Site icon AutóAddikt

Drámai veszteség és kínai előretörés az európai autópiacon

Az európai autógyártók, köztük a Stellantis és a Renault, az év első felében súlyos veszteségekkel szembesültek, miközben a kínai autógyártók tovább tudták növelni eredményeiket. A Stellantis 2025 első hat hónapjában 2,3 milliárd eurós nettó veszteséget könyvelt el, részben az amerikai importvámok és szigorúbb szabályozások miatt. A Renault és a Stellantis együtt több mint 11 milliárd euró veszteséget szenvedtek el az év eddigi szakaszában.

Az európai autóipar a stagnáló kereslet és a növekvő piaci verseny következményeként szenved. A kínai gyártók, mint a BYD, a Geely vagy a Great Wall Motor, viszont enyhe nyereségnövekedést értek el, míg forgalmuk húsz százalékkal bővült. Az európai cégek leginkább a hibrid és elektromos járművek piacán vesztették el versenyelőnyüket, mivel a kínai márkák hasonló minőségű autókat kínálnak olcsóbban.

A Stellantis és a Renault aktívan lobbiznak az EU-nál a kisautókra vonatkozó biztonsági követelmények enyhítéséért, hogy versenyképesebbek maradjanak. Az iparágban tapasztalható átrendeződés miatt európai gyártók tízezrével kénytelenek leépíteni munkahelyeket, miközben a kínai autók piaci részesedése és forgalma folyamatosan nő.

A verseny tehát tovább éleződik: az európai gyártóknak innovációval, fejlesztésekkel és stratégiai váltással kell válaszolniuk a kínaiak piaci előretörésére, különösen az elektromos autók ágazatában.

Exit mobile version