Site icon AutóAddikt

Európai átalakításának tervét gyorsítja a Ford

A Ford Motor Company új termékeket, márkaimázs- és hatékonyságnövelő akciókat bevezetve felgyorsítja európai átalakulási folyamatát, hogy 2016-ban tovább növelje nyereségét, hosszabb távon pedig 6-8 százalékos árbevétel-arányos működési eredményt biztosítson a Ford Európa számára.

A Ford európai stratégiájának fontos eleme a még egységesebb és profitábilisabb termékkínálat, a kedvező vásárlói tapasztalatokra alapozott, még inkább az érzelmekre ható kommunikáció, valamint a hatékonyabb költségstruktúra, ami segít gyorsítani a megtérülést ellensúlyozni a növekvő szabályozási költségeket.

„Az elmúlt három év során a Ford Európa minden területen tökéletesítette üzleti tevékenységeit, és a korábbi súlyos veszteségek helyett a 2015-ös évet 259 millió dolláros nyereséggel zárta. Ez biztató kezdet” – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Motor Company ügyvezető alelnöke és a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke. „Teljes elkötelezettséggel látunk neki az átalakítási folyamat felgyorsításának, megtéve a szükséges lépéseket azért, hogy dinamikus üzletmenetünk révén a vállalat mind a kedvező, mind pedig a nehezebb időszakokban egyaránt szilárd nyereséggel működjön.”

Miután 2013-tól kezdődően bezárt három nyugat-európai üzemet, és innovatív költségtakarékossági megállapodásokat kötött a német szakszervezetekkel, a Ford Európa tovább növeli költséghatékonyságát és gyártási kapacitásának kihasználását.

A Ford ma egy önkéntes távozási programot indított Európában, jelentősen csökkentve ezzel adminisztrációs és értékesítési költségeit, hogy új iparági mércét állítson a hatékonyság terén. A program eredményeként a Ford Európa folyamatosan évi 200 millió dolláros megtakarítással számolhat.

„Sokkal takarékosabb és hatékonyabb üzletmenetet alakítunk ki, amely hosszú távon is pozitív mérleggel működik, kitermelve a jövőbeli befektetésekhez szükséges nyereséget” – mondta Farley. „Az a feladatunk, hogy járműveinket a lehető leghatékonyabban állítsuk elő, és minden megtakarított dollárt úgy költsünk el, hogy az vásárlóink javát szolgálja – vagyis hogy tevékenységünk valóban fenntartható és ügyfélközpontú legyen.”

A Ford Európa tovább dolgozik gyártási tevékenységeinek fejlesztésén; a vállalat célja, hogy évről évre több mint 7 százalékkal javítsa hatékonyságát, és növelje gyártási kapacitásainak kihasználtságát.

A termékkínálat átformálása

2012 óta a Ford Európa több mint 30 új vagy felfrissített járművet mutatott be, tavaly és tavalyelőtt is növelve piaci részesedését, és 2015-ben 10 százalékkal gyarapítva eladásait, most pedig arra készül, hogy a következőképpen erősítse meg termékkínálatát:

„Még izgalmasabb és még jellegzetesebb Ford-termékcsaládot alkotunk az európai vásárlók számára,” jelentette ki Farley. „Ha kihasználjuk erősségeinket, eredményesen szállhatunk versenybe és győzhetünk Európában – még a prémium márkákkal szemben is.”

A márkaimázs megerősítése

Egyre erősebb európai márkaimázsára építve a Ford további vásárlókat akar elérni új, izgalmas termékeivel, az egyre magasabb szintű vásárlói elégedettségre épülő marketinggel, valamint a kategória legjobb eladáshelyi és vásárlói élményével, aminek érdekében a vállalat 500 új, modern FordStore kiemelt kereskedést nyit a legfontosabb nagyvárosokban.

A Ford Smart Mobility terv részeként a vállalat további lehetőségeket tár fel Európában, amelyek új, állandó vásárlói kört bevonzó és magasabb árréssel működő bevételi forrásokat jelentenek. A legfontosabb ilyen területek közé tartozik a vásárlói hűség, a több lehetőséget magukban foglaló közlekedési szolgáltatások, a flottaszolgáltatások és az utazási szolgáltatások.

E folyamat első lépéseként a Ford januárban útjára indította a FordPass platformot, amely újragondolja az autógyártó és a vásárló közötti kapcsolatot. A FordPass tagoknak személyes mobilitási asszisztensük segít utazásaik megszervezésében és összehangolásában, emellett előre kiválaszthatják és kifizethetik parkolóhelyeiket, és számos más szolgáltatást is igénybe vehetnek, hűséges tagságukért cserébe pedig jutalompontokat kapnak. Európában a FordPass az év későbbi részében válik elérhetővé.

A FordPass program keretében FordHub központok nyílnak, ahol a fogyasztók felfedezhetik a Ford legfrissebb innovációit, tájékozódhatnak a vállalat mobilitási szolgáltatásairól és részt vehetnek az exkluzív rendezvényeken is. Az első európai FordHub központ idén nyílik meg Londonban.

„Befektetéseink a Ford Smart Mobility tervbe azt eredményezik, hogy vásárlóinkkal egyre mélyebbé válik majd a kapcsolatunk, miközben marketingköltségeink csökkennek” – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Hatalmas lehetőséget jelent számunkra az európai piacon, hogy megadhatjuk vásárlóinknak azt, amire vágynak – néha még azelőtt, hogy azt önmaguknak megfogalmaznák, hiszen az információgyűjtés és az adatfeldolgozás révén már előre megjósolhatjuk igényeiket.”

Exit mobile version