Site icon AutóAddikt

Kitűnő vezetési élményt ígér az új MINI Countryman

A MINI Countryman új generációjának világpremierjével a több mint fél évszázadnyi hagyománnyal átitatott brit prémiumgyártó még tovább növeli jelenlétét a prémium kompakt szegmensben.

Az új MINI Countryman a valaha készült legnagyobb és legsokoldalúbb modell a márka 57 éves történetében, a minden tekintetben új fejlesztésű autót pedig a helykínálat, a funkcionalitás, az atletikus kisugárzás és a prémium minőség terén egyaránt figyelemre méltó fejlődés jellemzi.

Összetéveszthetetlenül egyedi karosszéria-kialakításával, erőteljes kisugárzásával és páratlanul agilis vezethetőségével az új MINI Countryman (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 159 gramm / km) egészen egyedülálló pozíciót foglal el a prémium kompakt szegmensben, miközben az ALL4 intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változatának köszönhetően minden szituációban kivételes vezetési élményt garantál – az épített útról letérve is. A brit prémium márka történetében ráadásul az új MINI Countryman az első modell, amelyet a rajongók plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelve is megrendelhetnek: a MINI Cooper S E Countryman ALL4 a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 40 kilométernyi tisztán elektromos meghajtást kínál.

Az új MINI Countryman legfőbb innovációinak áttekintése

  • Erőtejes kiállást sugalló karosszéria-arányok és az elődmodellhez képest 20 centiméterrel megnövelt hosszúság.
  • Öt teljes értékű ülés, jelentős mértékben megnövelt helykínálat és minden korábbinál sokoldalúbb utastér-kialakítás.
  • Elektromos csomagtérajtó-működtetés a kéz nélküli csomagtartó-nyitás és -zárás lehetőségével.
  • MINI Picnic Bench: egy csomagtérből kihajtható, párnázott rakodóperem, amely kényelmes szabadtéri piknikezési lehetőségeket kínál.
  • MINI Cooper S E Countryman ALL4: a MINI történetének első plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt modellje.
  • Az erőforrás- és váltótechnológiák vadonatúj generációja, maximális hatékonyságra optimalizált ALL4 intelligens összkerékhajtás.
  • Intelligens központi műszeregység most először érintőképernyővel.
  • Az épített utakon túli vezetés élményét a MINI Country Timer fokozza még tovább.
  • A MINI Connected applikáció egyfajta személyi asszisztensként a hétköznapokban és utazás közben egyaránt.
  • MINI Find Mate: amire szükséged van, veled van – vagy a kijelzőn.

Az elődmodellhez képest 20 centiméterrel hosszabb karosszéria

Az új MINI Countryman mintegy 20 centiméterrel hosszabb és hozzávetőlegesen 3 centiméterrel szélesebb elődjénél, miközben tengelytávolsága 7,5 centiméterrel megnyúlt. Eme jelentős mértékű növekedés az öt teljes értékű ülés helykínálatában, a valaha készült legnagyobb MINI modell tárolókapacitásában és a csomagtér páratlan sokoldalúságában egyaránt visszaköszön. Az emelt üléspozíció kiváló kilátást és hamisítatlan vezetési élményt biztosít. A hátsó ülések a modell hossztengelye mentén nem kevesebb, mint 13 centiméteres intervallumban csúsztathatók előre és hátra. A hátsó üléstámlát 40 : 20 : 40 arányban osztották fel a tervezők, változtatható döntésszögének köszönhetően pedig még nagyobb utazási komfortot vagy még tágasabb tárolóhelyet kínál. A csomagtér térfogata 450 liter, amely igény szerint egészen 1309 literig bővíthető – mindez azt jelenti, hogy az új MINI Countryman akár 220 literrel több tárolóhelyet kínál, mint elődje.

Öt teljes értékű ülés az utastérben és további kettő a MINI Picnic Bench rakodóperemen

Az új MINI Countryman modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként a csomagtérajtó elektromos működtetése is elérhető. A kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárást kínáló Comfort Access funckióval kiegészítve mindez a csomagtérajtó teljes kéz nélküli nyitását és zárását teszi lehetővé. Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető tárolócsomag nem csupán a variálható csomagtér-padlót, a csomagrögzítő szemeket és a feszítőhálót, de a rakodóperem rozsdamentes acél burkolatát is magába foglalja.  Az új MINI Countryman egyik leglátványosabb innovációja azonban a vadonatúj MINI Picnic Bench rugalmas rakodóperem, amely a csomagtérből kihajtva egyszerre két embernek is kényelmes szabadtéri ülőhelyet biztosít.

Los Angeles-i világpremier után 2017 februári piaci bevezetés

Az új MINI Countryman 2016. november 18-án, a Los Angeles-i Autószalonon tartja nemzetközi premierjét, amely után 2017 februárjában debütál az öreg kontinens piacain. Ezt követően 2017 márciusától az új MINI Countryman az Európán kívüli utakra is megérkezik.

A MINI Countryman öröksége, avagy egy sikeres modell több évtizedes gyökerei

A MINI Countryman legújabb modellgenerációja már elnevezésével is a brit prémiumgyártó több évtizedes hagyományait tükrözi, hiszen a klasszikus Mini kivételesen sokoldalú változata az 1960-as években ugyanezen a néven debütált. Akárcsak a szinte mindenben egyező felépítésű Morris Mini Traveller, úgy páratlanul sokoldalú utasterével és világszerte „Woody” fantázianévvel illetett műszerfali fabetét-díszítésével az Austin Seven Countryman is legendás státuszt vívott ki magának, amely mind a mai napig változatlanul átjárja a modellt. 2010-ben, amikor a brit prémiumgyártó bemutatta az ikonikus előd méltán népszerű utódját, a MINI Countryman a márka által fémjelzett vezetési élmény egészen újszerű, minden korábbinál átfogóbb formáját keltette életre: ez volt az első négyajtós MINI, hatalmas csomagtérrel, öt üléssel és opcionális összkerékhajtással, amelyből együttesen néhány év alatt a MINI több mint 540 000 darabot adott el világszerte.

Erőteljes karosszéria-arányok és érett karakter

A MINI Countryman legújabb modellgenerációja minden korábbinál sokoldalúbb és agilisabb karakter, miközben vadonatúj szintre emeli a prémium minőség fogalmát. Erőteljes karosszéria-arányainak köszönhetően az új MINI Countryman hamisítatlanul egyedi kisugárzással büszkélkedhet, a vezetés páratlanul sokoldalú élményét pedig az emelt hasmagasság és a magasabb üléspozíció kettőse hivatott még tovább fokozni. A MINI ALL4 intelligens összkerékhajtás kvalitásait mindeközben a magasan ívelt tetősínek sejtetik. Az új MINI Countryman a brit prémiumgyártó számos jellegzetes stílusjegyét megörökölte, így az oldalnézetből három részre osztott vízszintes karosszéria-tagolást – amelynek köszönhetően a tető, az ablaksáv és a karosszéria övvonal alatti része látványosan elkülönül egymástól –, a rövid túlnyúlásokat, az erőtől duzzadó kerékjárati íveket és a szélesen terpesztő nyomtávokat is. A nagyméretű felületeken alkalmazott precíz vonalvezetés a fény-árnyék játék látványos fénytörési hatásaival kel életre, amely még inkább kihangsúlyozza a modell atletikus karakterét és a karosszéria függőleges elrendezését. A fényezési opciók listájára a MINI modelltörténetében most először az Island Blue tengerkék metál és a Chestnut gesztenye árnyalat is felkerül. „Az új MINI Countryman jelentős mértékben megnőtt, miközben maradéktalanul sikerült megőriznünk a MINI modellekre jellemző karosszéria-arányokat” – mondta Julius Schluppkotten, a MINI Countryman projektmenedzsere.

A MINI Countryman számos típus-specifikus stílusjegye, így a hatalmas panoráma üvegtető, a függőleges hátsó lámpák, a hatszögletű hűtőrács és a nagyméretű fényszórók, látványos fejlődésen mentek keresztül. Az első kerékjárati íveken elhelyezett oldalsó irányjelző panelek eközben vadonatúj, nyíl-formájú alakot öltöttek. Az alumíniumból készült, selyemfényű védőborítással ellátott tetősínek és az ezüst színű küszöblécek kiváló harmóniát alkotnak, amelyek együtt még inkább kihangsúlyozzák a modell magasságát. Hátulnézetből a vízszintes vonalvezetés és a függőlegesen elrendezett hátsó lámpák kontrasztja dominál.

LED-technológiás első fényszórók most először teljes nappali menetfény-gyűrűvel

A brit prémium márkára jellemző kör alakú első fényszórókat ezúttal némileg módosított formában álmodták meg a tervezők. Az új MINI Countryman első fényszóró-párjának jellegzetes, enyhén aszimmetrikus köríve az egyedülálló hűtőrács-motívummal karöltve összetéveszthetetlen frontrészt alkot. Az első lökhárító oldalsó légbeömlőibe integrált parkolófények az alapfelszereltség részeként menet közben nappali menetfényként funkcionálnak, az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető LED-technológiás első fényszórók esetében azonban a nappali menetfény az első fényszóró-párba költözik, az egy-egy fénycsík ráadásul most először teljesen körbeéri az adott fényszórót.

Még több hely a prémium hangulatért

Az új MINI Countryman utasterében egyértelműen nagyobb helykínálat, tovább finomított prémium hangulat, valamint a legkorszerűbb kijelző- és vezérlési koncepció jelzi a modell átfogó generációs fejlődését. A vezetőt és első utasát egyaránt nagyobb fej- és válltér fogadja, az első ülések állítási lehetőségei pedig még tovább bővültek. Az opcionális extrafelszereltség részeként az első ülések elektromosan is állíthatók, amely a vezetőülés memóriafunkcióját is magába foglalja. Az oldalirányból is tökéletesen tartó, gerinctámaszos ülések és a magasabbra helyezett üléspozíció mindenféle vezetési szituációban optimális kilátást és pontos manőverezést garantál. Az új MINI Countryman hátsó üléssorában három teljes értékű ülés fogadja a brit prémiumgyártó ügyfeleit, a még kényelmesebb be- és kiszállásról pedig az elődmodellhez képest jócskán megnövelt hátsó ajtók gondoskodnak. Az utastér szélessége mellett a hátsó lábtér is jelentős mértékben növekedett.

A tárolási lehetőségek széles tárháza az új MINI Countryman még tovább javított funkcionalitását nyomatékosítja. Az utastér dizájnerei az első és a hátsó ajtókba is olyan zsebeket terveztek, amelyekbe egy literes üveg is gond nélkül belefér. A felső kategóriát idéző középkonzol immáron egészen a központi kijelzőig felér, így a váltókar vagy az előválasztó kar előtt egy tárolórekeszt és két pohártartót is kínál. A MINI Controller és az elektromos rögzítőfék gombja ugyancsak a középkonzolon kapott helyet. „A modell utastere minden ügyfelünk számára azt nyomatékosítja, hogy az új MINI Countryman immáron elsőszámú családi autóként is tökéletesen megállja a helyét, miközben a kézzelfogható és érezhető prémium minőség még intenzívebben jelen van” – fogalmazott Julius Schluppkotten, a MINI Countryman projektmenedzsere.

Jellegzetes műszerfal-kialakítás

Letisztult, vízszintes elrendezésével, hosszan elnyújtott vonalvezetésével és bőséges felületeivel az új MINI Countryman jellegzetes műszerfala az új modell hamisítatlanul eredeti, összetéveszthetetlen karakterét nyomatékosítja. Az utastér szellőzőrostélyai a karosszéria függőleges elrendezését hirdetik, a modern, ergonómiailag optimalizált vezérlőgombok kimagasló minőségű anyaghasználata és pontos működése pedig még tovább emeli a jármű exkluzív hangulatát. A MINI modellekre jellemző kör alakú központi műszeregységet LED-es fénygyűrű fogja közre, amely az egyes funkciók kiválasztásakor és a vezetési üzemmódok aktiválásakor különféle színárnyalatokban pulzál. Ez utóbbi az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető MINI Excitement Package része, amely az utastér LED-es hangulatvilágítása mellett egyedülálló márkaembléma-kivetítő funkciót is kínál a rajongóknak: az autó kinyitásakor és lezárásakor a technológia a vezetőoldali külső visszapillantó-ház aljából a MINI logóját vetíti le a földre.

Piaci bevezetés négyféle motorváltozattal

A MINI Countryman új generációja vadonatúj fejlesztésű motortechnológiákkal érkezik meg a piacra. A modell debütálásakor a BMW Group legkorszerűbb motorcsaládjának kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrása kerül fel a palettára, egytől egyig a MINI TwinPower Turbo technológiával felvértezve:

MINI Cooper Countryman: háromhengeres benzinmotor, hengerűrtartalom: 1 499 ccm, maximális teljesítmény: 100 kW / 136 lóerő, csúcsnyomaték: 220 Nm.

MINI Cooper S Countryman: négyhengeres benzinmotor, hengerűrtartalom: 1 998 ccm, maximális teljesítmény: 141 kW / 192 lóerő, csúcsnyomaték: 280 Nm.

MINI Cooper D Countryman: négyhengeres dízelmotor, hengerűrtartalom: 1 995 ccm, maximális teljesítmény: 110 kW / 150 lóerő, csúcsnyomaték: 330 Nm.

MINI Cooper SD Countryman: négyhengeres dízelmotor, hengerűrtartalom: 1 995 ccm, maximális teljesítmény: 140 kW / 190 lóerő, csúcsnyomaték: 400 Nm.

A palettára a MINI első plug-in hibrid hajtáslánca is felkerül:

MINI Cooper S E Countryman ALL4: háromhengeres benzinmotor, hengerűrtartalom: 1 499 ccm, maximális teljesítmény: 100 kW / 136 lóerő, elektromos motor, maximális teljesítmény: 65 kW / 88 lóerő, maximális rendszerteljesítmény: 165 kW / 224 lóerő, rendszer csúcsnyomaték: 385 Nm.

Az alapfelszereltségként kínált hatsebességes manuális váltó alternatívájaként az új MINI Cooper Countryman modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként hatsebességes Steptronic automataváltó is elérhető, az új MINI Cooper S Countryman és az új MINI Cooper D Countryman modelleket azonban opcionális extrafelszereltségként már nyolcsebességes Steptronic automataváltóval szereli fel a gyártó. A MINI Cooper SD Countryman modell esetében a nyolcsebességes Steptronic automataváltó az alapfelszereltség része.

Az erőforrások és a váltók legújabb generációja érezhetően dinamikusabb járműkarakterrel, és mint ilyen, jelentősen sportosabb menetteljesítménnyel ruházza fel az új MINI Countryman modellt. A nyolcsebességes Steptronic automataváltóval felszerelt új MINI Cooper S Countryman ALL4 például már 7,2 másodperc alatt felgyorsul álló helyzetből 100 km/órás tempóra – 0,9 másodperccel gyorsabban, mint elődmodellje. S köszönhetően annak, hogy az új generáció nem csupán sportosabb karaktert, de nagyobb helykínálatot, még kényelmesebb utazást és minden korábbinál változatosabb felszereltségi opciókat is kínál, gyakorlatilag mindegyik motorváltozat hatékonyabb üzemanyag-fogyasztási értéket produkál, mint megegyező elődje. A motorváltozat függvényében az új modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként akár 1,4 literrel is csökkenhet. Azon új modellek között, amelyeket kizárólag belsőégésű erőforrással szereltek fel, az új MINI Cooper D Countryman a hajtáslánc-hatékonyság abszolút bajnoka, 100 kilométerre vetített mindössze 4,3 – 4,5 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 113 – 118 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással (az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek). A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid hajtáslánca azonban még ennél is alacsonyabb értékekre képes.

Vadonatúj ALL4 intelligens összkerékhajtás: gyors, pontos, kompakt és hatékony

Az új MINI Countryman a mindegyik motorváltozathoz opcionális extrafelszereltségként elérhető ALL4 intelligens összkerékhajtással felszerelve is kimagasló üzemanyag takarékosságot és hatékonyságot garantál. Az összkerékhajtású technológia új generációja azon túl, hogy precízen és a másodperc törtrésze alatt reagál a megváltozott vezetési körülményekre, kompakt beépítési méreteivel, alacsony súlyával és nagymértékű belső hatékonyságával emelkedik ki a hasonló technológiák mezőnyéből. A rendszer egy kiegészítő hajtással ellátott, kúpkerekes differenciálművel dolgozó első tengelyből, egy kétrészes kardántengelyből, a hátsó differenciálműnél pedig egy szabadonfutó tengelykapcsolóból áll, az intelligens összkerékhajtás így minden vezetési szituációban pontosan arra a kerékre továbbítja az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot, ahol az optimális tapadáshoz, a maximális vonó-, illetve tolóerőhöz és a biztonságos vezetéshez arra leginkább szükség van. Az elektronikusan vezérelt rendszer a dinamikus menetstabilizálóval (DSC – Dynamic Stability Control) is tökéletes összhangban dolgozik együtt, a négy kerék közötti optimális erőelosztás mértékét így folyamatosan a vezetési szituációhoz igazítja, idejekorán felismerve és korrigálva a tapadásvesztések és a kipörgések kockázatát. Mint ilyen, az ALL4 intelligens összkerékhajtás vadonatúj generációja még a legkedvezőtlenebb időjárási körülmények és útviszonyok közepette is kiváló tapadást és menetstabilitást, a dinamikus lendülettel vett kanyarokban pedig még agilisabb vezethetőséget garantál.

Elektromos és felvillanyozó: a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell

A MINI Countryman új modellgenerációja mindemellett a zéró emissziójú vezetési élmény megadásában is élen jár. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell egészen 125 km/órás végsebességig kínál tisztán elektromos meghajtást. Az elektromos motorra épülő hajtáslánc hosszan tartó és gyakorlatilag teljesen hangtalan meghajtást garantál, vadonatúj, jövőbe mutató perspektívából tárva a rajongók elé a MINI hamisítatlanul eredeti, gokartos vezetési élményét. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 elektromos motorja és belsőégésű erőforrása közötti tökéletes, minden részletében kifinomult hajtáslánc-harmónia lenyűgöző teljesítményre képes: a 65 kW / 88 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor egy fokozatmentes váltón keresztül a hátsó kerekeket, míg a 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményű háromhengeres benzinmotor egy hatsebességes Steptronic automataváltón keresztül az első kerekeket hajtja. Eme rendhagyó hajtáslánc-kombináció egy plug-in hibrid meghajtásra épülő, elektromos összkerékhajtást hív életre, amely minden pillanatban garantálja a vezetési élmény és a hatékonyság közötti optimális egyensúlyt. Az EU-ciklus plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt modelleket vizsgáló, típus-specifikus tesztkörének mérései szerint a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 mindössze 2,1 liter üzemanyagot éget el átlagos 100 kilométeren, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csupán 49 gramm.

Személyre szabott vezetési élmény: dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás és MINI Vezetési Üzemmódok

Az új MINI Countryman elsőosztályú futómű-technológiája a szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztés és a többkaros (multilink) hátsó kerékfelfüggesztés jól bevált párosára épül, amelynek típus-specifikus hangolását a brit prémiumgyártó eddigi legnagyobb modelljének tömege, rugóútja és feszessége szerint állították be a tervezők, megadva ezzel a modell precíz vezethetőségének és maximális agilitásának műszaki alapját. Az új MINI Countryman mindezeken felül Servotronic funkcióval kiegészített elektromechanikus kormányművet, erőteljes fékrendszert és dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC – Dynamic Stability Control) is kap. Az új MINI Cooper Countryman és az új MINI Cooper D Countryman modelleket az alapfelszereltség részeként 16 collos könnyűfém keréktárcsákkal, a többi modellváltozatot pedig 17 collos garnitúrával felszerelve kínálja ügyfeleinek a gyártó. Az opcionálisan elérhető extrafelszereltség részeként a rajongók egészen 19 collig válogathatnak a különféle könnyűfém keréktárcsák közül.

Az új MINI Countryman az opcionális extrafelszereltség részeként dinamikus lengéscsillapítás-szabályzással (DDC – Dynamic Damper Control) is felszerelhető, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók pedig az ugyancsak opcionális extraként elérhető MINI Vezetési Üzemmódokkal (MDM – MINI Driving Modes) együttműködve két beállítást kínálnak. A háromféle vezetési üzemmódot (MID, SPORT és GREEN) a MINI ügyfele a váltókar vagy az előválasztó kar tövébe helyezett forgókapcsoló segítségével aktiválhatja. Az üzemmódok a beépített erőforrás és az aktuális járműbeállítások függvényében nem csupán a gázpedál érzékenységére és a kormányrásegítés mértékére, de az elektromosan vezérelt kényelmi funkciók működésére, a motorhangra és a Steptronic automataváltó váltási karakterisztikájára is hatással vannak.

A MINI Vezetési Üzemmódok részletes működése

MINI Vezetési Üzemmód Meghajtás Váltó Kormány Lengés-csillapítók Motorhang Elektromos kényelmi funkciók
MID normál normál normál normál normál normál
SPORT sportos sportos sportos sportos sportos normál
GREEN eco eco normál normál normál eco

 

Premier: intelligens központi műszeregység érintőképernyővel

Az új MINI Countryman az alapfelszereltség részeként négysávos kijelzővel dolgozó MINI Boost rádiót és Bluetooth-technológiás telefon-kihangosító rendszert kínál, az opcionális extrafelszereltségek listáján azonban a 6,5 inch átmérőjű, színes központi kijelzővel dolgozó MINI Visual Boost rádió, a Harman Kardon zenerendszer, a MINI navigációs rendszer és a MINI Professional navigációs rendszer is megtalálható. A MINI Professional navigációs rendszert is magába foglaló Wired felszereltségi csomag pedig nem csupán a középkonzolra integrált érintés-érzékeny Touch Controllert, de egy 8,8 inch képernyő-átmérőjű, színes központi kijelzőt is tartogat, vadonatúj grafikai megoldásokkal. Ez utóbbi a brit prémium márka történetében most először ugyancsak érintőképernyőként működik, amelynek köszönhetően a MINI ügyfelei már ujjhegy-érintésekkel is kiválaszthatják és aktiválhatják az egyes funkciókat, szolgáltatásokat és járműbeállításokat.

Megörökített vezetési élmény a legkeményebb terepeken: bemutatkozik a MINI Country Timer

Az új MINI Countryman rajongói a Wired felszereltségi csomag részeként és a MINI Professional navigációs rendszerrel együttműködve egy vadonatúj, hamisítatlanul eredeti funkciót is elérhetnek: a kifejezetten az új modellgeneráció számára kifejlesztett innováció egy olyan egyedi alkalmazással gazdagítja a sokoldalú tehetség rendkívül széleskörű szolgáltatás-palettáját, amely nem csupán forradalmian ötletes, de felettébb szórakoztató is. A MINI Country Timer elnevezésű funkció minden olyan vezetési szituációt megörökít, amelyet lankás hegyvidéken, egyenetlen útszakaszon, az épített útról letérve és hófödte körülmények közepette él át a MINI ügyfele. Amint az új MINI Countyman letér az aszfaltról, a különleges technológia azonnal felméri az előtte álló terep típusát és nehézségi fokát, amelyet a központi kijelzőn keresztül, színes grafikák képében tudat a vezetővel. „A MINI ügyfelei a fedélzeti computernek köszönhetően később visszanézhetik, hogy mennyi ideig tartott és milyen kihívásokat tartogatott az adott terepezés” – magyarázta Julius Schluppkotten, a MINI Countryman projektmenedzsere. A MINI Country Timer a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegységének adatait elemezve méri fel az adott útszakasz pontos vezetési szituációját, tökéletes lehetőséget kínálva arra, hogy bemutassa, az új MINI Countryman mennyire gyorsan és precízen képes a „nagyvárosi cirkáló” funkcióról „sziklamászó bajnokra” váltani.

A legkorszerűbb vezetést támogató rendszerek és a kimagasló minőségű kényelmi opciók kombinációja

Az új MINI Countryman átfogó vezetési élményét nem csupán a modell rendkívüli sokoldalúsága, de példaértékű utasbiztonsága és menetkomfortja együttesen kelti életre, az alapfelszereltségként és az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető vezetést támogató rendszerek pedig mindebben kulcsfontosságú tényezőkként vannak jelen. A modell alapfelszereltségének a vészfékező funkcióval dolgozó, ütközésre figyelmeztető rendszer is része, amelynek működési tartományát a MINI ügyfelei a kamera-alapú aktív tempomatot, a kezdeti fékező funkcióval kiegészített, gyalogosokra figyelmeztető rendszert, a távolságifényszóró-asszisztenst és a KRESZ-jelzéseket felismerő rendszert is magába foglaló Driving Assistant csomaggal bővíthetik tovább. Az opcionális extrafelszereltségek listáján mindemellett a parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a tolatókamera, a parkolóasszisztens (Parking Assistant) és a Head-Up kijelző is megtalálható.

A kényelmi és prémium opciók listáját a duplazónás automata légkondicionáló, a panoráma üvegtető és a riasztóberendezés is színesíti, utóbbi vörösen pulzáló állapotjelző fényét ráadásul a tetőantennába költöztették a tervezők. A modellhez levehető fejű vonóhorog is rendelhető, a prémium kompakt négykerekű mögé kötött vontatmány megengedett legnagyobb tömege pedig motorváltozattól függően 1 500 és 1 800 kilogramm között változik. Az új MINI Countryman esetében páratlanul széles karosszéria-fényezési paletta, számtalan üléskárpit és különféle egyéniségeket hirdető utastéri dekorációk gondoskodnak arról, hogy a brit prémium márka ügyfele minden tekintetben saját ízlése szerint szabhassa személyre négykerekű kedvencét. A MINI Yours Interior Styles opció három változata is elérhető a modellhez, az utastér látványos felületkezelését pedig még a műszerfalra is felfutó, elegáns háttérvilágítással kiegészített dekorcsíkok fokozzák. A legkülönlegesebb utastéri hangulatról az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető világítás csomag gondoskodik, amely LED-es utastéri fényeket és LED-technológiás hangulatvilágítást kínál. Utóbbit az ugyancsak opcionális MINI Excitement Package is tartalmazza, folyamatosan változó színvilágban keltve életre az utastér fényeit.

Újdonság a MINI Connected szolgáltatás-palettáján: személyre szabott mobilitási segédlet és vadonatúj MINI Find Mate funkció

Az új MINI Countryman piaci bevezetésével a vezető, a jármű és a környezet közötti állandó, interaktív kapcsolat is vadonatúj dimenzióban tárul a brit prémiumgyártó rajongói elé. A MINI Connected ettől kezdve messze túlmutat az autóban alkalmazott információ-szolgáltató funkciókon, hogy holisztikus koncepció szerint megtervezett működési alapelvének köszönhetően az autón kívül is a MINI ügyfelének vadonatúj, személyre szabott mobilitási segédjeként álljon szolgálatba. Az Open Mobility Cloud elnevezésű rugalmas, felhőalapú platformon futó MINI Connected játszi könnyedséggel egyesíti az új MINI Countryman modellt a brit prémium márka ügyfelének okos eszközeivel, így például az Apple iPhone okostelefonokkal és az Apple Watch okosórákkal is.

Az új MINI Countryman minden korábbinál átfogóbb járműkapcsolati hálózatának középpontjában álló vadonatúj MINI Connected innovatív szolgáltatásai 2016 októberétől a MINI megannyi ügyfele számára elérhetővé válnak. Az új technológiának köszönhetően a MINI ügyfele minden találkozóra pontosan és stressz-mentesen érkezik meg, a személyes mobilitás ugyanis már az autóba érkezés előtt kezdetét veszi: a pontos célba érés érdekében a MINI Connected időben figyelmezteti ügyfelét az indulás optimális időpontjáról, amelyhez a rendszer a felhasználó okostelefonján elmentett naptárbejegyzéseket és a forgalom valós idejű információit is folyamatosan elemzi. A felhasználó által korábban elmentett úti célokat és találkozókat a MINI Connected automatikusan átemeli a MINI központi operációs rendszerébe, így azokat nem kell ismételten begépelni a navigációs rendszerbe. A MINI Connected mindemellett arra is képes, hogy megjegyezze az ügyfele által legtöbbet látogatott úti célokat és a legkedveltebb útvonalakat, így útvonal-tervezés esetén ezeket részesíti előnyben. Amennyiben a rendszer a valós idejű forgalmi információk elemzésével a tervezett útvonal mentén váratlan akadályt észlel, időben figyelmezteti a MINI ügyfelét és a pontos célba érkezés érdekében alternatív útvonalakat ajánl fel.

A modell másik újdonsága a MINI Find Mate funkció, amely a Wired felszereltségi csomag részeként képes a brit prémiumgyártó ügyfelének leggyakrabban használt hétköznapi tárgyait és utazási kellékeit úgynevezett digitális címkékkel megjelölni, majd azokat stabil vezeték nélküli hálózat vagy Bluetooth-kapcsolat esetén folyamatosan követni. A MINI Find Mate funkcióhoz így például a pénztárca, a kulcscsomó, a hátizsák és a csomagok is könnyedén társíthatók, az okos rendszernek köszönhetően a felhasználó így minden pillanatban tudhatja, hogy merre találja azokat az előre rögzített tárgyakat és kellékeket, amelyek nélkül nem szeretne útnak indulni. A rendszer ráadásul a rögzített tárgyak helyzetét nem csupán az új MINI Countryman központi kijelzőjén, de a felhasználó okostelefonján is képes megjeleníteni. Keresés közben a funkció a Bluetooth-kapcsolatnak köszönhetően az autóban vagy okostelefonon keresztül aktivált hangjelzésekkel is képes segíteni a rögzített tárgyak és kellékek megtalálását. Amennyiben a vezeték nélküli hálózat és a Bluetooth-kapcsolat is megszakad, a rendszer segít a MINI ügyfelének visszatalálni arra a pontra, ahol az összeköttetés legutóbb még élt.

Exit mobile version