Site icon AutóAddikt

Az MG MGU9 pickup komoly kihívás lehet a Fordnak és a Toyotának

Az MG MGU9 pickup bemutatása jelentős fordulatot hozhat a középkategóriás haszongépjárművek piacán, szembeállítva a modelleket a legnépszerűbb versenytársakkal, mint a Toyota Hilux és a Ford Ranger. A kínai-brit márka új pickupja a platformtestvér Maxus Terron 9-elektromos változatának műszaki alapjaira épül, de saját, merész karakterjegyekkel, modern dizájnnal és praktikus megoldásokkal lép színre.

Merész forma, innovatív részletek

Az MGU9 külső kialakításán több ponton eltér platformtestvérétől: az első rész hangsúlyosan átdolgozott, hogy az autó karakteresebb legyen, ezzel a konkurenciától jól elkülöníthető megjelenésű pickup született. Motoros csomagtérajtó, pohártartóval szerelt, lehajtható lépcső is helyet kapott, ami a mindennapi használatban jelent könnyebbséget. Magasabb felszereltségi szinten a hátsó szélvédő teljesen lehúzható, sőt a teljes hátsó fal az ülésekkel együtt ledönthető, így hosszabb terhek is beférnek. A beltérben masszív, prémium-érzetet keltő anyagok, széles könyöklő és repülőgép-stílusú váltókar jellemzik az ergonomikus elrendezést.

Technológia, motorizáció, vonóerő

A motortérben egy 2,5 literes SAIC turbódízel dolgozik, amely 160-218 lóerős teljesítményével és 520 Nm-es nyomatékával kategória-átlag feletti erőt biztosít. A modell ZF nyolcfokozatú automata sebességváltóval, BorgWarner négykerékhajtással és elektronikus differenciálzárral érkezik, 3500 kg-os vontatási kapacitással, 770–870 kilogramm hasznos teherbírással, ami a szegmens élmezőnyébe helyezi. Méretei (5,5 méter hosszúság, 3,3 méteres tengelytáv, 1053 literes platótérfogat) túltesznek a Ford Ranger méretén, miközben szintén megfelelnek a piacvezető modellek követelményeinek.

Komfort, felszereltség, biztonság

A kabin dupla 12,9 colos kijelzőt, multi-funkciós ülésállításokat, masszírozó vezetőülést, JBL audiorendszert és Smart Hatch funkciót kínál (ledönthető ülésekkel összekötött rakodótér). A modellhez fejlett vezetéstámogató rendszer, 360 fokos kamera, Apple CarPlay/Android Auto, iSMART távirányítós app, 10 év/250 ezer km jótállás tartozik.

Erős riválisok, piacorientált stratégia

Az MGU9 közel azonos műszaki paramétereket kínál, mint a Toyota Hilux, Ford Ranger, Isuzu D-Max vagy Mazda BT-50, de árpozícionálása várhatóan kedvezőbb lesz. Az MG célja, hogy 2030-ra Ausztrália top három autómárkája közé kerüljön, ezért külön hangsúlyt fektet az innovációra, komfortra és az ár/érték arányra. Bár Európában jelenleg dízelmotorral nem lesz elérhető, elektromos vagy hibrid verziók piacra lépése elképzelhető a közeljövőben.

Az MG MGU9 pickup modell tehát karakteres, innovatív kihívásként jelenik meg a Toyota és Ford uralta szegmensben, erőteljes műszaki alapokkal, praktikus részletmegoldásokkal és prémium felszereltséggel – mindezt várhatóan elérhetőbb áron.

Exit mobile version