Site icon AutóAddikt

Kívül és belül is csúcsformában az új Opel Astra K

Korábbi cikkünkben beszámoltunk az új, 2016-os Opel Astra K nemzetközi bemutatójáról. Úgy érezzük, mindez nem elegendő információ a teljes összképhez, ezért folyamatosan osztjuk meg olvasóinkkal az autót érintő bővebb részleteket.

 

Könnyebb, takarékosabb, kompaktabb és ugyanakkor tágasabb – az új Astra egy olyan korszak kezdetét jelzi az Opelnél, amelyben minden a maximális hatékonyság vezérelvének felel meg. Erre irányul valamennyi szerkezeti elem és kialakítási jellemző, és az Astra intelligens térkihasználása. A kompakt bestseller következő nemzedékének alapja egy teljesen új, könnyűszerkezetes architektúra: a karosszéria mérhetően és láthatóan karcsúbb lett, a gépházban pedig erős, de csökkentett súlyú és CO2-kibocsátású, teljesen alumíniumépítésű motorok dolgoznak. Mindent összevetve 200 kilogrammot elérő mértékben fogyott le az Astra az elődjéhez képest. Ehhez járul, hogy az ötajtós alap-karosszériát minden idők legáramvonalasabb kompakt modelljévé teszi a 0,285-ös légellenállási alaktényező.

Következetesen könnyűszerkezetű: az új járműfelépítés

Az Opel tizenegyedik kompaktautó-nemzedékének előképe a 2013-as Frankfurti Autószalonon bemutatott Monza Concept. Összhangban a prioritásokkal, amelyeket Dr. Karl-Thomas Neumann állított az új modellek fejlesztői elé, a tanulmányterv minden egyes komponense a hatékonyság témáját tükrözi vissza. Az új Astra ugyanezt viszi tovább következetesen: modelltől és felszereltségtől függően 200 kilogrammot elérően – de minden esetben legalább 120 kilóval – könnyebb az elődjénél. Döntő szerepet játszik ebben a karcsúsított jármű-architektúra, amely már a nyers karosszéria súlyát leviszi húsz százalékkal, 357-ről 280 kilogrammra. Nagy- és ultra-nagy szilárdságú acélokkal, intelligens segédvázzal, valamint az első és a hátsó futómű módosításával további ötven kilót nyertek. Áramvonalazott futó-és hajtómű-elemeknek köszönhetően lemondhattak az autó aljának burkolásáról, amivel nemcsak súlyt takarítottak meg, hanem gyártási költséget is – ez észrevehető a vételárban is. További példa az optimalizálásra az első és hátsó túlnyúlás lerövidítése, vagy a 25 százalékkal könnyebb kipufogó-berendezés. A kerekek és a gumik egy számmal kisebbek lettek, 11,5 kilogrammal kevesebbet mutat alattuk a mérleg. Hasonló áll a fékre: mivel kisebb tömeget kell lelassítani, tíz kilogrammnyi súly maradt le róla, holott nőtt a fékteljesítmény.

Lefogyasztott motorok

Hozzájárulnak a kontó nyereségoldalához az új generációs motorok is. Felépítésük kompakt és hatékony, például az Opel Astra K-ban debütáló 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo jóval kevesebbet nyom a hasonló teljesítményű eddigi kivitelnél. Egyedül az alumíniumblokk tíz kilóval könnyebb, mint az öntött acél.

Mindeközben fokozódott az agilitás, úgyhogy miközben kevesebbet fogyaszt és szennyez az új Astra, élvezetesebb autózást kínál. 1.0 Turbo és Easytronic 3.0 kombinációval a szegmens egyik leggazdaságosabb és legtisztább benzinese: a 77 kW/105 LE teljesítményű háromhengeres mindössze 4,2 litert fogyaszt a kombinált ciklus szerint, ami példás 96 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg.Átalakításon esett át az utastér berendezése is. A bútorzatot ötévnyi aprómunkával tették minden eddiginél funkcionálisabbá, komfortosabbá, illetve hely- és súlytakarékosabbá. A legmodernebb számítási eljárásokat éppúgy igénybe vették, mint a multifunkcionális poliuretánhabokat, a nagyszilárdságú acélokat és a strapabíró üléshuzatokat. Így a típuselődhöz viszonyítva összesen tíz kilónyit adtak le az ülések.

Kiváló alaktényező

Az új Astra kimagasló aerodinamikája teszi teljessé a hatékonysági intézkedéseket. Az atletikus karosszéria finom csiszolása 0,285-re vitte le a légellenállási alaktényezőt. Közben zsugorítottak egy kicsit a külső méreteken, a 4,37 méteres hossz öt centivel rövidebb, a magasság 1,48 méter (-2,5 cm), a szélesség 1,81 méter lett (-0,5 cm). Ezáltal kisebb, 0,642 m2 a keresztmetszeti felület (eddig 0,770 m2), ami szintén kihat a fogyasztásra. De még ez sem elég: a terv szerint jön a még áramvonalasabb és takarékosabb ecoFLEX-változat.

A karosszéria mögötti káros depresszió csökkentésre messze hátra és lefelé nyújtották a tetőt. A filigrán spoiler hatásos kilépőélt képez, megakadályozza a kellemetlen légörvényeket. Kis élekkel még a C-oszlopot is úgy alakították ki, hogy a típuselődénél jobban vezesse el a légáramlást, csökkentve az ellenállást.

További aerodinamikai előnyt hozott a jármű aljának áttervezése. Eltérően a vetélytársaktól, tudatosan mellőzték a zárt burkolást, ehelyett következetesen optimalizálták az áramlási szempontból érdekes futó- és hajtómű alkatrészeket, sőt az akkumulátor teknőjét is. A magasabbra helyezett hátsó híd alatt akadálytalanul áramlik a levegő, úgyhogy még az áramlástanilag legkedvezőtlenebb kombináció (automatás dízel, 18 colos kerekekkel) 0,312-es alaktényezője is árnyékba borítja a korábbit (cW 0,325).

Intelligens helykihasználás

Jóllehet filigránabb és atletikusabb lett az Astra új generációja, mérhetően nagyobb férőhelyet kínál. A tengelytáv két centiméteres meghosszabbítása az utastér javára vált. Az új üléseknek is köszönhetően hátul 35 milliméterrel nőtt a lábtér, így most már a legjobb a vetélytársak mezőnyében. Az első és a második üléssor távolsága 1,5 centivel lett nagyobb, mind a térérzetet, mind az utazási komfortot javítva. Hasonlót mondhatunk a felső test mozgásszabadságáról – elöl és hátul egyaránt. Mércét állt fel az új Astra fejtere is: a vezetőé 2,2 centimétert nőtt a típuselődéhez képest. A biztonságot pedig azzal fokozták, hogy a tetőoszlopok karcsúsításának köszönhetően jobb lett a vezető körkilátása.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte
Exit mobile version