Az idei Genfi Autószalon alkalmával az új Peugeot Rifter egy csillaglesre invitáló új show-car ragyogó köntösét is magára ölti.
A még feltűnőbb és határozottabb stílusú Peugeot Rifter4x4 CONCEPT a végtelen távlatok meghódítására termett.
Hogy mindenféle terepen otthon érezze magát, az ifjú kalandor összkerékhajtást és speciális gumiabroncsokat kapott, illetve 80 mm-rel megemelték a hasmagasságát.
A tetejére szerelt Overland sátornak köszönhetően jóval napnyugta után sem érnek véget vele a kalandok.
És akinek még ez sem elég, egy vadonatúj elektromos rásegítésű, Peugeot eM02 FS Powertube márkájú terepkerékpárt is magával vihet, amelynek közvetlenül a vázába építették be az akkumulátorát.
A Peugeot Rifter 4×4 Concept modellel sikerült egy még sokoldalúbb és hatékonyabb gépjárművet alkotnunk, amelynek kifejezetten modern és egyedi stílusa remekül kiaknázza a színek és az anyagok kontrasztját” – nyilatkozta Keith Ryder, a Peugeot Rifter vezető designere
Egyedi stílus – egyedülálló élményekhez
A Peugeot Rifter 4×4 Concept sajátos, korábban egyetlen modellen sem alkalmazott szürke színárnyalatban jelenik meg a standon, ami tökéletesen kiemeli kalandokra éhes, robusztus jellegét.
A koncepció orr-részén a hűtőrács és a motorháztető közé helyezett mattfekete maszk nyújt hatékony védelmet a felverődések ellen. Hátulról pedig egy szintén mattfekete csomagtérajtó zárja a “védvonalat”.
A Peugeot Rifter 4×4 Concept stílusát a szériában kínált modellről átvett ONYX fekete elemek teszik egyedivé pl. a visszapillantókon, a hűtőrácson vagy éppen a tetőrudakon. A 16 colos gyémánt- és lakkfényezésű ONYX fekete keréktárcsák még tovább erősítik a modell amúgy is határozott karakterét.
A show-car megjelenését számos eloxált szaténfényű sárga grafikus elem is feldobja, melyek a PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT minden oldalán feltűnnek:
– elöl a sárga jegyek egyrészt a ködfényszórók alatt a hűtőrácson helyet kapó PEUGEOT felirat hátterében, másrészt pedig a csomagtérfedél mattfekete részén jelennek meg,
– kétoldalt a tolóajtók hátsó részén lendületes, függőleges csíkokban tűnik fel a sárga szín
– valamint a büszke RIFTER felirat,
– amely a hátsó szélvédőn is végigfut, mégpedig keresztirányban.
Még lendületesebb összképet kölcsönöznek a hátsó sárvédők felett átlósan – egész a tetőig – futó füstös krómszínű matricacsíkok.
A kifejezetten erre az alkalomra újragondolt DANGEL logó továbbra is hűen tükrözi a márka szellemiségét, ám ezúttal sárga jegyek jelennek meg benne. A sárga elemektől eltekintve a továbbiakban ez az új logó jelenik meg a karosszériaspecialista összes alkotásán.
A színek és anyagok játéka a belső térben is folytatódik. A speciális kialakítású, RIFTER feliratú ülések nyomottmintás szürke textíliája fekete alcantarával kombinálódik. A huzatokat ugyanolyan élénk sárga színű díszöltések dobják fel, mint a sebességváltó szoknyáját. Az utastérben sárga színű rugalmas neoprénből készült szegélyek idézik a karosszérián megjelenő sárga “színfoltokat”.
A Peugeot i-Cockpit kormányára bőrborítás került, melyet szintén sárga díszvarrás és egy ugyanolyan színnel gravírozott Peugeot felirat ékesít. A kifejezetten letisztult műszerfal külön erre az alkalomra szaténfényű szürke díszítésekkel egészült ki, és ugyanolyan füstös króm csíkok jelennek meg rajta, mint a karosszérián.
A középkonzolt és az ajtók belső rekeszeit masszív alumíniumból készült, méretes betétek teszik stílusosabbá, a szálcsiszolt alumínium felületen pedig szépen kirajzolódik a RIFTER felirat.
Minden terepen otthon – hogy ne kelljen otthon maradnia
Az új távlatokban gondolkodó, új utakat kereső PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT jóval több mint egy egyszerű stílusgyakorlat. Egy ilyen modellnek murvás talajon, magas sárban és hóban ugyanúgy helyt kell állnia, mint az úttalan, sziklás utakon.
Ezért a márka komoly múltra visszatekintő partnere, a négykerékhajtású átalakításairól ismert DANGEL cég 4×4-es hajtásrendszere került a modellbe. A Peugeot Rifter 4×4 Concept hasmagasságát 80 mm-rel megemelték, minek köszönhetően a legtöbb akadályt gond nélkül veszi.
A 4×4 meghajtás, amelyben fontos szerepet kap a viszkokuplung, a sebességváltókartól jobbra, a vezető keze ügyében található választókarral hozható működésbe. A vezető 3-féle üzemmód közül választhat:
– 2RM mód: egyszerű, kétkerékhajtású működésmód hétköznapi használatra
– 4RM mód: a hajtáslánc a nyomatékátvitel gyengülése esetén a hátsó kerekek felé is továbbítja a hajtóerőt
– Lock mód: a hátsó híd blokkolására, hasznos extrém terepen való áthaladáskor vagy amikor az egyik kerék nem ér le a talajra
A 4 meghajtott kerék munkáját 4 darab nagy teljesítményű gumiabroncs segíti: a Peugeot Rifter 4×4 Concept-re BF Goodrich márkájú terepgumik kerültek. Ezek a kemény, ellenálló gumik megnyerő külsejük mellett kitűnően átadják a nyomatékot is.
Egy ilyen modellnek a legmeredekebb emelkedők sem jelenthetnek akadályt. 130 lóerős BlueHDi motorja és 6-fokozatú kézi sebességváltója kényelmes, 300Nm-es nyomatékot biztosít a “hegymászáshoz”.
Ez a hajtáslánc, mely a Peugeot i-Cockpit®-hez kapcsolódik, minden korábbinál precízebb kormányzást és pozitívabb vezetési élményt nyújt a RIFTER 4×4 CONCEPT volánjánál ülőknek, bármilyen terepen vezessen is az útjuk.
És hogy a kalandok ne érjenek véget…
Amikor maga mögött hagyja a város fényeit, a Peugeot Rifter 4×4 Concept bizton számíthat a szélvédő felső részén elhelyezett LED-sor segítségére. Ilyenkor egy 1,35 m széles, egyenes alapon 2 sorban elrendezve összesen 100 db LED gondoskodik az összesen 300 W erejű megvilágításról.
És mivel az igazi kalandok sokszor csak napnyugta után kezdődnek, a Peugeot Rifter 4×4 Concept tetejére egy Overland típusú sátor is került, az Autohome márkától.
A sátor nagyon könnyen felállítható: egyetlen mozdulattal kihajtható a vezető által könnyen elérhető, tetőrudakon elhelyezett tartójából. A City Crash Test szabványnak igazoltan megfelelő tetőrudak opciós felszerelésként rendelhetők és mindenféle rakomány szállítására alkalmasak. A sátorbontás végén már csak a kihúzható létrát kell a helyére illeszteni. Nem kell tehát cövekekkel bajlódni, a tetőn minden készen áll a sátrazáshoz!
A sátor vászna kifejezetten a Peugeot Rifter 4×4 Concept-hez készült. Peugeot feliratú anyag ugyanolyan mintázatú, mint maga a show-car.
A matracot ugyanolyan sárga díszöltéses szürke textilhuzat borítja, mint az üléseket. Kompakt méreténél fogva, félbehajtva kényelmesen elfér az összehajtott sátor belsejében is. A belső tér kényelméről alcantara szegéllyel és szintén sárga öltésekkel díszített párnák gondoskodnak.
A nap végeztével így a Peugeot Rifter 4×4 Concept egy barátságos, pihentető menedékhellyé alakítható.
Másnap hajnalban aztán már a Peugeot eM02 FS Powertube terepbringa nyergéből élvezhetők tovább a kalandok…
Az elektromos rásegítésű kerékpár már az oroszlános márka következő generációs e-bikejait vetíti előre. A vázba épített kompakt akkumulátornak köszönhetően kifejezetten áramvonalas és könnyed benyomást kelt.
Dupla felfüggesztése sokoldalú használatot tesz lehetővé, így ideális partnernek bizonyul az erőt próbáló hegyi utakon.
Használat után a kerékpár a szerszám nélkül leszerelhető vonóhorgon kialakított tartóelemre rögzíthető. A mattfekete csomagtérajtó előtt ha lehet, még jobban érvényesül a kerékpár – a modell több pontján is megjelenő sárga elemeket idéző – eloxált szaténfényű sárga színe.
A Peugeot Rifter 4×4 Concept segítségével mindenki megtalálja az útját, amelyen egy kicsit közelebb kerülhet a csillagokhoz…