Site icon AutóAddikt

Media streaming alkalmazást fejleszt a Volvo és az Ericsson

Nincs már messze az az idő a Volvo szerint, amikor az autóvezetők hátradőlhetnek, és szabadon élvezhetik a mindennapos ingázással töltött időt.

A Volvo a 2016. évi CES szórakoztató elektronikai szakkiállításon számolt be arról, hogy technológiai partnerével, az Ericssonnal közösen olyan intelligens, nagy sávszélességű adat streaming megoldásokon dolgozik, amely lehetővé teszi az autonóm Volvo gépkocsik vezetője és utasai számára, hogy minél tartalmasabban tölthessék az utazás perceit.

„A közelmúltban leleplezett Concept 26 tanulmány képében már bemutattuk, hogyan képzeljük el a teljesen autonóm gépkocsi kialakítását.  Most pedig olyan, a jövőben megvalósítható megoldásokon dolgozunk, amelyek révén ügyfeleink a lehető legteljesebb élményben részesülhetnek, miközben járművük teljesen autonóm üzemben halad. Képzeljenek el egy autópályát, amelyen csupa autonóm gépkocsi közlekedik, miközben utasaik hátradőlve kedvenc tévéműsorukat élvezik HD felbontásban. Ehhez a merőben újszerű ingázáshoz merőben újszerű technológiákra lesz szükség, a zökkenőmentes, élvezetes médiaélmény pedig jóval nagyobb sávszélességeket követel meg” – mondta Anders Tylman, a Volvo Car csoport Volvo Monitoring és Koncepció Központjának ügyvezető igazgatója.

Megszakítástól mentes media streaming

Az autonóm közlekedés paradigmaváltást hoz el a mobil internet iránti elvárások terén. A Volvo és az Ericsson meggyőződése szerint egyre nagyobb igény lesz arra, hogy a sűrűn lakott területektől (pl. városközpontok vagy külvárosok) távol is megbízhatóan állandó, nagy sávszélességű internetes lefedettség álljon a felhasználók rendelkezésére.

Az Ericsson hálózat- és felhő-fejlesztés terén szerzett tapasztalatát és szakértelmét kiaknázva a Volvo Cars arra törekszik, hogy járműveiben menet közben is kiváló minőségű, megszakításoktól mentes médiaélményt tudjon kínálni. Ha a rendszer képes megjósolni az autó útvonalát, és ezáltal előre megvizsgálni a várható hálózati feltételeket, minden egyes utazás időtartamára optimalizálható a tartalom, és az adatok intelligens pufferelése révén kiváló minőségű, megszakítástól mentes videoélmény biztosítható.

„Kutatásink kimutatták, hogy az elkövetkező néhány évben a mobil internetes adatforgalom csaknem 70 százalékát a videotartalom fogja kitenni. Ehhez olyan, innovatív kapcsolódási, felhő és analitikai megoldásokra van szükség, amelyek nem csupán arra képesek, hogy egy adott útszakaszon haladó, számos gépkocsit egyidejűleg kiszolgáljanak, de arra is, hogy a fogyasztók által ma már elvárt, kiváló minőségű, megszakításoktól mentes videoszolgáltatást biztosítsák” – mondta Claes Herlitz, ‎az Ericsson autóipari szolgáltatási csoportjának igazgatója.

A Volvo autói a jövőben képesek lesznek megtanulni, hogy tulajdonosuk mikor és milyen útvonalon szokott leggyakrabban utazni, valamint hogy milyen jellegű médiatartalmat kedvel, és ezáltal egyetlen kattintással indítható navigációs szolgáltatásokat, valamint a szokásokon alapuló, testre szabott  médialistát kínálhatnak. Így a felhasználók kedvük szerint választhatnak útvonalat, illetve az ingázás során igénybe vehető autonóm üzemmód teljes időtartamát kitöltő tartalomszolgáltatásban részesülhetnek.

Személyre szabott, optimalizált tartalom

„Ha Ön kedvenc sorozatának legújabb epizódját szeretné megtekinteni, az autó pontosan tudja, ehhez milyen hosszúnak kell lennie az útnak, és ennek megfelelően optimalizálja az útvonal-választást és a menetvezérlést. Az autonóm közlekedés már nem csak arról fog szólni, hogy minél gyorsabban megérkezzünk A-ból B-be, hanem arról az élményről is, amelyben az ügyfelek az autóban részesülni szeretnének: arról, hogy hogyan kívánják eltölteni a felszabadított idejüket. Jövőbeli autonóm gépjármű-technológiánk révén megajándékozhatjuk az embereket a választás szabadságával: szabadon eldönthetik, hogy hogyan kívánnak ingázni, és ennek során milyen tartalmakat szeretnének élvezni.” – zárta gondolatait Anders Tylman.

Exit mobile version