Site icon AutóAddikt

Csökkenni látszik a Tesla márkahűség

Tesla márkahűség visszaesésről számolt be az S&P Global egy friss tanulmánya, amely szerint az amerikai piacon lassul az elektromos autógyártó növekedése, miközben versenytársai egyre több ügyfelet hódítanak el tőle.

Csökken a Tesla-vásárlók hűsége

Az elemzés adatai szerint 2025 második negyedévében közel tíz százalékkal esett vissza a Tesla iránti márkahűség. A vásárlók mindössze 58,1 százaléka választ újabb Tesla-modellt, amikor autót cserél. Ez az arány még mindig a legmagasabbak közé tartozik az elektromos piacon, de a Ford most először előzte meg a céget, 59,6 százalékos értékkel. A Chevrolet, a Toyota, a Honda és a Mercedes jelenleg még mindig a Tesla mögött marad.

Kevés modell, ritka frissítések

A tanulmány szerint a Tesla nehézségeinek egyik oka, hogy továbbra is mindössze két népszerű modellre, a Model 3-ra és a Model Y-ra támaszkodik. Ezeket ráadásul nem frissítik olyan gyakran, mint azt a piac igényelné. Ezzel szemben más gyártók szélesebb elektromos kínálatot nyújtanak, ami nagyobb választási lehetőséget ad a vásárlóknak, és könnyebben szívják el a Tesla ügyfélkörét.

Vásárlói áramlás más technológiák felé

Az elemzés kimutatta, hogy bár a Tesla-ügyfelek döntő többsége – 68,9 százalék – továbbra is elektromos autót vásárol újra, 28,2 százalékuk inkább a hibridek mellett dönt, míg 2,9 százalékuk visszatért a hagyományos belső égésű motoros autókhoz. Ez az elmozdulás jelzi, hogy sok vásárló egyre inkább a rugalmasságot és a választékot keresi.

Elon Musk politikai szerepvállalása is megosztó

A Tesla megítélésére az S&P szerint nemcsak a szűk modellkínálat van negatív hatással. A vállalat vezetője, Elon Musk politikai szerepvállalása és nyilvános állásfoglalásai szintén megosztották a vásárlókat, ami több elemző szerint szintén hozzájárulhat a márkahűség hanyatlásához.

Általános trend az amerikai piacon

A kutatás kitért arra is, hogy az elektromos autók általános hűségi mutatója 58,7 százalékon áll az Egyesült Államokban, ami jelentős visszaesés: két évvel ezelőtt még meghaladta a 68 százalékot. A legmagasabb lojalitással továbbra is a hagyományos belső égésű motorral szerelt típusok rendelkeznek, 84 százalékos értékkel, de ez lassan mérséklődik. A hibridek ezzel szemben erősödtek a vásárlói bizalom szempontjából.


Szeretnéd, hogy a cikket inkább objektív gazdasági hangvétellel írjam meg, vagy inkább fogyasztói szemszögből, könnyedebb stílusban?

Exit mobile version