Site icon AutóAddikt

Ford SYNC 3: intelligens megoldások technológiája

A Ford Motor Company bemutatja Európában új hangvezérlésű kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszerét, a SYNC 3-at, amellyel az autóvezetők szóbeli utasításokkal irányíthatják okostelefonjukat, az audio- és navigációs eszközöket, valamint a klímaberendezést is.

A SYNC 3 újratervezett 8 colos érintőképernyőt kínál, és gyorsabban működik. Az autósoknak elég megnyomniuk egy gombot, majd kimondani, hogy „kellene egy kávé”, „tankolni kellene”, „kellene egy parkolóhely” – és a rendszer máris kávézót, benzinkutat vagy parkolót keres, sőt akár vasúti pályaudvart, repteret és szállodát is. A navigációs eszköz segítségével a rendszer ezután a kiválasztott úti célhoz irányítja a sofőrt.

A berendezés először a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatkozik be az új Kuga modellben, amelyet a Ford szintén ezen az eseményen leplez le. A cég olyan új alkalmazásokat jelentett be a rendszerhez, amelyek az AppLink funkcióval kiegészített SYNC használatával hangvezérelhetők. Az autósok így akár pénzt is kereshetnek csomagszállítással, hanganyagokat vehetnek fel és oszthatnak meg, vagy időjárás jelentést hallgathatnak. A SYNC 3 nyáron kerül piacra Európában, először a Mondeo, az S-MAX és a Galaxy modellekben.

„Akár a szokásos reggeli capuccsinoról vagy az utazás költségének csomagszállításból történő fedezéséről legyen szó, a SYNC 3 innovatív, új megoldásai rengeteg dologban segíthetnek” – mondta el Christof Kellerwessel, a Ford Európa elektronikus és elektromos rendszereit tervező részlegének főmérnöke. „A modern okostelefonok kiegészítéseként az intuitív érintőképernyővel rendelkező SYNC 3 még több szóbeli utasítást ért meg, emellett pedig gyorsabb és könnyebben olvasható grafikus interfésszel láttuk el.” 

Újraértelmezett kapcsolatok

A Ford SYNC már 15 millió járműben teszi lehetővé az alapvető funkciók hangvezérelt irányítását. A SYNC 3 megalkotásához a Ford több mint 22.000 vásárlói visszajelzést, kutatóintézetek meglátásait és közvéleménykutatások eredményét dolgozta fel, hogy az új változat a lehető leginkább felhasználóbarát legyen.

A felhasználói élményt nagyban leegyszerűsítették azzal, hogy a leggyakrabban használt funkciókat (navigáció, audiorendszer és telefon) az ujjak közelébe helyezték. A rendszert gyorsabb adatfeldolgozással és az utasítás kiadásához szükséges lépések csökkentésével is fejlesztették.

A Ford öt további nyelvvel növelte* a kompatibilitást, és az előfizetés nélkül is használható Vészhelyzeti Segélyhívó rendszer több lokalizált verziója is elérhető. Ha olyan baleset történne, amely a légzsák nyitásával vagy az üzemanyagellátás blokkolásával jár, a Vészhelyzeti Segélyhívó rendszer a Bluetooth-hoz kapcsolt okostelefont használva segít az utasoknak segítséget hívni az adott országban beszélt nyelven. A Vészhelyzeti Segélyhívó rendszer megadja a jármű helyzetét, hogy a mentőszolgálat operátora egyszerűbben küldhessen segítséget a helyszínre.

2016-tól a SYNC 3 rendszerrel felszerelt járművek tulajdonosainak még több lehetőségük lesz az autóban hozzáférni az okostelefonok szolgáltatásaihoz:

A vezeték nélküli szoftverfrissítések automatikusan elérhetők a Wi-Fi hálózaton keresztül, ha a járműben beállították a vásárló parkolójában vagy garázsában elérhető Wi-Fi hálózatot.

A SYNC 3 a Ford Service App segítségével tovább javítja a felhasználói élményt, hiszen online forgalmi információkat közöl a navigációs térképen, hogy az autós pontosabban megtervezhesse az utat, és alkalmazkodhasson a pillanatnyi forgalmi helyzetekhez.

„A kétujjas csippentés, a végigsimításos mozdulat, és az internetről ismerős egymezős keresés segítségével a SYNC 3 az okostelefonok képernyőjéhez hasonló élményt nyújt a felhasználók számára a jármű képernyőjén, mégis könnyebben és ösztönösebben használható” – nyilatkozta Kellerwessel.

Új alkalmazások

A Ford 2013-ban mutatta be Európában a SYNC AppLink technológiát, amelynek segítségével a sofőrök már számos okostelefonos alkalmazást vezérelhetnek hangutasítással. A kompatibilis alkalmazások közt megtalálható az ADAC, az Audioteka, az AUPEO!, a Cityseeker by Wcities, a Cyclops, a DetektorFM, a DIE WELT, az Eventseeker by Wcities, a Glympse, a Goal Live Scores, a Meople, az n-tv, a Radioplayer, a Roald Dahl Audiobooks, a Soundtracker, a Spotify és a Wetter.de.

A Ford most öt új alkalmazással áll elő, amelyek a SYNC 3 rendszerrel jelennek meg; ilyen például az egyedülálló MyBoxMan és a HearMeOut.

A FretBay által tervezett és a dublini SYNC AppLink Fejlesztő Versenyen a Ford világszintű ügyvezető elnökének, Bill Fordnak az érdeklődését is felkeltő MyBoxMan alkalmazás használatával a sofőrök egy kb. öt kilométeres út során csomagszállítással akár 5-8 eurót is megkereshetnek.** A HearMeOut a világ első kihangosított és hangvezérelt közösségimédia-alkalmazása, amellyel a sofőr 42 másodperces audioposztokat hozhat létre és oszthat meg a Facebookon vagy Twitteren, de akár meg is hallgathatja vagy lájkolhatja mások audioposztjait.***

„Az autósok számára eddig elérhetetlenek voltak az ehhez hasonló alkalmazások. A MyBoxMan és a HearMeOut az internet használatának teljesen új módját kínálja a sofőrök számára, akik akár pénzt is kereshetnek vezetés közben” – fejtette ki Scott Lyons, a Ford Európa kapcsolódó járművek és szolgáltatások részlegének munkatársa. „A személyszállító alkalmazásokhoz hasonlóan a MyBoxMan a közösségi szállítmányozás terén nyit új távlatokat – méghozzá az autó intelligens és hatékony használatával az olyan utakon, amelyeket így is, úgy is megtenne az ember.”

A SYNC 3 rendszerrel elérhető további alkalmazások:

Exit mobile version