Site icon AutóAddikt

Ford: a klímaváltozás elleni küzdelem érdekében az európaiak készek lemondani a repülőutakról, a húsevésről és az új ruhákról

Új, egész Európát átfogó tanulmány készült a klímaváltozással kapcsolatos közvélekedésről, feltárva azt, hogy az emberek mi mindenről hajlandók lemondani a globális éghajlatváltozás elleni küzdelemben.

A Ford által közzétett Go Electric jelentés-sorozat legújabb, Climate Countdown című tanulmánya szerint az európaiak túlnyomó többsége (átlagosan 90 százalék a 8 vizsgált ország mindegyikében) úgy érzi, hogy valamilyen szinten személyesen is ki kell vennie a részét a klímaváltozás megállításáért folytatott harcból.

A legfontosabb problémák listáján (ahol olyan témák is szerepeltek, mint a rendszerszintű rasszizmus, a mentálhigiénés ellátás és a gazdasági egyensúly helyreállítása) a klímaváltozás elleni globális terv megalkotása a második helyen szerepelt a COVID 19 hatásainak felszámolása mögött, ami jelenleg a legsürgősebbnek tűnik az emberek számára. És bár mindenki egyetértett abban, hogy az éghajlatváltozással kapcsolatos terv kidolgozása elengedhetetlen (29%), azt is ugyanennyien tartották fontosnak, hogy azonnali, jóval szigorúbb intézkedéseket kell bevezetni a klímaváltozás megfékezésére.

Az ENSZ Glasgowban megrendezett, sorsdöntő COP26 klímaváltozási konferenciája előtt közzétett Ford-felmérés azt mutatja, hogy az európaiak meglepő mértékben hajlandók lemondani a modern életvitellel járó, ám valójában komoly buktatókat rejtő dolgokról.

A kontinens lakóinak nagy része kész felhagyni a műanyagok használatával (45%), csökkenteni az energiafogyasztását (45%) és helyben megtermelt árucikkeket vásárolni (35%). Mindemellett a válaszadók jelentős része arra is hajlandó, hogy ritkábban vásároljon új ruhákat (34%), és ugyanennyien válaszolták azt, hogy szívesen használnák kevesebbet az autójukat (34%), 25 százalékuk pedig a repülőgépes utazásokról is lemondana. Az embereknek csupán egy elenyésző hányada (4%) nyilatkozott úgy, hogy semmilyen áldozatra nem lenne hajlandó.

Az is egyértelműen kiderült, hogy a vásárlók környezettudatos működést várnak el a vállalatoktól: 87 százalékuk számára fontos, hogy olyan cégtől vásároljanak, amely karbonsemlegesen vagy mínuszos széndioxid-mérleggel működik, sőt 56 százalékuk szerint ez kiemelten fontos (40%) vagy éppen a legfontosabb (16%) szempont.

Az európaiak hozzáállását vizsgálva az elektromos autókkal kapcsolatban a kutatás arra jutott, hogy a közvélemény szerint az EV-k jelentik a jövőt (37%), de az is kiderült, hogy az ilyen autók teljes elfogadását még számos dolog akadályozza. Az egyik legfontosabb ellenérv még mindig a hatótávolsággal és feltöltéssel kapcsolatos aggodalom: a válaszadók 39 százaléka nem tudja, hol tudná feltölteni autója akkumulátorát, 24 százalék úgy véli, hogy az infrastruktúra még nem megfelelő, 30 százalékuk szerint pedig az EV-k nem alkalmasak a hosszú utazásokra.

“Ez a felmérés jól mutatja, milyen erősen foglalkoztatja az európaiakat a klímaváltozás, ahogy azt is, hogy készek személyesen is tenni az ügy érdekében. Az egyéni közlekedéssel kapcsolatban nyilvánvalóvá vált, hogy az emberek megoldásként tekintenek az EV-kre, még akkor is, ha a továbbra is aggodalmaik vannak a feltöltő infrastruktúrával és a hatótávolsággal kapcsolatban,” nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke.

“Meggyőződésem, hogy minden érdekeltnek – az országos és helyi kormányzatoknak, az energiaszolgáltatóknak és autóipari vállalatoknak egyaránt – kötelessége komolyan foglalkozni az elektromos hajtásban rejlő lehetőséggel, és létrehozni az ezt szolgáló infrastruktúrát, mivel kizárólag közös erővel válthatjuk valóra ezt az ígéretet. A Ford mindent megtesz a villamosítás bevezetéséért, és büszkék vagyunk rá, hogy az elektromos járművekre való áttérés éllovasai lehetünk.”

Exit mobile version