Site icon AutóAddikt

2020 májusában valami igazán különlegeset villant a Toyota

Megbízható források szerint már májusban bemutatkozhat a Toyota új crossovere, amelyben az elmúlt évek egyik legötletesebb tanulmányautója kel életre.

A Toyota 2017-ben mutatta be a TJ Cruiser koncepciót: egy minden porcikájában eredeti, semmihez sem fogható, fiatalos és szerethető, ugyanakkor rendkívül praktikus és ötletes, többcélú járművet. Az egyik legnagyobb japán autós weblap, a bestcarweb.jp úgy tudja, a Toyota gyártásba veszi a modellt, és már májusban leleplezheti a szériaérett verziót. A Toyota már tavaly nyáron sem cáfolta a típus sorozatgyártására vonatkozó értesüléseket, ám az akkor beharangozott, 2019 végi premier elmaradt.

A szériaverzió a hírek szerint megőrzi alapvető formavilágát, ám egyes részletek eltérhetnek, a belsőt pedig – legnagyobb sajnálatunkra – teljesen átdolgozták. Megmaradnak az arányok és a szögletes vonalvezetés, de a bohókás lámpák és a kerek kilincsek mellett az oldalsó tolóajtók is a normalizálás áldozatául eshetnek. Ez utóbbiak megmenekülésére egyébként van még esély: Japánban, ahol a TJ Cruiser első körben forgalomba kerül, divatosak a szabadidőjárművek stíluselemeit a buszlimuzinok megoldásaival elegyítő járművek. A karcálló fényezésről ellenben le kell mondanunk, ahogy vélhetően a teljesen síkba dönthető ülésrendszert is tradicionálisabb bútorzat váltja fel. Cserébe kétféle üléselrendezést kapunk: lesz kétsoros, ötszemélyes, illetve háromsoros, hétüléses kivitel is. Az ülőlapok alatt tárolórekeszekre, a háttámlák hátoldalán rögzítő fülekre számítunk, minden ülést lehajtva akár három méter hosszú tárgyakat is elhelyezhetünk majd az utastérben.

Motorikusan három lehetőséggel számolnak a japán szakírók: a Toyota szabványos 1.8 literes hibrid hajtáslánca mellett szóba jöhet az újgenerációs RAV4 2.5 literes benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánca is, méghozzá a nagyobb szabadidőjárműben alkalmazott, innovatív elektromos összkerékhajtással együtt. Ez nem okozhat gondot, hiszen a TJ Cruiser szériaverziója ugyanarra a TNGA moduláris padlólemezre épül majd, mint a világ legnépszerűbb szabadidőjárműve. A harmadik erőforrás egy kétliteres szívó benzinmotor, CVT váltóval társítva.

Ez utóbbi szükségtelenné teszi a mechanikus sebességváltó kar használatát, ami szabad kezet ad a tervezőknek a műszerfal kialakításában. A tanulmányautó gumiszalagos kesztyűtartójának nincs sok létjogosultsága a sorozatgyártásban, ahogy az utastér egész szélességében húzódó, digitális műszeregységnek is csak akkor van értelme, ha az utas előtti szakaszon testre szabott információk jeleníthetők meg – a tanulmányautóról annak idején közölt képek egyébként erre engednek következtetni. 2020-ban mégis kedvezőbb fogadtatása volna egy nagyméretű érintőképernyőnek, legalább a Toyota exportpiacain.

Pont ez egyébként a TJ Cruiser sorozatgyártásával kapcsolatos, legfontosabb kérdés: Európában ugyanis a C-HR-nél érezhetően kisebb crossover modell bevezetését tervezi a Toyota, márpedig a jópofa terepdoboz épp csak rövidebb annál, magassága és főleg tengelytávja pedig még nagyobb is, mint a C-HR-é. A TNGA padlólemez alakíthatósága azonban váratlan megoldást kínál erre a lehetőségre: rövidebb tengelytávval és arányosan kurtább karosszériával ugyanis a mini-SUV szerepét is betölthetné az autó – a szögletes formavilág egyébként is sokkal engedékenyebb az ilyen jellegű aránymódosításokkal szemben, mint egy áramvonalasan megformált karosszéria.

Exit mobile version