Site icon AutóAddikt

Megérkezett a Peugeot 308 GT

Megjelenése óta nagy népszerűségnek örvend a Peugeot 308 és 308 SW: a két modellből összesen 146 ezer példányt rendeltek augusztus végéig. Ez a siker alapvetően a formatervnek, az érzékelhető minőségnek, az innovatív i-Cockpitnak, valamint a takarékos és tiszta motoroknak köszönhető.

A 308 5 ajtós és SW kínálata most két új változattal bővül. Mindkettő az exkluzívabb modellkínálat kialakítására irányuló törekvést illusztrálja, amit az Év autója 2014 cím elérése is bizonyít.

Az új GT 205 változatot stop-start rendszerű 1.6 literes THP motorral és hatfokozatú manuális váltóval, míg a GT 180-at 2.0 literes BlueHDi 180 motorral és EAT6 automata váltóval szerelik fel. Bármelyiket is választja az ügyfél, örömét leli majd a határozott stílussal és nagyszerű teljesítményekkel felruházott modellekben, és nemcsak a páratlan vezetési élmény nyűgözi majd le, hanem a mértéktartó fogyasztás is.

A 308 GT lázba hozza az autózás szerelmeseit kétségtelenül.

Az új Peugeot 308 technikai és minőségi ugrást jelent, amelyet a rangos Év autója 2014 cím odaítélésével is elismertek. A 308 kínálat most további dinamikus változatokkal bővül. A 308 GT dízel- és benzines motorral egyaránt áttörést hoz a piacon a vezetési komfort terén.” – érvel Maxime Picat, a Peugeot ügyvezető igazgatója.

A Peugeot 308 egy remekül sikerült szintézis. A 308 GT-vel sikerült még tovább mennünk. A GT 205 és a GT 180 kifejezetten sportos, mindennapos használatra tökéletesen alkalmas modell. Fantasztikus autó!” – mondja Jean-Philippe Lamy, a 308 GT projektigazgatója.

Határozottan sportos stílus

A Peugeot 308 GT kertelés nélkül megmutatja egyediségét. A hódító magabiztosságával, mágnesként vonzza a tekintetünket. Az orr-rész jellegzetes eleme a három vízszintes, karomszerű lécből álló hűtőrács, amely magába foglalja a márkaembléma oroszlánját. A világításról kizárólag fénydiódák gondoskodnak. A 62 fénydiódából álló, high-tech fényszórók minden körülmények között kiváló láthatóságot biztosítanak.

A 308 GT irányjelzői különlegesek. A ledek belülről kifelé haladó, egymást követő, dinamikus felvillanása felerősíti a modell modern karakterét. Az irányjelzők a kiegészítő levegőbeömlő nyílások felett helyezkednek el.

A 308 GT áramvonalas formavilága és stílusa teljesen letisztult. A feketére lakkozott visszapillantók eggyé olvadnak a hátul sötétre színezett oldalablakokkal. A küszöb vonalával együttfutó díszlécek miatt szélesebbnek tűnik az autó. A 308 GT sportos lelkületét erősítik a Michelin Pilot Sport 3 típusú, 18’’-os gyémánthatású kerekek. A GT-hez tervezett, kettős árnyalatú felnik a vésett, bordázott küllőknek köszönhetik egyedi megjelenésüket.

Egyedi a modell hátsó megjelenése is, amelyet elsősorban a fekete lakkozott diffúzor és a sportos dupla kipufogóvég határoz meg. A GT feliratot a hűtőrácson, a csomagtérajtón és az első sárvédőkön találjuk meg.

A 308 GT színpalettáján visszaköszön a francia versenyautók világából hagyományosan ismert Bleu Magnetic, amely remekül illik az autó lendületes, dinamikus vonalaihoz, és még jobban kiemeli az elöl 7 mm-rel, hátul 10 mm-rel alacsonyabbra ültetett modell sportosságát.

„A 308 GT felvonultatja a 308 erényeit, egyedi stíluselemei mégis markánsan megkülönböztetik az alapmodelltől. Olyan igényes autórajongóknak készült, akik vonzódnak a különleges és dinamikus autókhoz.” – mutat rá Philippe Houy, a Peugeot 308 termékfelelőse.

Sportos hangulat uralkodik az utastérben is, ahol megtalálhatók mindazok a jellegzetes vonások, amelyek sportossá teszik egy autó utasterét. A tetőkárpit és a felső ablak kárpitja antracit fekete, míg a szériában TEP / alcantara kombinációjú, opcióként pedig Club Nappa bőr üléshuzatok vörös díszvarrással készülnek. Ez a szegélyvarrás a műszerfalon, az ajtóbetéteken, a váltószoknyán és a felsőkategóriás szőnyegeken is visszaköszön. A versenysportot idézik az alumínium pedálok és a rozsdamentes acélból készült ajtóküszöb.

Egy sportos autó elképzelhetetlen ideális vezetési pozíció nélkül – ez a Peugeot i-Cockpit ergonomikus kialakításával maradéktalanul megvalósul. Az ideális helyzet beállításához sokat segít a magasságban és mélységben állítható, perforált bőrrel bevont, kompakt kormány, amelyre szintén felkerült a GT embléma. A versenysportból jól ismert kockás zászló a számlappal ellátott műszeregységen köszön vissza, amelyet a vezető tekintetének tengelyében helyeztek el, így az információk leolvasásához le sem kell vennie tekintetét az útról. A gyújtás ráadásakor az autó egyedi fogadóüzenettel üdvözli a vezetőt. Ezzel összhangban a nagyméretű érintőképernyőn az új, Redline nevű piros-fekete színösszeállítás jelenik meg.

Nagyszerű dinamikai teljesítmények

A maximális vezetési élményt szolgálják a GT futóművének speciális beállításai és az Euro 6 előírásait már most teljesítő, hatékony motorok. A mérnökök a márka minden tudását latba vetették a bámulatos tömeg/teljesítmény arány eléréséhez: a benzines 308 GT esetén ez az érték mindössze 5,85 kg/LE, ami páratlan vezetési élményt és kezes viselkedést garantál.

A menetteljesítmények önmagukért beszélnek. A 308 GT benzines változatának mindössze 7,5 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 100 km/h-ra gyorsuljon.

„A 308 GT benzines és dízel motorjai a rugalmas és a sportos vezetési stílust egyaránt lehetővé teszik, miközben CO2-kibocsátásuk lenyűgöző: 103 g/km a 2.0 literes BlueHDi 180, illetve 130 g/km az 1.6 literes THP 205 stop-start változat esetén.” – fogalmaz Bernard Phulpin, a GMP műszaki vezetője.

A négyhengeres, benzines 1.6 literes THP 205 stop-start változat hatfokozatú, manuális váltóval készül, ami maximálisan kihasználhatóvá teszi az 1750 és 4500/perc között rendelkezésre álló 285 Nm-es nyomatékot. A magas teljesítményszint mértéktartó CO2-kibocsátással és fogyasztással párosul: ez a változat mindössze 130 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként és 5,6 litert fogyaszt 100 kilométerenként.

A négyhengeres, 1598 köbcentis motor kiváló teljesítményszintjeit az alábbiak garantálják:

„A motorok és a futóművek tökéletes összehangolása érdekében a GT-ben tovább finomítottuk a beállításokat. Ennek köszönhetően az ügyfél egy rendkívül kifejező, ugyanakkor sokoldalú és kényelmes autó előnyeit élvezheti.” – teszi hozzá Nicolas Pincet, a Peugeot 308 dinamikai jellemzőinek felelőse.

A futóművek (elöl Mc Pherson, hátul deformálódó kereszttartó) a kínálatban szereplő motorokhoz és az autó sportos karakteréhez méltó, speciális beállításokat kaptak. A sportos futómű és a kitűnő karosszéria-stabilitás mellett a Peugeot-tól megszokott és elvárt nagyfokú kényelemről se kell lemondanunk.

A mérnökök úgy állították be a különböző paramétereket, hogy bármilyen minőségű úton precíz vezetést, biztos viselkedést biztosítsanak, hirtelen alul- vagy túlkormányozottság nélkül. A feszesebbre hangolt futóművel a passzív lengéscsillapítók azonnal alkalmazkodnak az adott vezetési stílushoz. A menetzajok csökkentése érdekében hidraulikus tartóbakokra helyezett lengécsillapítókat alkalmaztak. A rendkívül érzékeny, késleltetés nélküli viselkedés érdekében az első és hátsó futómű merevsége egyes változatokban 10-20 százalékkal megnő.

Az elektromos, változó kormányrásegítés lehetővé teszi a remek tapadású Michelin Pilot Sport 3 gumiabroncsok tudásának maximális kihasználását.

A megnövelt motor teljesítmény hatékony fékrendszert követel meg, amelynek legfontosabb jellemzői a kimagasló és precízen adagolható fékerő, valamint a fokozott hőterheléssel szembeni nagy ellenállás. A GT fékrendszerének lelke a Bosch 9CE központi egység, amely a négy kerék közötti megfelelő fékerőelosztásért felel. Elöl a 330 mm átmérőjű és 30 mm széles tárcsák 60 mm-es dugattyúval ellátott úszónyergekkel vannak szerelve. Hátul a 308 GT-ben 268 mm-es, a 308 GT SW-ben 290 mm-es tárcsákat találunk.

Mindkét motorhoz alapfelszerelés a kikapcsolható ESP.

A GT kínálatot az alábbi modellek alkotják:

„A 308 GT megőrzi az alapváltozat erényeit. Sőt, a maximumot hozza ki belőlük a modern motoroknak és szerkezeti elemeknek köszönhetően. Ez az ügyfélkör a legjobb minőséget követeli meg. A 308 GT-vel nemcsak ez valósul meg, hanem a teljesítmények és a kényelem közötti arany középút is.” – mutat rá Sébastien Bernard, Peugeot 308 ügyfélfelelős.

Exit mobile version