Site icon AutóAddikt

Klikkeljünk a klasszikusokra: íme, az Opel Classic virtuális túrái

Az Opel modelljei érzelemdúsak, hatékonyak és már nagyrészt villamosított hajtásúak is, ám a rüsselsheimi márka a múltját is ápolja. Erre kiváló példa, hogy az új márkaarcot, az Opel Vizor-t a legendás Manta orra inspirálta. Mindazok, akiket érdekel a márka több mint 160 éves története – benne több mint 120 évnyi autógyártással – ma már online is áttekinthetik az Opel Classic(https://www.opel.com/microapps/opel-classic/ ) gyűjteményét. A tárlat ráadásul mostantól még gazdagabb: a 360 fokos virtuális túrák tartalma ugyanis három új témával bővült, ezek a „Prototípusok és tanulmányautók”, a „Túraautók” és „A legendás 60-as évek”.

„Az Opel a történelme során mindig a hagyományokat és az innovációt kombinálva alkotott csúcstechnikájú és az érzelmekre is ható autókat. Három új virtuális túránkkal a látogatók most még mélyebbre merülhetnek az Opel világába. Nem csak új információkra tehetnek szert, de még jól őrzött “titkokat” is megtudhatnak a tanulmányautókról, a sportmodellekről és mára ikonikussá vált klasszikusainkról.” – mondta az Opel Classic igazgatója, Leif Rohwedder.

„Prototípusok és tanulmányautók” (Concepts & Studies): futurisztikus, innovatív, és néha kicsit őrült

A prototípusok és a tanulmányautók valamennyi klasszikus autógyűjtemény ékszerei. Az Opelnél a legtöbb ilyen egyedi modell épségben megmaradt, köztük olyan korai járművek is, mint az 1938-as kétüléses Kadett replikája, amely a fejlesztések során „Strolch” fedőnév alatt futott, és a sportos Kadettek és Astrák elődjének tekinthető. Az Experimental GT szintén legendás darab: a sportautó-tanulmány – a történelem első német tanulmánymodelljeként – zajos sikert aratott az 1965-ös Frankfurti Autószalonon. De ugyanebbe a virtuális túrába tartozik a 444 lóerős, sirályszárny-ajtós, szénszálas karosszériájú Astra OPC X-treme és a GT X Experimental is. 2018-ban ezen a tisztán elektromos hajtású SUV-tanulmányon jelent meg először a „Vizor”.

„Túraautók” (Touring Cars): kompromisszummentesen a csúcsteljesítményekért

A „Túraautók” virtuális túra középpontjában az érzelmek és az adrenalin áll, hiszen a márka sokszínű motorsport hagyományait mutatja be. Az Opel első versenyautója 1899-ben állt rajthoz. A raliautók mellett talán a kompromisszummentes műszakiságú túraautók a legizgalmasabbak, az olyan legendák, mint a Rekord C „Fekete özvegy”, vagy az 1989-től komoly sikereket elérő Kadett GSi 16V DTM önmagukért beszélnek. Az Opel 2000-ben kapcsolódott be a DTM sorozatába az Astra V8 Coupé-val, és azonnal a második helyen végzett. Később jött a híres 24 órás futam a Nürburgringen, az itt 2003-ban abszolút győztesként végzett a csúcstechnikás Astra eredeti állapotában – koszosan, és a győzelmi pezsgő nyomaival – látható a virtuális bemutatón.

„A legendás 60-as évek” (The Golden Sixties): időtlen szépség és személyes szabadság

„A legendás 60-as évek” lazább, de hasonlóan izgalmas visszatekintést kínál. Csillogó króm, fehérfalú abroncsok, nagy üvegek – e korszak autói az időtlen szépség és a személyes szabadság megtestesítői. Woodstock, a Holdra szállás és a színes TV évtizedének Opeljei között olyan különlegességek is szerepelnek, mint az 1962-es Rekord P2 Coupé, amit rövid teteje és hosszú hátsó túlnyúlása miatt akkoriban “versenycsizma” néven is emlegettek. 1965-ben új modell érkezett az Opel luxusautó-kínálatába: a Diplomat V8 Coupé. A rüsselsheimi paletta legkülönlegesebb tagját a Karmann karosszériaépítő műhely gyártotta. Különlegessége a gyártási darabszámokban is visszaköszön: 1967-ig csak 347 példány készült belőle összesen. Az ugyanebben az évben bevezetett Rekord B is hasonlóan legendás: egyrészt különleges szerkezetű CIH motorja miatt, másrészt egyik korábbi tulajdonosa okán, ugyanis egy időben nem más, mint Sepp Herberger, az 1954-es VB győztes német labdarúgó csapat edzője birtokolta.

Az Opel Classic virtuális túráinak áttekintése:

… itt léphet be ( https://www.opel.com/microapps/opel-classic/ ) az Opel Classic gyűjteményébe.

Exit mobile version