Site icon AutóAddikt

1996 Mercedes-Benz CL 420 Coupé: aprólékosan, igen gondosan felújítva

Az 1996-os Párizsi Autószalon attrakciója az „SLK” volt: folyamatosan tömegek vették körül, akik az akkor vadonatúj roadster forradalmi acélból készült lehajtható tetejét akarták látni akció közben.

Árnyékában a szintén újdonságnak számító „Designo” testreszabási vonal bemutatása állt, ahol a (tehetős) vásárló szokatlan fényezések, kárpitok és színes fa díszítések közül választhatott, például zöld, kék vagy narancssárga színben.

Kézzel készült a Designo gyárban

Ennek érdekében a stuttgarti vállalat egy olyan bemutatójárművet hozott Párizsba, amelyet speciálisan kézzel, teljes Designo-felszereltséggel láttak el: egy CL 420 Coupé-t a 140-es sorozatból. Már kívülről is feltűnő a szokatlan „Designo Purple” színével, a különleges jellemzők a belső térben is folytatódtak. Itt a kéttónusú, lila-fekete bőrkárpitozás kontrasztos díszvarrással harmonizál a „Designo Magic Eyes black” fakárpitozással, amely a kormánykereket és a választókart is magában foglalja.

Az Autószalon végeztével a kör bezárul az elején említett SLK-hoz, amelyből a Mercedes egy élénksárga modellt állított ki. Egy francia iparmágnás felesége pontosan ebbe az autóba szeretett bele, de e szerelem beteljesülését akadályozta, hogy a hőn áhított roadster kétéves szállítási határidővel rendelkezett, amelynek gyártása éppen akkor kezdődött meg Brémában.

A férj nyilván nem szerette kevésbé kabrióőrült feleségét, mert kihasználta jó kapcsolatait a Mercedes France-nál, és megkérdezte, hogy a sárga vásári SLK megvásárolható-e? A takarékos svábok beleegyeztek, valószínűleg a visszaszállítás költségeire való tekintettel. Feltéve, hogy az összes kiállítási autót csomagban vitte el?

Randevú Párizsban

Hamarabb kimondva, mint elvégezve! A kupé az iparos család flottájába került, akik 2002-ig csak távolsági utakra használták, majd a garázsban porosodott. Egészen addig, amíg Elmar Gehrke Mercedes-rajongó 2016-ban fel nem fedezte a CL 420-ast.

„Világosan látszott, hogy az autó nem kapott sok szeretetet” – mondja Elmar. „Nagyon szomorúan nézett rám a nagy gyilkos méh fényszóróival. Teljesen koszos kívül-belül, karcolások és parkolási ütések mindenhol, valamint rozsda a csomagtérfedélen és a sárvédőn.”

De a kosz alatt egy gyöngyszem volt, mindössze jó 100.000 csekkönyvszerűen karbantartott kilométerrel. És teljesen eredeti állapotban volt, mert még a 16 colos felnik és a kazettás rádió is az eredeti szállításból származott.

„Az adatkártya bizonyítja a szokatlan történetet” – magyarázza Elmar. „Részletesen felsorolja a belső megrendelést, mint álló kocsit, különleges kérésekkel és különleges minőségellenőrzéssel. A szériamodelltől való 2 eltérés és a Designo felszereltség mellett még az összes osztályvezető is érintett a telefonbővítményekkel.”

Hosszú út a tökéletességig

Németországba visszatérve a CL nemcsak egy alapos átvizsgálást kap, amelynek során kicserélik az összes folyadékot, szűrőt és egyéb kopó alkatrészt, hanem a sebességváltót is átöblítik. Végül a cél az „egyéves autó állapota” volt, amihez a teljes alvázat felújították, a hátsó tengelygerendát pedig homokfúvással és porszórással fényezték. A megfelelő konzerválás sem maradhatott el.

Több mint egy évig tartott a teljes festés, hogy a kupé új fényt kapjon, és a restaurálás befejeződjön.

A Classic Car Analytics megjegyzése a grafikonról: A 140 Coupé sokáig az elődje, a C126-os árnyékában állt. A bonyolult technológia és az esetenként magas fenntartási költségek hozzájárultak ahhoz, hogy az eredeti, igazolható előéletű és jó állapotban lévő járműveket egyre nehezebb megtalálni. Bár a kezdetben néha kritizálták a formatervet, ma már megfigyelhető a formatervezési nyelv bizonyos mértékű tartóssága. Mindezek, valamint a Coupé kiemelkedő kényelme miatt e modellsorozat értékei az elmúlt években folyamatosan emelkedtek. Hogy az értékek ugyanúgy alakulnak-e, mint a „szuper-apa” 126 Coupé esetében, az még nem derült ki.

Az óriási erőfeszítést tükrözi a dús számlázási mappa, csak az eredeti Mercedes alkatrészek öt számjegyű összeget tesznek ki. A légkondicionáló párologtatójának cseréje rémálomszerű volt, mert a teljes műszerfalat ki kellett szerelni – a Mercedes becslése szerint 20 munkaórát vett igénybe.

„Cserébe a belső térben az alapos tisztításon kívül nem volt mit tenni” – mondja a büszke tulajdonos. „A fa karcmentes volt, még a bőr is nyom nélkül maradt. Másrészt kihívást jelentett, hogy egy régi SIM-kártyát a 20 éves D-net autós telefonnal működőképessé tegyünk.”

Az 1996-os prospektusból kiderül, hogy akkoriban egy új Opel Corsát csak a lakk, bőr és fa Designo csomagért lehetett volna megvenni (15 000 DM felár!). Az amúgy is borsos, több mint 156 000 márka alapáron felül. Mindez 15 %-os áfával együtt – régen…

Egyedülálló életúttal

A kutatás során kiderült, hogy a W140-S-osztályból mindössze 14 példányt festettek „Designo Purple” színűre – a kupékat és a szedánokat együtt. A hozzá illő bőrrel és a különleges fával valószínűleg olyan egyedi példányról van szó, amelyhez hasonló soha nem hagyta el a Sindelfingeni gyártósort. A történet teljessé tételéhez a Daimler a cég archívumából egy olyan képet mellékelt, amely a Mercedes párizsi standján mutatja az autót.

Elmar csak akkor veszi ki a felújított példányt a garázsból, ha találkozókra vagy kirándulásokra megy, amikor szép az idő. „Egy nyári napon nyitott napfénytetővel és teljesen behúzható hátsó oldalablakokkal siklani egy országúton, élvezni a halkan doromboló 279 lóerős V8-as motor és a Bose hangrendszerből szóló jó zenét – mi lehetne ennél jobb?”

Ennek ellenére elgondolkodik a Coupé eladásán, mert a következő projekt már a startvonalban van…

Specifikációk

Járműtípus: Mercedes-Benz CL 420( W140)
Gyártás éve: 1996
Motor: V8-as motor, hengerűrtartalom: 4.196 cm3, 279 lóerő
Sebességváltó: 5 sebességes automata
Fékek:Standard
Kerekek: Mercedes-Benz „Gildun” 7,5 x 16 ET 51-es méretben
Gumiabroncsok:
Alváz:Standard
Karosszéria: „Designo Purpur” fényezés.
Belső tér: Eredeti kéttónusú bőrkárpitozás „Designo Purple”, beleértve a Designo logóval ellátott padlószőnyegeket; „Designo Magic Eyes black” díszítés, beleértve a fából készült kormánykereket és váltókart.
ICE: Mercedes kazettás rádió „Exquisit”, Bose hangrendszer, CD-váltó a csomagtartóban, D-hálózati autós telefon Nokia 6081

Forrás: Mercedes-Fans.de (https://www.mercedes-fans.de/magazin/classic/ausstellungsfahrzeug-1996er-mercedes-benz-cl-420-coupe-br-140-aufwendig-restauriert-das-designo-unikat-vom-autosalon-paris/

Exit mobile version