Site icon AutóAddikt

Ford Mustang Burj Khalifa tetőteraszán

Bill Ford, az autógyártó világszintű ügyvezető elnöke is jelen volt azon az eseményen, amelyen útjára indították a Ford legújabb területi egységét, az izgalmas és pezsgő Közel-Kelet és Afrika régiót, ahol a várakozások szerint az iparág értékesítése 2020-ra 40 százalékkal, 5,5 millió darabra növekszik.

A régióban 2016-ig 26 új modellt, köztük a jövőre debütáló vadonatúj Mustangot bemutatni tervező Ford ikonkikus módon, a világ legmagasabb épülete, a Burj Khalifa tetőteraszán lepeplezett új Mustang-gal nyitotta meg új regionális központját.

A Ford a világ legmagasabb épülete, a Burj Khalifa tetején mutatta be a vadonatúj Mustangot, ezzel is kihangsúlyozva ambiciózus növekedési terveit a Közel-Kelet és Afrika régióban. Az eseményből Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke is kivette a részét, feltéve a legendás póni-emblémát a felhőkarcoló 112. emeletén álló 2015-ös, sárga fényezésű Mustangra. A rendezvény világszerte élő adásban is követhető volt a YouTube csatornán, míg a helyszínen – Dubaj belvárosában a Dubaj Szökőkútnál és a Burj Khalifa tetőteraszán – mintegy tízezer ember gyűlt össze.

“A mai napon kitűztük a Ford zászlaját a Közel-Kelet és Afrika régióban, a világnak ebben az izgalmas, pezsgő ritmusú részében, ahol az egész autóipar erőteljes növekedésre számít.” – fogalmaz Bill Ford. “Mindemellett a mai rendezvénnyel azt is üzenjük a világnak, hogy a Mustang születése után 50 évvel Amerika legismertebb autó-ikonja globális modellé válik.”

A Ford idén alakította meg új Közel-Kelet és Afrika részlegét, lefedve ezzel a vállalat autóipari érdekeltségeit Észak-Afrika, a Szubszaharai Afrika, Dél-Afrika és a Közel-Kelet 67 piacán. A Közel-Kelet és Afrika régióban a várakozások szerint 2020-ra 40 százalékkal, 5,5 millió darabra növekszik majd az iparág értékesítése. A vásárlók igényeinek kielégítésére a Ford 2016-ig 26 modellt készül bemutatni a régióban, köztük a jövőre debütáló vadonatúj Mustangot. A jó hangulatú rendezvény résztvevői először egy filmet láttak: egy arizonai szikla tetején álló férfi sürgős hívást kap. Az ismeretlen főszereplő lóháton, repülőgépen, autón, helikopteren és jetskin vág át a fél világon, hogy Dubajba vigye a Mustang emblémáját. A film utolsó jelenete már 399 méteres magasságban, a Burj Khalifa 112. emeletén játszódik, ahol a főhős vidáman kacsintva felfedi magát, és kiderül róla, hogy nem más, mint Henry Ford dédunokája, Bill Ford.

“Egy évszázaddal ezelőtt Henry Ford arról álmodott, hogy autóba ülteti az emberiséget.” – teszi hozzá Jim Benintende, a Ford Közel-Kelet és Afrika elnöke. “Azzal, hogy regionális központunkat Dubajba helyezzük, mi is részeseivé válunk az itteni fejlődésnek és innovációnak, ez pedig hozzásegít minket ahhoz, hogy a világnak ezen a táján is megvalósíthassuk cégalapítónk álmát.”

A Mustang bemutatása mellett a Ford már korábban bejelentette, hogy a Közel-Kelet és Afrika régióban bevezeti a Ford Focus, a Ford Fusion és a Lincoln MKC modelleket. A vállalat azt tervezi, hogy felgyorsítja új technológiáinak meghonosítását a régióban, elérhetővé téve itteni vásárlói számára az EcoBoost motorokat, a SYNC fedélzeti csatlakozási rendszert, a felfúvódó hátsó biztonsági övet, valamint a MyKey és egyéb vezetősegítő berendezéseket.

A 2015-ös Ford Mustang

Az új Mustang a legendás izomautó eddigi legfejlettebb változata, ami kategóriája minden más autójához képest több vezetősegítő technológiát kínál. A ferdehátú és kabrió kivitelben gyártott autó új, formás karosszériája olyan világszínvonalú motorokat rejt, mint az új, turbótöltésű, 2,3 literes EcoBoost® egység, vagy a több mint 420 lóerős, 5,0 literes V8-as blokk. A legmodernebb csatlakozási rendszerek mellett a Mustanghoz versenypálya-alkalmazások, startvezérlés és egyéb megoldások is rendelhetők.

A Ford Mustang 1964. április 16-án egy televíziós reklámkampány keretében mutatkozott be, és egy nappal később, április 17-én lépett a nagyközönség elé a New York-i Világkiállításon. Az autó forgalmazása még aznap megkezdődött, és a Ford márkakereskedői rekordmennyiségű, 22.000 darabos értékesítéssel zárták az első napot. Az értékesítés első évében több mint 418.000 Mustang talált gazdára, és két év sem kellett ahhoz, hogy elkeljen az első 1 millió darab. A rákövetkező öt évtized során a Ford több mint 9 millió Mustangot adott el.

“Majdnem ötven éve már, hogy a Ford azzal keltette fel a világ érdeklődését, hogy kiállított egy 1965-ös Mustangot a Föld akkori legmagasabb épülete, a New York-i Empire State Building tetején.” – emlékszik vissza Bill Ford. “Ma Dubajban, a világ jelenlegi legmagasabb épületének hazájában a Ford és a Mustang szédítő, globális utazása egy újabb állomásához érkezett.”

A ma leleplezett sárga Mustangot egy hatfős mérnökcsoport szállította a Ford dearborni központjából Dubajba az Emirates Airlines repülőgépével. Miután a gép leszállt, az autót a Burj Khalifa alagsorába vitték, ahol óvatosan hat akkora részre szerelték szét, ami már befért az épület liftjeibe. A csapat körülbelül 12 óra alatt szerelte össze a Mustangot a felhőkarcoló 112. emeletén.

“Immár nemcsak technológiáját és kifinomultságát tekintve emeltük új magasságokba a Mustangot, hanem a szó szoros értelmében is. Munkatársaink komoly teljesítményét dicséri, hogy az autó itt áll a Burj Khalifa tetején.” – mutat rá Benintende. “Nincs a világon olyan daru, ami ide felérne, a helikopter pedig szóba sem jöhetett. Az, hogy az autó mégis idekerült, a Ford mérnökeinek tudását bizonyítja.”

Az esemény megrendezésében több partner is a Ford segítségére volt, többek közt a Dubaji Turisztikai és Kereskedelmi Minisztérium, a Dubaji Kereskedelmi Kamara és az Emaar Properties.

“Dubaj a lélegzetelállító élmények gazdag tárházát kínálja az ide látogatóknak, így a Ford rendezvényötlete tökéletesen illett városunk szellemiségéhez.” – meséli Helal Saeed Almarri őexellenciája, a Dubaji Turisztikai központ igazgatója. “Nagy megtiszteltetés volt együttműködni a Forddal és többi partnerünkkel, s újra bebizonyítani, hogy Dubajban a lehetetlennek tűnő dolgok is megvalósíthatók.”


Exit mobile version