Site icon AutóAddikt

A Toyota fellép az alkatrészek és szoftverek hamisítása ellen

Ahogyan sok egyéb területen, úgy az autóiparban is jelen lévő probléma a szoftverek és alkatrészek hamisítása – most a Toyota lép a nemes cél érdekében.

Míg azonban a legtöbb esetben ez alapvetően a jogtulajdonos számára jelent nagymértékű anyagi kárt, addig az autóiparban ez a felhasználó számára is kiemelt anyagi, és – ami még ennél is súlyosabb szempont – komoly baleseti kockázatot képvisel. A Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdon-védelmi Szakmai Egyesületének (JAF) tagjaként ezért a Toyota kiemelt fontosságot tulajdonít annak, hogy megvédje ügyfeleit a hamisított alkatrészek, kenő- és segédanyagok, diagnosztikai eszközök és szoftverek által jelentett kockázattól.

Az autóipari alkatrészek, kenő- és segédanyagok, diagnosztikai eszközök és szoftverek hamisítása komoly károkat okozhat a hamis terméket az esetlegesen kedvezőbb ár okán gyanútlanul megvásárló felhasználónak, elég, ha csak arra gondolunk, hogy a nem megfelelő minőségű kenőolaj vagy egy gyenge minőségű alkatrész milyen károkat okozhat az autóban, illetve használata milyen veszélyeket, akár baleseti kockázatot is hordozhat magában.
Ennek okán, ügyfelei érdekeinek védelmében a Toyota úgy döntött, hogy Magyarországon kiemelten fellép a fenti jelenség ellen, és az idei évtől a szellemi és termék tulajdonjog védelmét zászlójára tűző JAF rendes tagjaként veszi fel a harcot a termék és szoftverhamisítások ellen.

„A JAF évek óta sikerrel működik együtt a szellemi tulajdon védelmében fellépő hatóságokkal és szervezetekkel, mint a NAV, a rendőrség, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Gazdasági és Versenyhivatal vagy épp a Nemzeti Közlekedési Hatóság. A Toyota megfigyelő státuszából 2016-ra a JAF rendes tagjává vált abban a reményben, hogy az egyesület érdekérvényesítő képessége révén kézzel fogható eredményeket tudunk majd felmutatni az alkatrész-, kenő- és segédanyag-, diagnosztikai eszköz- és szoftverhamisítás visszaszorításának területén. Az első közös fellépéseken már túl vagyunk, azokat jogi útra tereltük” – avat be Hajsz Attila, a Toyota közép-európai vevőszolgálati és műszaki vezetője.

„Elsődleges célunk nem a hamisított termékek és szoftverek által okozott anyagi veszteség csökkentése, hanem annak biztosítása, hogy vásárlóink a Toyota és Lexus márkanévvel megvásárolt termékek esetén valódi minőséget és megbízhatóságot kapjanak, és ebben a márkanév bitorlással se lehessen kétséget ébreszteni. Éppen ezért bízunk benne, hogy versenytársainkkal ezen a területen együttműködve, közösen a JAF koordinálásával hatékonyan tudjuk segíteni a hatóságok napi munkáját és a sikerek igazolják is majd az összefogás jelentőségét” – teszi hozzá a vevőszolgálati szakember.

Az együttműködés hatékonyságának biztosítása érdekében a Toyota és a JAF egy egynapos konferenciát is szervezett a JAF tagok, gépjármű- és alkatrészforgalmazók (pl. Bosch,Würth, Delphi, Autonet, InterCar ) és a JAF tevékenységét támogató hatóságok és szervezetek részére, amelynek során az autógyártó részletesen bemutatta a közel 80 jelenlévő meghívott szakembernek az általa használt műszaki diagnosztikai eszközöket (az aktuális és korábbi típusokat egyaránt) annak érdekében, hogy egy külső, Toyota ismeretekkel nem feltétlenül rendelkező hatósági személy is magabiztosan el tudja dönteni azt, hogy egy esetlegesen lefoglalt áru- és berendezéskészlet esetén melyik a hamisított, melyiken van hamisított szoftver, melyiket szerezték be nem hivatalos csatornán keresztül. A bemutató kiterjedt a részletes leltár mellett az azonosító jelekre/számokra, az abban szereplő adatok és a hivatalos hozzáférési csatornák ismertetésére is. Szó esett ezen felül a hivatalos, gyári alkatrészek csomagolásáról, címkézéséről is, illetve bemutatásra kerültek a hamis alkatrészek esetleges forgalmazási csatornái, és a hamis alkatrészek, szoftverek által okozott anyagi kár és baleseti kockázat is. Megvitatásra kerültek emellett a hatékony közös fellépéshez szükséges soron következő lépések is.

„A világ legnagyobb és leginnovatívabb autógyártójaként, egyben több független szervezet által is a legértékesebbnek ítélt autómárkaként a Toyota számára tetemes anyagi kárt okoz a szoftverek és alkatrészek hamisítása. Sokkal fontosabb szempont számunkra ennél ugyanakkor az a potenciális baleseti és anyagi kockázat, amelynek megtévesztett ügyfeleink vannak kitéve egy-egy hamis alkatrész, kenő- vagy segédanyag, esetleg szoftver révén” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Éppen ezért kiemelten fontosnak tartjuk a hamisítások elleni fellépést ügyfeleink védelmében, ami egy autómárkákon túlmutató, közös érdek. Természetesen a mi erőfeszítéseinkben felül ügyfeleink is hatékonyan védekezhetnek a hamisítások ellen, amennyiben az alkatrészvásárlásaikat és a szükséges szervizmunkákat a hivatalos Toyota és Lexus márkakereskedésekben intézik, illetve amennyiben mégsem így tesznek, és felmerül bennük a gyanú, hogy hamisított terméket vásárolnak, azt haladéktalanul jelzik a hatóságoknak vagy a Toyotának. Így, közös erővel sikerrel léphetünk fel az ügyfeleink számára komoly baleseti és anyagi kockázatot jelentő hamisítások ellen” – teszi hozzá a kommunikációs szakember.

Exit mobile version