AutóAddikt Autó-motorsport Versenykész Ford Mustang GT4 versenyautó mutatkozott be a 2016-os SEMA Show keretein...

Versenykész Ford Mustang GT4 versenyautó mutatkozott be a 2016-os SEMA Show keretein belül

A Ford Performance bemutatta vadonatúj, versenykész autóját, amely kész arra, hogy taroljon a világ versenypályáin. Megmutatjuk, milyen lett a Ford Mustang GT4.

ford-mustang-gt4-performance-autoaddikt-2

A Las Vegas-ban megrendezett 2016-os SEMA Show alkalmával leleplezett Mustang GT4 a Ford Performance és a Multimatic Motorsports közös tervezői munkájával készült, hogy világszerte sikeresen állhasson rajthoz az olyan bajnokságokon, mint az IMSA Continental Tire SportsCar Challenge, a Pirelli World Challenge GTS/GT4, vagy a GT4 európai versenysorozat. Az autó alapjául a Ford Shelby GT350R-C szolgált, ami éppen a múlt hónapban szerzett bajnoki címet az IMSA Continental Tire SportsCar Challenge sorozatban.

“A Mustang eladásai egyre nőnek a világ különböző piacain, s ezzel párhuzamosan a motorsportban is egyre hangsúlyosabb szerepet kap” – magyarázta David Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “A Mustang GT4 jó eséllyel szállhat küzdelembe a világ versenypályáin, ezért arra számítunk, hogy ugyanolyan népszerű lesz a versenyzők körében, mint sorozatgyártású testvére a márkakereskedésekben.”

A Mustang GT4 gépházában az új generációs 5,2 literes V8-as szívómotor dübörög, amit kifejezetten a GT4-eshez hangoltak. A versenymotor tervezését, fejlesztését és építését a Ford Performance közösen végezte a Roush Yates Engines vállalattal.

A könnyű és kompakt, hatfokozatú szekvenciális Holinger sebességváltó már sok versenyen bizonyította, hogy pneumatikus működtetése révén gyorsan, pontosan és egyenletesen kapcsolja a sebességfokozatokat. A GT4 hajtásláncában emellett szárazkarteres kenési rendszer, valamint a ZF által kifejlesztett kéttárcsás kuplung és lendkerék működik.

ford-mustang-gt4-performance-autoaddikt-3

A Mustang GT4 futóműve:

  • Dinamikus Orsószelepes Felfüggesztés (DSSV) lengéscsillapítók a Multimatictól a kiszámítható, pontos és állandó menettulajdonságokért és a tökéletes irányíthatóságért
  • A hátsó futómű alsó lengőkarját (kifejezetten spirálrugóval egybeépített lengéscsillapítóhoz tervezett egység) és az első/hátsó stabilizátorokat a Multimatic szállítja
  • Kis tömegű, 18” x 11” méretű, kovácsolt alumínium keréktárcsák a Forgeline-tól
  • Féktárcsák és hatdugattyús féknyergek a Brembotól

A Mustang GT4 aerodinamikáját azok a formatervezők tökéletesítették, akik a Ford GT programban tanulták meg, hogyan alkalmazhatják leghatékonyabban az első légterelőt, a hátsó spoilert, a motorháztető légbeömlő nyílásait, a kerékjárati légterelőket és a hátsó diffúzort.

ford-mustang-gt4-performance-autoaddikt-1

Az autó kabinját FIA-szabványú bukókeret erősíti, és a vezető előtt egy versenyautókhoz fejlesztett MoTeC műszeregység látható.