Site icon AutóAddikt

Infiniti QX70S 3.0d Design teszt

Nem egy ízben hangsúlyoztuk, hogy az Infiniti kifejezetten formabontót és páratlant alkotott modelljeivel. Főként, ha a QX szériáról, vagy akár a korábbi FX nemzedékről esik szó. Ha multikulti crossovert képzelünk magunk elé, és netán nem lennénk képben a japán prémiummárka szegmensen belüli képviselői révén, bökjünk találomra néhány Infiniti-brosúra által felsorakoztatott modellre, és máris megtaláljuk a számításainkat. Persze a crossover kategórián belül, nyilván.

Az Infiniti QX70S tehát a jelenlegi QX portfólió zászlóshajója, lenyűgöző, vérbeli luxus hobbiterepjáró (bár lényegében köze sincs az offroad környezethez), telezsúfolva a létező legtöbb földi jóval. Kettő évvel ezelőtt, 2012-ben nevezték át az addig sikert sikerre halmozó FX sorozatot QX-re, melynek egy korábbi FX-példányát a Napimagazin.hu is bemutatta olvasóinak (http://www.napimagazin.hu/teszt-infiniti-fx30d-hasonlo-talalasu-suv-nincs-meg-egy/). Szerkesztőségünknél most a legmagasabb, Design felszereltségű, 3 literes V6-os dízellel felvértezett verzió vendégeskedett.

Egyben minden: sportos és elegáns párhuzamosan

Sportosság, praktikum egy modern művészi alkotásban – így jellemzi a gyártó minden kétséget kizáróan remekbeszabottan formabontó koncepcióját. S valóban: már a front részleteiben feltűnnek az egyediségre és nagyjából utánozhatatlanságra utaló motívumok, egyesek kacsacsőrű emlősre asszociálnak a látvány kapcsán; a hangsúlyos, egész mellső teret betöltő, króm-krómmal hűtőmaszk beömlő lamellái magukra vonják a figyelmet teljes mértékben, kiemelt Infiniti logóval a középpontban. A nyújtott ívvonalak elsősorban a fényszórók buráinak sziluettjét vonják körbe, ízlésesen folytatódva a beömlők irányába, míg a ködlámpafészkek 45 fokban két irányba döntött cseppekre emlékeztetnek. Se több, se kevesebb, mondhatni: minimalista dizájn ez, bár valótlant állítanánk, hiszen rendkívül exhibicionista és figyelemfelkeltő tálalásról van szó az Infiniti QX70S esetében.

Az A oszlopokig tartó ívelések már-már túlzónak tűnhetnek, a sárvédők rajzolata emelkedik, púpozódik, csakúgy, mint a motorháztető – hullámok, fodrok, tökéletes aszimmetria határozza meg az egész karosszériát. Nyilván jót tesz ez a CW értékek alakulásának, olyan, mintha egy Infiniti tervezőmérnök rajzasztalán tekintenék rá négy-öt skiccre. Mintha nem lenne véglegesített, közben mégis. Érzések, ellenérzések (utóbbi is teljes mértékben pozitívan értelmezve).

Hatalmas, 21 colos könnyűfém keréktárcsákon fut az Infiniti QX70S, melyek a kaszni lapos kialakítása miatt még gigantikusabbnak tűnnek. Az első sárvédőkre húzott félkör alakú, krómmal szegélyezett beömlőpáros gyakorlati haszna valószínűleg a kerékjáratok levegőztetésében rejlik, ugyanakkor szintén egyedivé varázsolják az összhatást, apró 3.0d felirattal kiegészülve, hiszen képben kell lennünk a lökettérfogat részleteivel is.

Mind az A, mind pedig a C oszlopok jól eltalált mértetekkel rendelkeznek, tehát vékonyak, így a kellemes vezetési komfort a viszonylagosan magas üléspozíciókhoz mérten biztosított. Az oldalvezetés klasszikus, itt nincs semmiféle extra geg, övvonalak a helyükön, oldalajtók tekintetében is egyen méretek, arányok hívogatják a leendő vásárlót. S melléjük sok króm, ezüst, csillogás, ahogyan azt kötelező jelleggel egy prémium modellnél illik.

Konkrétan a formája az, ami meghatározó

Mivel az egész Infinti Q70S szellemiséget a gömbölyded, kerekre formázott stílusvilág jelenti, a tetővonal is hasonló hangulatot képvisel, a tetőn szállítható csomagok rögzítésére szolgáló sínek leginkább díszítőelem funkciót tölthetnek be a gyakorlatban. Amúgy meg kinek lenne szíve egy közel 20 millió forintot kóstáló luxus SUV-ra masszív pakkokat srófolni? Ez a történet nem erről szól.

Legalább olyan egyedi farkiképzést kapunk, mint amilyen megközelítésekkel az orr vizsgálásánál találkoztunk: elnagyolt részletek, hatalmas lökhárítófelület és illusztris dupla krómkipufogóvégek (sportos aspektusú hangzással), némi diffúzoros jelleg, a méretarányokhoz képest apróra húzott helyzetjelzők, megannyi LED társaságában, lazán, ejtetten ívelő hátsó szélvédővel. A csomagtér ajtaja könnyedén, gombnyomásra nyílik, automata nyitással-zárással, így jelentősen megkönnyíthető a ki és bepakolás; igaz, a folyamat jóval hosszabb, mintha manuálisan végeznénk. Egy nyitás és zárás hozzávetőlegesen 10 másodpercet egészen biztosan igénybe vesz, ha közbeavatkozunk, a nyitás és csukás leblokkol, majd újbóli gombnyomásra folytatódik. Mindenesetre az Infiniti QX70S raktér kapacitása 410 liter, mely kategóriájában átlagosnak mondható, vagy tán annál kicsit kisebb is, a 40:60 arányban dönthető hátsó üléssor mozgatásával bővíthető, valamivel több, mint 1 köbméteres befogadóképességig.

Pontosan, ahogyan illik. A beltér sem hazudtolja meg önmagát

Prémiumos enteriőr fogadja a sofőrt és utasait, nem meglepően: az anyagkidolgozás csúcsminőségű, igaz, akad néhány oda nem illő, kopogósabb és keményebb, amolyan „japán autós” részelem. A kormánykerék fogása, kialakítása és mérete tökéletes, az alkalmazott vajbőr sima és puha felületet ad, úgy tűnt, nem hajlamos idő előtti kifényesedésre, kopásra. Igaz, a keresztküllőkre applikált jobb és bal oldali kapcsolók (hangrendszer, infotainment) egy az egyben az alsóbb kategóriás Nissan modellekből érkeztek, ami kicsit illúzióromboló, ugyanis egy Micra-ban, vagy akár egy Qashqai-ban is hasonló megoldásokkal találkozhatunk.

A központi műszeregység elrendezése optimális, analóg jelleget kapott az egész összesség, a kellőképp nagy méretekkel bíró LCD kijelző döntött irányítópultja alá integrált tradicionális óra is ezt jelképezi. A hangrendszer fejegysége, a kétzónás klíma kezelőszervei jól rendezettek, könnyedén elérhetőek, csakúgy, mint a 7 fokozatú automataváltó karja is, akár a hosszában és magasságában állítható könyöklőn pihentetett karral is.

Pedáns kényelmet garantálnak az Infiniti QX70S foteljei elöl, illetve a hármas ülőpad hátul. Az állítható comb- és deréktámasszal felruházott első ülések ergonómiája tökély, a steppelt mintázatú, optimalizált méretű ülő- és hátfelületek erősítik az egész autó karakterisztikáját, hosszabb, több 100 kilométeres utazásokat jelentősen támogatva. Hátul is derekas a helyzet, itt kompromisszumoktól mentesen kettő átlagos testalkatú felnőtt tud utazni, számolva a korlátozott fej- és lábtérrel – előbbi a tetőív vonalának hátrafelé csökkenésének, utóbbi pedig a 2885 milliméteres tengelytávnak tudható be. Mindenesetre a hátsó traktus üléseinek felülete is csúszásmentes a bőrözés ellenére, jól tartanak szélességükben és hosszukban is, a hátlapok tömése kissé kemény, s a szögek is lehetnének nagyobbak.

Infiniti-innováció

Vegyünk sorra néhány technológiai megvalósítást, melyekből felvonultat az Infiniti QX70S! Kezdjük az ICC-vel (Intelligent Cruise Control), azaz az intelligens sebességtartó automatikával. A rendszer érzékeli a forgalom ritmusát, s gyakorlatban is finomra hangoltan alkalmazkodik a gyorsításokhoz, vagy akár a hirtelen fékezésekhez. Mindez jól kiegészül a DCA (Distance Control Assistant) asszisztenssel, így a megfelelő követési távolság is garantált mindenkor, ráadásul a forgalom lassulásakor a fékrendszer automatikusan lép működésbe. AFS (Adaptive Front-lighting System), azaz adaptív első fényszórórendszer: a megoldás nem csak az autó tengelyére merőlegesen világít, hanem követi az összes kormánymozdulatot, például sötétebb kanyarokba is az odaérkezés előtt már előre belátunk. Mindezt nagyszerűen kiegészíti a beépített HDD, melyre részletes térképekkel felszerelt navigációs rendszer is került, madártávlati, vagy akár 3D-s épületbeállítási lehetőségekkel, hangutasításokat felismerő operációs rendszerrel.

Fokozandó a kényelmet, és az összkomfort érzetét, az Infiniti Q70S prémium hangrendszert tudhat magáénak, a Bose márkanévvel fémjelezve. Nem meglepő módon a 7.1-es surround kialakítás úgy lett megálmodva, hogy teljes mértékben passzoljon az autó belterének kiképzéséhez, biztosítva ezáltal a legtökéletesebb kristálytiszta hangzást.

Mindent a biztonságért

Kifejezetten nagy hangsúlyt helyeztek tervezésnél a biztonságra. Ennek folyományaként a nagyobb fékezés közbeni stabilitást az EBD (Electronic Brake force Distribution) elnevezésű technológia garantálja, mely révén a fékerő egyenletesen oszlik el a hajtott, illetve fékezendő kerekek közt, a pillanatnyi szituáció függvényében. Az FCW (Front Collision Warning) figyelmeztet a ráfutásos ütközések lehetőségére, a beépített szenzorok segítségével folyamatosan figyeli az előttünk haladó járműhöz viszonyított távolságunkat. Pontos segédrendszer még az LDW (Lane Departure Prevention), azaz a sávelhagyásra figyelmeztető automatika, hangjelzéssel figyelmeztet máris, ha netán átcsusszannánk a felezővonalon úgy, hogy az nem indokolt (például irányjelző előzetes használata nélkül). Végül, de nem utolsósorban rendelkezésre áll a VDC is (Vehicle Dynamic Control), ennek segítségével az állandó (AWD) hajtott kerekekre jutó nyomatékeloszlás és fékhatások szabályozhatók automatikusan, összehangolva a kipörgésgátlóval; a rendszer minden esetben közbeavatkozik, ha úgy érzékeli, veszélybe került az Infiniti QX70S stabilitása.

Bár manapság már a legtöbb alsó-közép, illetve középkategóriás autóban is megtalálható szinte az összes feljebb felsorolt rendszer, technológiai megvalósítás más köntösben, opciós csomagtól függöen – azért az tény, hogy a prémium szegmens képviselőinél alkalmazott megvalósítások sokkal csiszoltabbak, közvetlenebbek. Pontosan úgy, ahogyan az az karosszéria anyaghasználatát is jellemzi: az Infiniti QX70S esetében a gyártásnál speciális eljárásokat alkalmaztak, az előállított anyagok szakítószilárdsága a hagyományos acélnál kétszer nagyobbak. Így a szakítószilárság nem kevesebb, mint 1350 MPa a hagyományos, 590 MPa-val szemben, úgy, hogy a felsorakoztatott anyagok összetétele révén a jármű összsúlya még csökkenést is mutat.

3 literes V6 dízel tökélyre hangolt 7 sebességes automatával

3 literes, V elrendezésű hathengeres, közvetlen befecskendezésű turbótöltött dízel erőforrás dolgozott a tesztelt Infiniti Q70S orrában. A maximális teljesítmény 238 lóerőben lett meghatározva, 3750 percenkénti fordulatszámon, míg a combos, 550 Newtonméteres forgatónyomaték csúcs már alacsony, 1750 percenkénti fordulatszámon rendelkezésre áll. Az erőátvitelt a hajtásláncba applikált 7 fokozatú, elektronikus vezérlésű automata sebességváltó biztosítja, melynél lehet természetesen manuális üzemmódot is választani – a sofőrhöz alkalmazkodik teljes mértékben az a tanulóalgoritmus, mely kiértékeli és érzékeli egyben a vezetési stílust, s a habitushoz alakítja a sebességfokozatok fel- illetve visszaváltását. Ez gyakorlatban is nagyszerűen működött, nagyjából 3 perc eltelte után valóban megváltozott minden esetben az Infiniti QX70S karaktere: ha lendületesebben, dinamikusabban szerettünk volna manőverezni, ráállt a helyes irányvonalra, és teljesített, ha gyorsan felvátós, hetedikbe kapcsolva 90 kilométer/órával, országúti megoldást kerestünk, teljesített szintén – s még sorolhatnánk. Szekvenciálisan is gyönyörű sebességváltást érhetünk el, tetszőlegesen, akár 2000-es RPM alatt felváltogathatunk hetedikbe – akkor vált el, amikor szeretnénk, nincs idegesítő késleltetés, nem kell közel 3000-ig pörgetni az aggregátot, ha végre kettest szeretnénk szúrni az autónak.

V-hangzásnak nyoma sincs, inkább barátságos kerregéssel adja tudtunkra a 3 literes gázolajos jelenlétét. A gyári adatoknak megfelelően érződik a tekintélyes nyomatéktartalék, ez előzéseknél, hirtelen gyorsításoknál teszi meg áldásos hatását. Dinamika ide, vagy oda – az üzemanyag-felhasználás is baráti értékeket produkált a tesztelések során: városi, az imént említett vegyes arculatú közlekedéssel 9.1 liter/100 kilométeres átlagot sikerült produkálnunk (ez -1.7 literrel jobb, mint a gyári érték), országúton, fix 90 kilométer/órás sebességnél kereken 6.0 liter jött ki (-1.3 literrel jobb a gyári átlagnál).

Fokozottan jó úttartás, rugózás

Rendkívül stabil autó az Infiniti Q70S, ennek kapcsán a cikkben már értekeztünk – köszönhetően az első kettős lengőkaros, független felfüggesztésnek, az S csomaghoz csatolt CDC (Continous Damping Control) folyamatos lengéscsillapító szabályzásnak. Hátul többlengőkaros független felfüggesztéssel találkozunk, kétutas DFP (Dual Flow Path) lengéscsillapítókkal, CDC-vel egyetemben. Ráadásként jelen van még az aktív RAS (Rear Active Steering), azaz a hátsókerék-kormányzás is. Mindennek tekintetében borítékolható a teljeskörű utazási komfort és biztonság, nemdebár?

Az Infiniti QX70 modellek árképzése Magyarországon

A cikkben szereplő Infinti QX70S Design 17 570 000 forint bruttó ajánlott fogyasztói áron vihető a kereskedésekből. A QX70 modellcsalád belépő szintű képviselője a QX70 GT, V6 3.7 literes benzinmotorral, 14 440 900 forint bruttó árcédulát kapott. Ha pedig V8 benzines QX70-re vágynánk, vágynánk, akkor remek választás a QX70S 5 literese, Premium csomagban, 19 756 600 forintos bruttó listaárral, mely egyébként a QX70-vonal csúcsfelszereltségű modellje.

2014 Infiniti QX70S 3.0d specifikációk

Motor

Motortípus: V elrendezésű, hathengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 2993 cm³

Maximális teljesítmény: 238 LE @ 3750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 550 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, hétfokozatú elektromos vezérlésű automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4865 mm

Szélesség: 2137 mm (oldaltükrökkel)

Magasság: 1680 mm (tetősínnel)

Tengelytáv: 2885 mm

Első gumik mérete: 265/50 R21

Hátsó gumik mérete: 265/50 R21

Tömeg, üresen: 2175 kg

Össztömeg: N/A

Csomagtartó mérete: 410 liter, bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 90 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 212 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.3 másodperc (gyári), 8.6 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 9.1 l/100 km

Országúti: 6.0 l/100 km

Vegyes: 8.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 10.8 l/100km

Országúti: 7.3 l/100km

Vegyes: 8.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 225 g/km

Még több információ az Infiniti magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Cikk forrás: http://www.napimagazin.hu/teszt-infiniti-qx70s-3-0d-design-egyediseg-meggyozo-premium-ihletessel/

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI
Exit mobile version