Site icon AutóAddikt

A Toyota vezeti a 2020-as globális eladási listát több kategóriában és összesítésben is

A 2020-as év óriási kihívást jelentett az autóiparnak, a visszaesés mértéke azonban piaconként és gyártónként eltérő volt. A Toyota egyike azon márkáknak, amelyek viszonylag jól vészelték át az időszakot. Nem csoda, hogy számos méretosztályban kiválóan teljesített a márka.

Minden tízedik, világszerte eladott autót a Toyota gyártotta tavaly – ez derül ki a számos megbízható forrásból összeállított adatokból, melyet a Focus2Move szervezet közölt a 2020. évi globális eladásokról.
A japán márka 10,1 százalékos piaci részesedése az elmúlt pár év legjobb eredménye, és annak köszönhető, hogy versenytársai többségéhez képest a Toyota viszonylag szerény, 12,2 százalékos forgalomcsökkenést szenvedett el a tavalyi év során.

2010 óta veretlen a csúcson a Toyota, ami részben azon stratégiának köszönhető, hogy a japán márka nem darabolta magát túlzott mértékben almárkákra, részben pedig annak, hogy takarékos és megbízható hibrid típusai jóval kedvezőbb kezdeti beruházással szerezhetők be, mint a versenytársak hálózatról tölthető (plug-in hibrid vagy teljesen elektromos) modelljei, így a fizetőképes kereslet visszaesése kisebb mértékben sújtotta a márkát.

Globális értékesítési eredmények (2020)

MárkaDarabszám, 2020 (millió)Változás, 2019-2020
Toyota8,06-12,2%
VW5,73-16,8%
Honda4,33-14,1%
Ford4,18-18,3%
Nissan3,80-19,5%
Hyundai3,71-15,2%
Chevrolet2,96-22,4%
Kia2,69-4,6%
Mercedes-Benz2,43-8,4%
BMW2,05-8,4%

Forrás: https://www.focus2move.com/world-cars-brand-ranking/

Az abszolút legnépszerűbb modellek globális Top 10-es listáján négy gyártó és három kategória osztozik; három márka is triplázott a rangsor csúcsán. Mindössze két modell tudta növelni eladásait, és a többiek közül egyetlen tartotta 10% alatt a visszaesést. Figyelemreméltó tény, hogy a tíz legnépszerűbb modell összes darabszámának 40%-át teszi ki a Toyota három típusa.

Legnépszerűbb globális modellek (2020)

ModellDarabszám, 2020Változás, 2019-2020
Toyota Corolla1 134 262-8,8%
Toyota RAV4971 516+1,9%
Honda CR-V705 651-13,2%
Honda Civic697 945-16,3%
Volkswagen Tiguan607 121-18,8%
Toyota Camry592 648-13,2%
Nissan Sylphy544 376+14,4%
Volkswagen Golf492 262-28,6%
Volkswagen Lavida463 804-13,0%
Hyundai Tucson462 110-14,6%

Forrás: https://www.focus2move.com/world-car-market/

A fenti rangsor egyben azt is jelenti, hogy a Toyota Corolla, a Toyota RAV4 és a Toyota Camry magabiztosan vezetik saját méretosztályukat. Az alsó középkategóriás Corolla a Honda Civic és a Volkswagen Golf előtt uralja a szegmens globális eladásainak 10,7 százalékát. A RAV4 mögött a Honda CR-V és a VW Tiguan következik, meg sem közelítve annak 3,3 százalékos piaci hányadát – az arányok jól mutatják, mennyire zsúfolt a szabadidőjárművek kategóriája. Piaca 7,1 százalékát uralja a Camry, maga mögé utasítva a Nissan Sylphy-t és a Volkswagen Lavidát.

Legnépszerűbb globális szabadidőjármű (2020)

ModellDarabszám
Toyota RAV4971 516
Honda CR-V705 651
Volkswagen Tiguan607 121
Hyundai Tucson462 110
Haval H6360 676
Kia Sportage359 308
Mercedes GLC356 867
Mazda CX-5346 951
Chevrolet Equinox344 571

Legnépszerűbb globális középkategóriás modell (2020)

ModellDarabszám
Toyota Camry592 648
Nissan Sylphy544 376
Volkswagen Lavida463 804
Honda Accord435 269
Tesla Model 3397 780
Mercedes C-osztály334 060
Volkswagen Passat319 097
BMW 3299 941
Buick Excellence GT260 226
Audi A4257 440

Legnépszerűbb globális alsó-középkategóriás modell (2020)

ModellDarabszám
Toyota Corolla1 134 262
Honda Civic697 945
Volkswagen Golf492 262
Volkswagen Bora330 242
Hyundai Elantra314 737
Volkswagen Sagitar307 562
Mercedes A-osztály286 788
Mazda 3233 154
Toyota Levin225 887
Audi A3222 726

Az eladási sikerlista nem lehetne teljes az észak-amerikai és globális pickupok hagyományos harca nélkül: a Ford F-széria, a Chevrolet Silverado és a RAM egyrészt szinte kizárólag Észak-Amerikában kaphatók, másrészt nem egyetlen modellt, hanem egy többlépcsős típuscsaládot jelölnek, amelybe adott esetben nehéz teherjárművek is beletartoznak. A három széria együttesen több mint kétmillió példányban talált gazdára tavaly. Ehhez képest az abszolút negyedik helyezett, a Toyota Hilux mindössze 323 287 példányban kelt el, ám azt a világ 140 piacán, így nemcsak a kompakt pickupok méretosztályának, hanem a tényleges világpiacnak is ő a bajnoka.

Európában megkerülhetetlen szegmens a kisautóké: itt a Volkswagen Polo vezeti a versenyt, ám szorosan a nyomában ott áll a vadonatúj Toyota Yaris, megelőzve az olyan hagyományos európai etalon modelleket, mint a Renault Clio (#3) vagy a Peugeot 208 (#5).

A globális adatokat összesítő Focus2Move.com weboldal szerkesztői rávilágítottak, hogy a Toyota sikerének a kulcsa a termékek koncentrációja: a világ talán legszélesebb modellkínálata egyetlen márka alatt összpontosul, így a Toyota minden piaci szegmensben jelen van, méghozzá igen erőteljesen.

Napjainkban az is felülmúlhatatlan előnyt jelent, hogy a Toyota és prémium társmárkája, a Lexus együtt a világ legsokszínűbb, mintegy negyven modellből álló öntöltő hibrid portfolióval bír. Ez a piacvezető pozíció évről évre nagyobb jelentőséggel fog bírni, amint világszerte tovább szigorodnak a károsanyag-kibocsátási normák: azok a márkák, amelyek nem készültek fel idejekorán a zöld átállásra, súlyos piacvesztéssel számolhatnak.

Exit mobile version