Site icon AutóAddikt

Katarban mutatkozott be az új BMW M2 MotoGP Safety Car

A januárban bemutatott BMW M2 Coupé versenypályára edzett változata a kétkerekű versenysportok királykategóriájának elsőszámú biztonsági autójaként gurult pályára a március 20-i szezonnyitó futamon. A katari megmérettetéssel a BMW M divízió és a MotoGP versenyszezonjait szervező Dorna Sports között immáron sorozatban a tizennyolcadik idénybeli együttműködés vette kezdetét.

A januárban bemutatott BMW M2 Coupé versenypályára edzett változata a kétkerekű versenysportok királykategóriájának elsőszámú biztonsági autójaként gurult pályára a március 20-i szezonnyitó futamon. A katari megmérettetéssel a BMW M divízió és a MotoGP versenyszezonjait szervező Dorna Sports között immáron sorozatban a tizennyolcadik idénybeli együttműködés vette kezdetét.

A világ leggyorsabb kétkerekű versenyszériájának március 20-i szezonnyitó futamán első ízben mutatkozott be a nagyközönség előtt a BMW M divízió BMW M2 MotoGP Safety Car vezette 2016-os biztonságiautó-flottája, amely idén éppen tizennyolcadik alkalommal biztosítja a MotoGP világbajnokság március 20. és november 13. között megrendezett tizennyolc megmérettetését: a BMW és a MotoGP™ versenyszezonjait szervező Dorna Sports közötti sikeres együttműködés 1999-ben vette kezdetét. Az elmúlt közel két évtizedben kivétel nélkül a legsportosabb BMW M és BMW M Performance modellek versenypályára hangolt változatai gondoskodtak a két keréken száguldó pilóták biztonságáról, miközben a BMW M divízió MotoGP iránti elköteleződése számos egyéb területen, így például a hőn áhított BMW M Különdíjak képében is megmutatkozik. A motorkerékpár-versenyek királykategóriája 2016. március 20-án Katar fővárosában, a dohai „Losail International Circuit” aszfaltcsíkján megrendezett Katari Nagydíjon rajtolt el.

Az idei szezontól kezdve a BMW M divízió által biztosított biztonságiautó-flotta új vezérmodellje a vadonatúj BMW M2 MotoGP Safety Car, amelyet a januári detroiti Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon bemutatott BMW M2 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás az M DTC automataváltóval szerelve: 7.9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 185 gramm / km) műszaki alapjaira építettek át a mérnökök a BMW M müncheni gyárában. A karosszériára, utastérre, teljesítmény-leadásra, futóműre és fékrendszerre is kiterjedő, teljes körű átépítést a MotoGP kötelező biztonsági előírásai és a sorozat strapabíró követelményei szerint hajtották végre a tervezők. Az intenzív versenypályás használatra fejlesztett kiegészítők mellett az elsőszámú biztonsági autó a típushoz tervezett BMW M Performance alkatrészeket is megörökölte, amelyek nem csupán látványos megjelenést kölcsönöznek a modellnek, de légellenállását, súlyát és a motor, illetve a fékrendszer hűtését is optimalizálják. A biztonsági autóra felszerelt BMW M Performance alkatrészek nagy része utólagos kiegészítőként a sorozatgyártott BMW M2 Coupé modellhez is elérhető, így például a versenypályára hangolható sport futómű és az intelligens szelepvezérléssel ellátott sport kipufogórendszer is.

A génjeibe kódolt színtiszta motorsport-karakterisztikának köszönhetően a BMW M2 Coupé a BMW M2 MotoGP Safety Car tökéletes műszaki alapját kínálja, miközben az extrém sportos menetteljesítményről a vadonatúj fejlesztésű, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor gondoskodik: a 3.0 liter hengerűrtartalomból percenkénti 6 500 főtengely-fordulatnál 272 kW / 370 lóerő maximális teljesítményt, a percenkénti 1 400 és 5 560 közötti főtengelyfordulat-tartományban pedig 465 Nm csúcsnyomatékot varázsoltak elő a mérnökök (utóbbi ideiglenes túltöltéssel 500 Nm-re növelhető), amely kimagasló versenypályás teljesítménnyel ruházza fel a biztonságiautó-flotta új vezérmodelljét. A nagyteljesítményű sportoló versenyautós agilitását és kirobbanó dinamizmusát az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés koncepciója, az alacsony súlypont és a minimálisra csökkentett rugózatlan tömeg együttese garantálja.

„Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy immáron közel két évtizede részesei lehetünk a kétkerekű versenysportok királykategóriájának” – mondta Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke. „Nagyra értékeljük a Dorna Sports irányunkba mutatott legmélyebb bizalmát, a BMW M divízióval pedig a Dorna Sports egy rendkívül erős partnert tudhat maga mellett, akinek a nagyteljesítményű prototípusok megalkotásakor mindenekelőtt a versenyzők biztonsága az abszolút elsődleges szempont. Szaktudásunk legjavát adjuk bele ebbe a partnerségbe. A nagyteljesítményű BMW M MotoGP Safety Car modellek génjeikben hordozzák a motorsportok színtiszta örökségét, 2016-ban pedig a hivatalos biztonságiautó-flotta egy vadonatúj vezérmodellel gazdagodik: ez a BMW M2 MotoGP Safety Car, amely versenypályára viszi a januárban bemutatott BMW M2 Coupé vérpezsdítő menetteljesítményét. Nagy várakozással tekintünk a rendkívül izgalmasnak ígérkező idei szezon elé, amely partnerünk, a Dorna Sports számára jubileumi állomást jelent: a 2016-os idény a huszonötödik, amikor a Dorna Sports felel a MotoGP™ versenyszezonjának megszervezéséért és teljes körű menedzseléséért. Rendkívül profi munkatársaival együttműködve Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója ez idő alatt a MotoGP-t a kétkerekű versenysportok csúcsára emelte, amely rajongók millióit tartja lázban világszerte, és amely a technológiai innovációk és a kétkerekű biztonság terén egyaránt abszolút mérceként szolgál. Teljes szívből gratulálunk a Dorna Sports-nak eme jeles évforduló alkalmából!” – fogalmazott a BMW M divízió vezetője.

A MotoGP 2016-os versenyszezonjának hivatalos biztonságiautó-flottáját hat különféle BMW M és BMW M Performance modell alkotja. A vadonatúj BMW M2 MotoGP Safety Car mellett a vízbefecskendező rendszerrel felszerelt BMW M4 Coupé és a BMW M3 is biztonsági autóként teljesít szolgálatot a sorozatban. A száguldó széria orvosi autóinak szerepét a versenypályára edzett BMW X5 M és BMW M550d xDrive Touring modellek látják el. A futamok biztonsági felügyelőjének egy ugyancsak versenypályára optimalizált BMW M5 sportlimuzint biztosít a BMW M divízió. A MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottájának hat képviselőjét egytől egyig a BMW M GmbH müncheni gyárában készítették fel a mérnökök. A négykerekű flottát a BMW Motorrad két BMW S 1000 RR biztonsági motorkerékpárja egészíti ki. A MotoGP hivatalos biztonságiautó-flottájáról további információkat talál a www.bmw-m-safetycar.com weboldalon.

A BMW M divízió MotoGP iránti elköteleződését az egyedülálló BMW M Különdíj is nyomatékosítja, amelyet a bajor gyártó idén immáron sorozatban tizennegyedik alkalommal ad át a kétkerekű motorsportok királykategóriájának legjobb abszolút kvalifikációját teljesítő pilótának: a nyertes az idény végén egy exkluzív BMW M modellel gazdagodik. A BMW M MotoGP Experience emellett rendkívüli BMW M-élményben részesíti a divízió vendégeit, akiket a bajor gyártó MotoGP-szakértői, Loris Capirossi és Alex Hofmann exkluzív, színfalak mögötti utazásra invitálnak a széria versenyhétvégéin. Sőt mi több, a MotoGP egyes nagydíjain a BMW az M divízió aktuális modellpalettáját és legsportosabb négykerekűit is a sorozat rajongói elé tárja.

Exit mobile version