AutóAddikt Hírek Változások a Volvo marketing-stratégiájában

Változások a Volvo marketing-stratégiájában

MEGOSZTÁS

A Volvo Cars a közelmúltban jelentette be vadonatúj marketing stratégiáját, amely az autóiparban soha nem látott módon teszi lehetővé modelljeinek piacra lépését és eladását.

volvo_s60_d4_009

„Az autóipar az egyik legkonzervatívabb, marketing terén legkevésbé fejlődő iparágak egyike a világon,” mondta Alain Visser, a Volvo Cars Group marketingért, értékesítésért és ügyfélszolgálatért felelős alelnöke. „Évtizedeken keresztül egy bizonyos mintát követett a személyautó marketing területén a teljes iparág. A Volvo Cars most úgy döntött, hogy szembemegy ezzel a logikával és olyan stratégiát fog követni, amelyek a saját igényeit elégítik ki.”

Az új stratégia – a ’Volvo Way’ – négy területre fókuszál: marketingeszközök, digitális jelenlét, márkakereskedések és szolgáltatások.

A marketing stratégia tekintetében jelentős fejlődést jelent, hogy a Volvo Cars a jövőben három nemzetközi autókiállításra helyezi a fókuszt, és egy-egy autószalonon vesz részt Európában, Ázsiában és az Egyesült Államokban. Ezen kívül megrendezésre kerül majd évente egy Volvo esemény, amelyen bemutatásra kerülnek mind a modellek, mind maga a márka. Mindezzel együtt a marketing stratégia középpontjába kerül az online értékesítés és marketing, valamint jelentősen fejlődni fognak a márkakereskedések és biztosított szolgáltatások.

Mindennek elérése érdekében a Volvo növeli marketing költségvetését.

„A Volvo Way segítségével nem dobunk el minden korábbi marketing koncepciót,” mondta Alain Visser. „Sok koncepció jó okkal létezik. Nem tudjuk magunkénak az arroganciát, hogy azt gondoljuk, mindenkinél jobbak vagyunk, de megvan bennünk az önbizalom, hogy azt mondjuk, más megközelítést alkalmazunk. Így a piacot érintő megközelítésünk is más lesz.”

Az új stratégia részletei a következők:

Marketing eszközök

A Volvo Megközelítés egy kirívóan új nézőpontot jelent a Volvo személyautók nagyközönség felé kommunikálására alkalmazott eszközök tekintetében.

Autókiállítások

A Volvo Cars fontosnak tartja a márka, modelljei és az innovációk bemutatását a nagyközönség és a sajtó számára, de az autókiállítások nem minden esetben nyújtják ehhez a legmegfelelőbb környezetet. „Az autószalonok inkább tradicionális események, amelyeken a márkák kiszorítják egymást a sajtó figyelméért folytatott harcban,” mondta Alain Visser.

Emiatt a Volvo Cars fokozatosan visszafogja aktivitását a nemzetközi autókiállításokon, mindössze kontinensenként egy szalonon vesz majd részt. Európában Genfben, Kínában Sanghajban, az Egyesült Államokban pedig Detroitban.

Az autószalonok hagyományos sorának követése helyett a Volvo Cars csatlakozni fog egy sor új kezdeményezéshez, amelyek egyéni módon, közvetlenebbül szólítják meg a sajtót és a vásárlókat.

A vadonatúj XC90 idén augusztusi stockholmi bemutató eseményéhez hasonlóan a vállalat éves Volvo eseményeket fog szervezni, amelyen bemutatásra kerül a Volvo márka, illetve az új modellek és innovációk a márkaidentitáshoz illeszkedő módon.

Kommunikáció

A Volvo Cars reklámköltései soha nem fogják elérni nagyobb versenytársai költésének mértékét. Ez azt jeleni, hogy a Volvo Cars üzenetének ki kell emelkednie és gondosan kell megválogatni az alkalmazott média csatornákat, emellett Volvo Cars jelentősen növelni fogja a márka üzenetének közvetítésére szánt erőforrásokat.

Szponzoráció

Az iparág szereplői közül minden márka érintett a szponzoráció valamilyen formájában, legfőképp, mivel ez a marketing mix „kötelező eleme”. A Volvo Cars megkérdőjelezi ezt a megközelítést, és úgy döntött, hogy a legtöbb szponzorációs tevékenységét visszaszorítja.

Ehelyett a Volvo Cars növelni fogja elkötelezettségét és befektetéseit a Volvo Ocean Race-el kapcsolatban. Más szponzorációs tevékenységekkel ellentétben a Volvo Ocean Race tisztán Volvo. Ez a legversenyképesebb, legtisztességesebb és legtisztább keveréke a természetnek és az embereknek.

Digitális jelenlét

A legnagyobb változás az iparágban jelenleg nem az autógyártók központjaiban, hanem az emberek nappalijaiban zajlik.

A vásárlók nagy része manapság már online vásárol. A vásárlók már nem márkakereskedésről márkakereskedésre, hanem honlapról honlapra járnak.

Ennek eredményeként a Volvo Way első pillére a digitális jelenlétre fókuszál, és három kulcstényezőt azonosít:

Digitális értékesítés

A Volvo Cars folyamatosan elkezd online értékesíteni az egész világon, de ahelyett, hogy helyettesítenék, az online eladás kiegészíti majd a márkakereskedéseket. A Volvo Cars szorosan együttműködött a márkakereskedésekkel az eszköz kifejlesztésében, hogy megtartsa a személyes kapcsolatot, amely kiemelkedően fontos a megrendelés, az átvétel és a szerviz folyamatában.

A digitális kereskedelem első sikeres lépését az 1927 darab Volvo XC90 First Edition különleges kiadású modell kizárólag online való értékesítése jelentette szeptemberben, és ez a siker tovább hajtja a vállalatot a digitális értékesítés iránti elköteleződés felé.

Iparágban élenjáró konfigurátor

A jelenleg létező „építsd fel az autódat a semmiből” koncepció helyett, amely mindenütt jelen van az autóiparban, a Volvo Cars egy olyan egyszerű és funkcionális folyamatot kínál, amely az úgynevezett „tervezők választásával” kezdődik: egy gazdagon felszerelt autó, amelyet a fogyasztó személyes ízlése és költségvetése alapján változtathat.

Amint elkészült a kiválasztott autó, a fogyasztó egy rövid videón megtekintheti, hogy hogyan is néz ki az általa kiválasztott autó mozgás közben, így biztosítva egy egyszerű, laza, élvezetes, mégis prémium élményt.

Iparágban élenjáró honlap

Az új Volvo Cars honlap már nem egy egyszerű információforrás lesz. Egy olyan márkaélményt ajánl majd a látogatónak, amelynek minden oldala és minden egyes rajta szereplő információ egyedi megközelítéssel szerepel a Volvo márkaértékeivel összhangban.

Márkakereskedések

Több autómárka fektet úgynevezett márka-központokba, amelyek fontosabb városokban helyezkednek el. A Volvo Cars hiszi, hogy minden Volvo márkakereskedés márka-központ. Emiatt kezdte el a vállalat a következő kezdeményezéseket:

  • Minden újonnan nyitott márkakereskedés globális irányt, kinézetet és érzést közvetít. Mind külsejében, mind belsejében a skandináv és igazi Volvo érzést képviseli.
  • A meglévő márkakereskedéseket hasonló módon rendezzük át, ügyelve a legapróbb részletekre is. Ezzel kerülnek kifejezésre a Volvo márka skandináv gyökerei, legfőbb jellemzői és fogyasztói előnyei.
  • A Volvo Cars megkülönböztető elemekkel fogja kiemelni a skandináv és svéd örökséget. Ilyenek lesznek például svéd üvegpohárban felszolgált italok, illetve hang és illathatások, amelyek megtestesítik a skandináv életérzést. Emellett olyan sarkok kialakítására is sor kerül, amelyekben a legjellemzőbb svéd süteményeket kínáljuk a várakozóknak.
  • A kereskedések minden alkalmazottja egyedi programban vesz részt, hogy megismerjék a vevőkiszolgálás folyamatát és standardjait. Az európai márkakereskedések személyzetének ruházata egységesen elegáns lesz.

Szolgáltatás

A Volvo Way utolsó pillére a Volvo Personal Service, amely minden Volvo tulajdonos számára személyes szerviz-technikust biztosít. Új autójának megérkezésekor a tulajdonost bemutatják személyes szerviz-technikusának, aki azontúl az autótulajdonlás teljes idejében mind az autóval, mind az ügyféllel törődik.

Ez a program természetesen átfogó képzést igényel, amelynek kidolgozása már folyamatban van. Több országban már kísérleti jelleggel bevezetésre került a Volvo Personal Service koncepció, és a vevőelégedettség számottevően nőtt ennek következtében. 2018-ra a világon minden Volvo márkakereskedésben bevezetésre kerül a Volvo Personal Service szerviz-technikusi szolgáltatás.