliárd dollár befektetésével építi fel vadonatúj gyárát Mexikóban: a 2016 nyarára tervezett beindítási ceremóniát követően a sorozatgyártás 2019-ben kezdődhet meg a San Luis Potosí városa melletti üzemben.

2014-ben a BMW Group 200 millió dollár beruházásával megháromszorozta az egyesült államokbeli Moses Lake-ben működő SGL Automotive Carbon Fibers vállalat termelési kapacitását, amellyel a gyár a világ legnagyobb szénszál-előállító létesítményévé fejlődött fel: az üzem évente mintegy 9 000 tonna szénszálat állít elő kizárólag a BMW i modellek számára, az ehhez szükséges energiát pedig kizárólag vízerőművekből nyerik.

Az Egyesült Államokban, Mexikóban és Brazíliában működő gyárhálózatával a BMW Group a jövőben az észak- és dél-amerikai régióban is jelentős járműgyártási kapacitásra tesz szert.

2016 januárjában a kínai BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) vadonatúj erőforrásgyártó létesítménye is megkezdi működését. Az öntőműhellyel felszerelt üzem a jövőben a BBA Dadong és Tiexi városokban működő gyárainak közvetlen közelében állítja elő a Kínában készülő BMW modellek hajtáslánc-elemeit. Mint ilyen, az új létesítmény gyártási kapacitását a vele párhuzamosan működő két járműgyártó- és összeszerelő üzem termelési volumene határozza majd meg.