Site icon AutóAddikt

A Mercedes-Benz CLA Shooting Brake térhódító újdonságnak számít

Nemrégiben indult meg Kecskeméten a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake gyártása. Nézzük meg, mit is takar a hangzatos modellnév, valamint kideríthetünk néhány releváns részletet is a cikkből.
mercedes_benz_cla_shooting_brake

„Az új CLA Shooting Brake sikeres kompakt modellcsaládunk legújabb tagja. Az immár öt típusból álló kínálat különösen széles spektrumot fed le: a tágas B-osztály Sports Tourerrel, a fiatalosan dinamikus A-osztállyal, az avantgárd CLA Coupé-val és a kompakt SUV GLA-val a szegmens legkülönfélébb ügyfélkívánalmainak felelünk meg” – mondta el Ola Källenius, a Mercedes-Benz Cars felügyelő bizottsági tagja, a marketing és értékesítési részleg vezetője. „Csakúgy, mint nagytestvére a CLS Shooting Brake, a CLA Shooting Brake azokat a vásárlókat célozza meg, akik olyan különleges autót keresnek, amely magasfokú használhatóságot nyújt.”

A formatervezők munkájának alapelve, az érzéki letisztultság a különleges minőség kifejezőeszköze.

„Az új CLA Shooting Brake az érzéki letisztultság kortárs értelmezését és egy kupé szellemiségét tökéletesen egyesíti egy shooting brake lényegével” – magyarázza Gorden Wagener, a Daimler AG vezető formatervezője. „A CLA Shooting Brake kialakítása nagyon előremutató, ugyanakkor félreismerhetetlen. Ismét olyan járművet alkottunk, amely kategóriát teremt.”

A speciális, limitált kiadású OrangeArt Edition modell izgalmas formatervi részletei bizonyosan a figyelem középpontjába állítják az autót a piaci bevezetéskor. A bi-xenon fényszórók körül futó narancsszínű gyűrűk látványosan kiemelkednek környezetükből. Az AMG könnyűfém kerekek széle szintén narancsszínben pompázik az OrangeArt Edition modellen. A narancs/fekete ülések és a narancsszínű műszerfali kontrasztdíszvarrás a belső teret is meghatározza.

Térkínálat: szépség a legpraktikusabb formában
A hátul elegánsan összefutó Shooting Brake kialakítás az általa kínált variálhatósággal együtt többcélú felhasználást tesz lehetővé, anélkül, hogy csorbítaná a CLA formatervezésének már-már művészi mivoltát. Ugyanakkor a hátsó fejtér sokkal nagyobb, mint a négyajtós CLA esetében. 94,7 centiméteres értékével a fejtér 4 cm-rel magasabb, mint a testvérmodellben. A második sorba történő beülés szintén sokkal könnyebb.

A tágas tér a Shooting Brake egyik erőssége. A csomagtér mérete 495-től 1354 literig terjed (a hátsó ülések háttámlájának felső szintjéig pakolva, illetve ledöntött hátsó üléseknél a tetőig pakolva). Amennyiben a hátsó üléseket a meredekebb rakodási pozícióba állítják, a csomagtér mérete 595 literre növekszik, miközben továbbra is öt utas számára nyújt helyet az autó.
A csomagtartó szélessége eléri az 1328 mm-t, ami kategóriájában vezető érték. Az okos részletek tanúbizonyságot tesznek a koncepció alapos átgondoltságáról – ilyen például a hátsó ülések háttámlájának síalagútjában található mágneses rendező a hosszú tárgyak, mint például sílécek számára.

A különböző opciós tételek – mint például az elektromos EASY-PACK csomagtérfedél vagy a Csomagtér rendező csomag – hozzájárulnak a kényelem és a variálhatóság további fokozásához a csomagtartó használatánál. A hátsó ülések „rakodási” pozíciója -a cargo állás- mellett a Csomagtér rendező csomag összecsukható tároló rekeszt, 12 V-os csatlakozót és a csomagtartó oldalán elhelyezett kiegészítő csomaghálót tartalmaz. Az exkluzív hangulat fokozásaként opcionálisan csúszásgátló betétekkel rendelkező alumínium sínek rendelhetők a csomagtérpadlóra.

A BlueEFFICIENCY Edition mindössze 0,22-es Cd értékével a négyajtós CLA új mércét állított fel – mind a Mercedes modellkínálatában, mind pedig a sorozatgyártású járművek között. A CLA Shooting Brake kivételes aerodinamikájával büszkén állhat a világbajnok modell mellett a kategóriájában vezető 0,26-os Cd értékével. A homlokfelület és a légellenállási tényező szorzata (Cd x A) döntő tényező a légellenállás tekintetében, a CLA Shooting Brake esetében ez mindössze 0,57 m2-re adódik.

A CLA Shooting Brake motorpalettája már bevezetéskor gazdag, két dízel és három benzines egységből áll. Az összes motor agilis menetteljesítményt, alacsony zajszintet és mérsékelt károsanyag-kibocsátást biztosít. A 136 lóerős (100 kW) CLA 200 CDI különösen hatékony: miközben végsebessége 215 km/h, vegyes fogyasztási értéke mindössze 3,9 l/100 km, amelyhez 101 gramm CO2/km széndioxid-kibocsátás társul.

Mindegyik verzió esetében az alapfelszereltség része az ECO start/stop funkció és mindegyik hajtáslánc megfelel az Euro 6-os norma előírásainak. Az összkerékhajtás ugyancsak elérhető már a piaci startnál a CLA 250 4MATIC és a CLA 250 SPORT 4MATIC esetében (utóbbi dinamikusabb megjelenést, sportosabb motor-, gázpedál- és váltóhangolást, illetve motorhangot kap). Az összkerekes dízel változatok -a CLA 200 CDI 4MATIC és a CLA 220 CDI 4MATIC- 2015 szeptemberében csatlakoznak a kínálathoz.

Exit mobile version