Csupán egy héttel az Opel új tanulmányautójáról szóló első hír megjelenése után, a márka máris nyilvánosságra hozta a szeptemberi (szeptember 8-14.) müncheni IAA Mobility 2025 kiállításon debütáló újdonság fotóit és nevét is.
Már az elnevezésből is sejthető, hogy az új és látványos Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo jóval több egyszerű, a jövő GSE modelljeit felvillantó tanulmánynál, hiszen határozottan azt hirdeti: az Opelnek fontos a kisautók kategóriája. Az új tanulmánymodellt bárki vezetheti is már ősztől a Gran Turismo 7 videojátékban. 588 kW-os (800 LE-s) összteljesítményével, 800 Nm forgatónyomatékával és 320 km/h-s végsebességével az Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo egyben az Opel sportos almárkája – a GSE – szimbóluma is.
“Az Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo új szintre emeli a GSE-t, az Opel sportos almárkáját. Nem csak kisautó-platformunk képességeit mutatja meg, a jövőt is előre vetíti. Az Opel történetében most először, ezt a tanulmány autót bárki vezetheti, már idén ősztől a Gran Turismo 7 videojátékban, így mindenki megtapasztalhatja az OMG! GSE élményt. A tradicionális és sikeres Corsa és a nagyteljesítményű GSE párosítása önmagáért beszél.” Mondta Florian Huettl az Opel vezérigazgatója.
“Örömmel üdvözöljük az Opelt újra a Gran Turismo-ban, a márka izgalmas és innovatív modellel tér vissza. Az Opel versenymúltja különösen gazdag, biztosak vagyunk abban, hogy a Corsa GSE Vision Gran Turismo sikeres és népszerű lesz a GT játékosok körében világszerte. Nagyszerű lesz az autót élőben is látni, és már alig várjuk, hogy láthassuk a közönség reakcióit, amikor leleplezik szeptember 8-án, Münchenben, az IAA Mobility-n. Az autó szeptember 20-án Berlinben, a Gran Turismo World Series-en is megjelenik.” – mondta a Gran Turismo sorozat producere, Kazunori Yamauchi.
Erős, hatékony és nagyon dinamikus
A kiemelkedően magas hatásfok, és az élvezetes vezethetőség az Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo két legfontosabb jellemzője. A tanulmányt két villanymotor hajtja, egy az első, egy pedig a hátsó tengelyen, egyenkénti teljesítményük 350 kW (476 LE), a kombinált rendszerteljesítmény pedig eléri az 588 kW-ot (800 LE-t). Az állandó összkerékhajtás révén a tapadás, a stabilitás és ebből adódóan a vezetési élmény is minden helyzetben tökéletes. A Corsa GSE Vision Gran Turismo villanymotorjai fix áttételen keresztül hajtják a kerekeket, az állórajtos gyorsulás (0-100 km/h) szintideje mindössze 2.0 másodperc, a végsebesség 320 km/h. A Boost üzemmódban további 59 kW (80 LE) szabadítható fel a motorokból, legfeljebb 4 másodpercig, így az előzések még gyorsabban kivitelezhetők. Használata után 80 másodperccel a Boost újra működőképes.
Nagy, 82 kWh kapacitású akkumulátora ellenére – a következetesen alkalmazott könnyűszerkezetes megoldásainak köszönhetően – a Corsa GSE Vision Gran Turismo mindössze 1170 kilót nyom.
Kiemelkedő műszaki tartalom és belső értékek
A különleges képességekhez látványos, és erőteljes megjelenés társul, az Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo kiváló példa arra, mi mindenre képes és alkalmas az STLA Small padlólemez. A tanulmányautó alacsonyabb és jelentősen szélesebb is a sorozatgyártású Corsáknál, megjelenése az Opel feltűnő és letisztult formafilozófiájának új, a korábbiaknál “technikaibb” megközelítésű interpretációja, éles és pontos vonalakkal, látványosan technikás, magas műszakiságot sugárzó részletmegoldásokkal. Az autó orrán már az új, keskenyebb Opel Vizor látható, a megvilágított Opel Blitz változatlanul a jellegzetes Opel Compass közepén ül. Ez a teljes formaterv fontos, központi eleme, amit háromdimenziós üvegblokkokban végződő megvilágított vízszintes élek fognak közre. A Blitz körül a függőleges tengely is világít, a középső él a lökhárítótól az áramvonalas motorháztetőig nyúlik.
A hátsó rész formavilága is hasonlóan épül fel, a jellegzetes vonalú féklámpa szintén világító élekből áll össze, a csomagtérajtó közepén, központi elemként pedig ott az “OPEL” felirat. A széles hátsó lámpák összeolvadnak a hátsó szélvédővel, az összhatás látványos és letisztult egyszerre. Az Opel Compass a tanulmány fontos külső formajegye, az utastérben is megjelenik.
Optimális légellenállás és kidolgozott részletek
Az Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo tapadását és nagysebességű stabilitását számos okos aerodinamikai megoldás fokozza: légfüggöny az első és a hátsó sárvédők előtt, és nagy, fekete, a levegőt terelő sárvédő-szélesítések. A keréktárcsák kialakítása csökkenti a káros turbulenciát a kerékjáratokban, az aktív diffúzor és légterelő pedig a helyzethez és a pillanatnyi igényekhez igazodva képes növelni, vagy éppen csökkenteni az autóra ható leszorító erőt.
A részletek kidolgozása az Opeltől megszokott módon finom. Az irányjelzőket elöl és hátul egyaránt keskeny élfények formájában a sárvédőkbe építették, és történelmi sportmodellek – például az Opel Manta 400 – raliautó által ihletett háromszög alakú elemeket integráltak különböző alkatrészekbe, a kerekekbe, a tetőspoilerbe és a bukókeretbe is. A látványt kontrasztos színek fokozzák. A karosszéria alapszíne a gyöngyházfehér, a légterelő elemek – a motorháztető a spoiler és a diffúzor – festése élénksárga, a tető és az első sárvédő-szélesítések pedig feketék. A keréktárcsák fényezése is ehhez illeszkedik: a 21 colos, sárga-fekete festésű elsőkre és 22 colos a fehér-sárga hátsókra Goodyear abroncsokat szereltek, a lengéscsillapítókat a Bilstein szállította.
Letisztult versenyélmények
A sallangmentes, versenyélményekre koncentráló beltérben is megjelenik az Opel Compass. Az egyszerű vonalú kormány nem zavarja a vezetőt a legfontosabb információk leolvasásában, hiszen azok a head-up kijelzőn jelennek meg – nincs is szükség más képernyőre. Az Opel fejlesztői számos új megoldást alkalmaztak, a könnyűszerkezetes, fekete és sárga színű vezetői sportülés hatpontos biztonsági övvel fogja a sofőrt, és a bukókerettel együtt tökéletes biztonságot kínál. Fedélzeti érzékelők sora figyelmezteti a vezetőt a közeli járművekre, ha a holttérben autó érkezik, azt a műszerfal és az ajtók világító kárpitjainak felvillanása is jelzi.
Az Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo az Opel tanulmányautóinak csúcsa. Az európai autógyártók közül éppen az Opel mutatott be először tanulmánymodellt, az Experimental GT-t, éppen 60 évvel ezelőtt, 1965-ben. A villámos márka ismét világújdonsággal rukkol ki, és az IAA Mobility-n bemutatkozó tanulmányautó a Gran Turismo 7 videojátékban is színre lép. A Corsa GSE Vision Gran Turismo az Opel gazdag versenymúltjából táplálkozik, ugyanakkor a márka eljövendő sportos GSE modelljeinek hírnöke is egyben. Ez a kisautó igazi “GSE sűrítmény”: nagyteljesítményű, és tisztán elektromos.