Site icon AutóAddikt

A Mazda MX-5 Spyder és Speedster koncepció a SEMA Show-n mutatkozott be Las Vegas-ban

A Mazda amerikai divíziója  Mazda MX-5 dizájn koncepciót mutatott be a 2015-ös SEMA kiállításon Las Vegasban. A Mazda MX-5 Spyder és az MX-5 Speedster tanulmányautók még magasabb szintre emelik a könnyű építésű MX-5 „grammstratégiáját”, tovább csökkentve tömegét, fokozva a kabrió érzést.

 

A tervezők inspirációjaként a veterán autók szolgáltak. A Mazda MX-5 Spyder esetében a tetőt még áramvonalasabbá tették, higany ezüst külsőt, szénszálas aero-csomagot, légbeömlőt kapott, 17 colos kerekeken, Yokohama ADVAN Racing RS II versenygumikon gurul és Spinneybeck PRIMA természetes, teljes bőr belsőt alakítottak ki benne. A Mazda MX-5 Speedster pedig visszaviszi a modellt gyökereihez – a szélvédő helyére csak légterelőket szereltek – a régmúlt teljesen nyitott autós élményeihez, mikor a szél belekap az ember hajába. Az extrém súlycsökkentés eszközei a szénszálas ajtók és ülések, valamint a 16 colos RAYS 57 Extreme Gram Lights kerekek. A Speedster csak 943 kg-t nyom a mérlegen, és alacsonyabb is a sorozatgyártású MX-5-nél 30 mm-rel, az ültetett felfüggesztésnek köszönhetően.

„Mindkét dizájn koncepció a Mazda MX-5 erősségeire hívja fel a figyelmet” – mondta Ken Saward, a Mazda Észak-Amerikai leányvállalatának (MNAO) dizájn menedzsere. Kollégáival több, különböző beszállító és teljesítmény-javító céggel is együttműködtek, hogy megalkossák a két tanulmányautót. „A 4. generációs MX-5-tel tiszta lapot kaptunk, hogy megmutassuk, hova lehet még márkaikonunk erősségeit fokozni, amellett, hogy hűek maradunk eredeti mondanivalójához.”

A Mazda MX-5 Spyder és az MX-5 Speedster a Mazda standján (#11647), a las vegas-i konferenciaközpont északi pavilonjában került kiállításra. A kiállítást minden évben megrendezi a Speciality Equipment Market Association (SEMA), a 2015-ös szalon november 6-ig látogatható.

Mazda MX-5 Spyder Mazda MX-5 Speedster
Motor: SKYACTIV-G 2.0 DOHC 4 hengeres, 16 szelepes VVT-vel SKYACTIV-G 2.0 DOHC 4 hengeres, 16 szelepes VVT-vel
Kerekek: Yokohama ADVAN Racing RS II 17×8 (42mm-es eltartással) RAYS 57 Extreme Gram Lights 16×8 (45mm-es eltartással)
Fékek: elöl Brembo négydugattyús féknyereg, hűtéssel elöl Brembo négydugattyús féknyereg, hűtéssel
Gumik: Yokohama ADVAN A048 225/45/17 Kumho Ecsta V710 225/50/16
Tömeg: 1.034kg 943kg
Csillapítók: Állítható lengéscsillapítók K&W állítható lengéscsillapítók, felfüggesztés
Szín Higany ezüst Kék ether
Ülések: Az ajtók és az ülések természetes, teljes Spinneyback PRIMA bőrből könnyű szénszálas Mu-Len Delta ülés, külön az MX-5-re készítve, Alcantarával bevonva
Exit mobile version