AutóAddikt Bemutatók BMW Ismételten éves értékesítési rekordot könyvelhet el a BMW Group Magyarország

Ismételten éves értékesítési rekordot könyvelhet el a BMW Group Magyarország

Folytatódott az utóbbi évek tendenciája, a BMW Group Magyarország 2019-ben is növelni tudta minden márkája éves értékesítési eredményét. A bajor prémiumgyártó 18 százalékkal több BMW és 59 százalékkal több MINI modellt értékesített tavaly, mint 2018-ban. A BMW Motorrad értékesítése 20%-kal bővült.

A BMW Group-hoz hasonlóan a bajor prémiumgyártó hazai képviselete is éves értékesítési rekordot jelentett be: míg a BMW Group globális értékesítése 1,2%-kal, addig a BMW Group Magyarország hazai értékesítése 21%-kal nőtt 2018-hoz képest. A BMW Group fennállása legjobb teljesítményét elérve tavaly 2 520 307 modellt értékesített és a hazai képviselet is rekordévről számolhatott be: 2019-ben 3 714 db BMW és 424 db MINI modellt vásároltak hazánkban. A globálisan szintén rekordévet záró BMW Motorrad – 5,8%-os növekedéssel 175 162 értékesített modell – Magyarországon is remekelt: a 20%-os növekedés 534 eladott motort eredményezett. Tavaly mind a BMW, mind a MINI márka a prémium szegmens növekedési ütemét jelentősen meghaladva tudott bővülni, így új rekordot könyvelhettek el. A BMW 18%-kal, míg a MINI kimagaslóan erős mértékben, 59%-kal gyarapodott.

„Ahogy a BMW AG Igazgatótanácsának elnöke, Oliver Zipse is elmondta, a vállalat a „Power of choice” filózófiában, azaz a választás erejében hisz: abban a lehetőségben, mely szerint különböző ügyféligényekre, különböző meghajtási alternatívákat ajánl, legyen az hagyományos belső égésű, plug-in-hibrid vagy elektromos modell. A 2019-es rekordértékesítésünket a különböző kategóriákban megjelenő számos új modell is hatékonyan támogatta. Bár 2020 további kihívásokat tartogat az autóipar számára, véleményünk szerint a BMW Group kedvező pozícióban van: jelenleg 12 elektromos meghajtást használó modellt kínálunk, melyhez hamarosan csatlakozik a MINI Cooper SE, az X1 és X2 plug-in-hibrid verziója, vagy épp az év utolsó szakaszában piacra kerülő BMW iX3 modell” – mondta el Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.

A BMW legsikeresebb modellje hazánkban a BMW X5-ös volt tavaly, 594 db-os értékesítéssel, melyet a BMW 5-ös sorozata (573 db), a megújult BMW 3-as (562 db), az X3-as (340 db) és a BMW 2-es sorozata (311 db) követnek. A BMW szinte minden kategóriában vonzó alternatívát kínál, értékesítése stabil pilléreken alapszik. Kiváltképp sikeresek voltak 2019-ben a BMW X modelljei, melyekből 1 637 db-ot, 17%-kal többet, mint a megelőző évben adott el a vállalat. Az X modellek értékesítésének aránya Magyarországon is pontosan követi a globális trendeket: a márka eladásainak 44%-át képezik.

Tavaly a nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH világszerte 135 826 darab új modellt értékesített, amely 32,2 százalékkal magasabb a 2018-as értéknél. Az M és M Performance modellek hazánkban is remekül teljesítettek: 378 darabbal, közel 50%-kal gyarapodott az értékesítésük, a vérbeli M modellek közül a BMW M5 és M2 állnak az eladási ranglista csúcsán.

A 7-üléses modellek vásárlását ösztönző állami támogatás, a Nagycsaládos kedvezmény a BMW 2-es Gran Tourer modellnél is jelentősen érződött. Tavaly 160 db ilyen egyterű BMW modellt értékesített a cég, mely 493%-os bővülés a korábbi évhez képest.

Az elektromos mobilitás iránymutató úttörőjeként a BMW Group világszerte már több mint félmillió darab hálózatról tölthető autót adott át ügyfeleinek. 2019-ben ez 145 815 darab új BMW és MINI modellt jelentett, amely 2,2 százalékkal haladja meg a 2018-as mutatót. Magyarországon 636 db elektromos és plug-in-hibrid BMW-t és MINI-t adtak el 2019-ben, mely 53%-os gyarapodást jelent 2018-hoz viszonyítva. A hatodik éve piacon lévő BMW i3-asból 223 db-ot (+50% 2018-hoz viszonyítva), az üzleti limuzin 530e-ből pedig 176 db-ot (+56%) adott el a vállalat. Jelentősen bővült a BMW 330e (61 db) és 225xe Active Tourer (76 db) értékesítése is, növekedésben a 7-es BMW plug-in-hibrid verziója brillírozott (+200%), illetve a MINI Cooper SE Countryman ALL4 eladásai is 40%-kal bővültek a megelőző évhez képest. A magyarországi plug-in-hibrid újautó piac (963 db) közel 43%-át a BMW és a MINI konnektrorról tölthető modelljei határozták meg, 413 db-os értékesítéssel.

Tavaly 424 darab MINI talált gazdára, ami rekordértékesítést és 2018-hoz képest 59%-os bővülést jelent. A legkeresettebbek a 3 és 5-ajtós, illetve Cabrio (+66%), valamint a Countryman modellek (+29%), mely eredménnyel a MINI magyarországi történelmi csúcsot ért el.

A BMW Motorrad szintén remekelt hazánkban, az 534 darabos értékesítés 20%-os növekedést takar. Az 500 ccm feletti kategóriában a BMW piacvezető 436 darabbal, az R1250 GS/Adventure modellek továbbra is a legnépszerűbbek, de a további kétkerekű újdonságok is nagy szerepet játszottak a bővülésben. 2020-ban érkeznek az F900 R, F900 XR modellek, jön az S 1000 XR a második negyedévben, és már előjegyezhető az R18 újdonság is.

Idén az első negyedévben folytatódik a BMW és MINI modelloffenzívája: érkezik a vadonatúj BMW X6, a 8-as Gran Coupé és annak M8 verziója, márciusban megérkezik az első elektromos MINI, a Cooper SE, a MINI Cabrio Sidewalk különszéria, a vérbeli BMW M2 CS, valamint a BMW 2-es Gran Coupé modellje, mellyel új szegmensben, új célcsoportot szem előtt tartva indít el egy nóvumot a bajor márka. A második negyedévben jön a BMW X1 és X2 25e plug-in-hibrid verziója, a valaha volt legerősebb 3-ajtós MINI a John Cooper Works GP 306 lóerővel, befut a BMW X5M és X6M páros, illetve a nyár derekán megérkezik az első plug-in-hibrid kombi modell, a BMW 330e Touring.

A BMW Group Magyarország évindító sajtótájékoztatójának Budapesten, a Városliget szívében az Olof Palme sétányon található Millennium Ház adott otthont. A vendégeket a BMW Group elektromos és plug-in-hibrid flottája szállította az esemény helyszínére.