Site icon AutóAddikt

Megmutatjuk az új Ford Ranger-t

Megújult külsejével, élvonalbeli technológiáival és még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásával a kemény és intelligens új Ford Ranger magasabbra teszi a lécet a pickupok szegmensében: a megújult orrkialakítás merészebb és modernebb kisugárzással ruházza fel az autót, ami stílusosabb kabint, kiemelkedő kidolgozási minőséget és még sokoldalúbb használhatóságot kínál.

A korszerű berendezések közt megtalálható a SYNC 2 csatlakozási rendszer, a Sávtartó Asszisztens, az Adaptív Sebességtartó Automatika és a Vezetőfigyelmeztető rendszer, így jelenleg a Ranger az egyik legintelligensebb haszongépjármű. Az Auto-Start-Stop rendszerrel és Elektromos Szervokormánnyal kiegészített és tökéletesített dízel hajtásláncok üzemanyag-fogyasztása a tervek szerint bizonyos modellekben 15 százalékot meghaladó mértékben is csökkenhet, ráadásul a a futómű tuningjával elért jobb rugózási komfort és irányíthatóság révén a Ranger még élvezetesebben vezethető. A 2016 elejétől kapható új modell tovább növeli majd a Ranger népszerűségét Európában, ahol a tavaly 40 százalékkal több kelt el a modellből, mint 2013-ban, Magyaroroszágon pedig már két éve magasam vezeti a szegmens értékesítéseit.

A Ford bemutatta tehát a kemény és intelligens új Ford Ranger-t, ami robusztus kialakításával, kézműves minőségű kidolgozásával és fejlett technológiájával új mércét állít a pickup-szegmensben. Az új Ranger a világ több mint 180 piacán lesz kapható; az autó európai forgalmazása 2016 elején veszi kezdetét. A Bangkoki Autókiállításon ma bemutatott új modell tovább erősíti majd a Ranger népszerűségét Európában, ahol a tavaly 40 százalékkal több kelt el a modellből, mint 2013-ban, 4,5 százalékponttal (21 százalékra) növelve piaci részesedését. Az új orrkialakítással és funkcionális, új utastérrel érkező Ranger méltán épít elődje hírnevére, amely sokoldalúságával, innovatív megoldásaival és kényelmével érezhetően kiemelkedik a hagyományos pickupok mezőnyéből. Az autóban számos új, élvonalbeli technológia működik, így praktikus megoldásokat kínál a mindennapok kihívásaira.

“Az új Ford Ranger a komfort és a kifinomultság új szintjét testesíti meg szegmensében, ám mindeközben semmiféle kompromisszumot nem köt a kemény munkaképességek terén, amit vásárlóink mindig is sokra becsültek.” – avat be Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Intelligens keménységének köszönhetően az új Ranger tulajdonosai minden téren többre lesznek képesek – legyen szó akár munkáról, akár családi kiruccanásról.”

“A teljesen új és kibővített Transit modellcsalád mellett a Ranger is fontos szereplője a Ford megújult haszongépjármű-termékkínálatának, ami továbbra is kiemelkedő értékesítési eredményeket ér el az európai piacon.” – teszi hozzá de Waard.

Kemény és modern dizájn

Ha elkezdjük számba venni az új Ranger változásait, érdemes a felsorolást az autó megújult külsejével kezdeni. A látványos, modern orr-rész tekintélyt parancsoló kiállással ruházza fel a járművet. Az erőteljesebb motorháztető az új, trapéz alakú hűtőrácsban folytatódik, amit jellegzetes ‘techno’ formavilágú vetítőlencsés fényszórók kereteznek.

“Ügyfeleink számára fontos, hogy a Ranger egy kemény, jól használható szerszámnak tűnjön, sőt úgy is működjön.” – magyarázza Dave Dewitt, a Ford Ázsia-Óceánia külső formatervezésért felelős vezetője. “Éppen ezért extra feszesre szabtuk a dizájnt, kihangsúlyozva a ‘Ford Beépített Keménység’ formai elemeit, például az orrlyukakra emlékeztető légbeömlőket.”

A felfrissített külső formavilághoz stílusosan megújult utastér tartozik, ami még több kényelmet és személyautós hangulatot kínál a vezető és utasai számára. A kabin teljes szélességében végighúzódó vízszintes vonalak a tágasság érzetét keltik, és látványos keretbe foglalják a 8 colos központi érintőképernyőt. A vezető az új műszeregység kétszínű digitális kijelzőjén jelenítheti meg a legfontosabb járműinformációkat, és egyetlen pillantással leolvashatja a szórakoztató rendszer, a navigáció és a klímaberendezés adatait.

“Az új Ranger belső tere mutatós és modern, ugyanakkor erős ‘techno’ hangulatot is áraszt.” –mutat rá Dewitt. “A dizájn kihangsúlyozására stílusos és attraktív anyagokat választottunk; olyanokat, amelyek elég strapabírók ahhoz, hogy a napi munkavégzéssel járó igénybevételt is jól bírják. A kabin összképe talán személyautósabb lett, mégis praktikus, mint mindig.”

Strapabíró és kifinomult

A Ford Ranger még mindig kategóriája legsokoldalúbb haszongépjárműve: kategóriaelső gázlómélysége 800 mm, hasmagassága 230 mm, így ez az autó még a legkeményebb terepeket is könnyedén legyűri. 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögének köszönhetően az új Ranger vezetői a meredek terepakadályokat is magabiztosan győzhetik le. A 4×4-es modellek robusztus, elektronikus vezérlésű osztóművét az autós menet közben, a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével kapcsolhatja át kétkerékhajtásról négykerékhajtásra. Ha nagyobb forgatónyomatékra vagy erősebb motorfék-hatásra van szükség, a vezető a terepfokozatot is kiválaszthatja, az igazán nehéz terepviszonyok közt pedig a zárható hátsó differenciálmű biztosít extra tapadást. A Ranger remek off-road képességeihez 3500 kilogrammig terjedő vontató kapacitás és kiemelkedő hasznos teherbírás társul. A Ranger mindezt olyan szintű kifinomultság mellett kínálja, ami ritkaságnak számít a pickupok szegmensében. Már a most kifutó modell is új mércét állított a rugózási kényelem és az irányíthatóság terén, ám a Ford mérnökei a futómű finomhangolásával még komfortosabbá tették az autót. A precízebb irányíthatóságot és természetes, magabiztos kormányérzetet biztosító Elektromos Szervokormány (EPAS) alkalmazásával a vezetési élmény is tovább javult. Az EPAS segítségével a Ranger könnyebben manőverezhető kis sebességnél – például parkolás közben –, gyorsabb tempó mellett pedig precízebben kormányozható, mivel a kormánymű vezérlése nemcsak a sebességet, hanem a kormányzás szögét, a kanyarodáskor ható erőket, valamint a gyorsítást és a lassítást is figyelembe veszi. A hagyományos rendszerek szervoszivattyújának elhagyásával az EPAS halkabban működik, és mintegy 3 százalékkal csökkenti az autó üzemanyag-fogyasztását. A mérnökök modern hangelnyelő anyagokat használtak fel az új Rangerben, és a szigeteléseket is tökéletesítették, így a kategória egyik legcsendesebb és legkomfortosabb utasterét sikerült kialakítaniuk.

Fejlett technológia

Az új Rangerben számos modern technológia segít a vezetőnek, hogy kapcsolatban maradjon a külvilággal, és tökéletesen uralhassa autóját. A SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer intelligens és biztonságos megoldást kínál a konnektivitás megteremtéséhez. A természetes hangutasításokkal (pl. ‘hőmérséklet 20 fok’, ‘játssz AC/DC-t’ vagy ‘éhes vagyok’) kezelhető rendszer segítségével az autós minden eddiginél egyszerűbben vezérelheti a klímaberendezést, a fedélzeti szórakoztató rendszert és a navigációt. A 8 colos érintőképernyőn több kezelőfelület fér el, és a színes sarokrészek segítségével könnyű eligazodni a menüben. Praktikus megoldás a Ranger 240 voltos csatlakozója, ami akár egy laptop töltésére is használható – munka közben vagy családi kiránduláson egyaránt.

Az autó számos vezetősegítő technológiával teszi még kényelmesebbé a vezetést:

Hatékony teljesítmény

Az új Ranger lenyűgöző erejének, sokoldalúságának, teherbírásának és vontató kapacitásának forrását az erőteljes és takarékos dízelmotorok jelentik, amelyekhez hatfokozatú manuális vagy automata sebességváltók is kapcsolódhatnak. Mindhárom motorváltozat a teljesítmény és a takarékos működés nyerő kombinációját kínálja a Ranger vásárlóinak – és persze a Fordok élvezetes vezetési élményét. Azok számára, akik a lehető legnagyobb teljesítményre és vontató kapacitásra vágynak, a Ford a világszerte jól bevált 3,2 literes, öthengeres dízelmotort ajánlja. A vállalat mérnökei tökéletesítették az erőforrást – többek közt áttervezték a kipufogógáz-visszavezető rendszert –, így a blokk üzemanyag-fogyasztása csökkent, miközben teljesítménye 200 lóerő, forgatónyomatéka pedig 470 Nm. Az új Rangerhez a Ford legújabb 2,2 literes TDCi négyhengeresének 130 és 160 lóerős változata is megrendelhető; a jelentősen kisebb fogyasztással és jóval kifinomultabban működő motorok erősebbek, mint a kifutó modell erőforrásai (125 és 150 LE). E motorok fogyasztásának további csökkentéséhez az új Ford Ranger vásárlói Auto-Start-Stop technológiát is kérhetnek, ami alapjáraton (például amikor a jármű egy piros lámpánál áll) leállítja a motort. Az autóhoz hosszabb végáttétel is rendelhető, így e fogyasztáscsökkentő megoldások együttes alkalmazásával a Ranger bizonyos modellváltozatai várhatóan több mint 15 százalékkal takarékosabbá válnak.

“Amikor nekiláttunk, hogy megújítsuk a Ford Rangert, tudtuk, hogy kemény munka vár ránk, hiszen már a jelenlegi modell is az egyik legkeményebb és legsokoldalúbb pickup a piacon.” – idézi fel Richard Tilley, a Ford Ázsia-Óceánia termékcsalád-igazgatója. “Ám értékes haszongépjármű-hagyományaink és globális szaktudásunk révén sikerült még jobbá formálnunk azt, ami addig is remek volt. Az üzemanyag-fogyasztás csökkentésével, a kifinomultság tökéletesítésével és számos új, intelligens technológia bevezetésével az új Ranger átfogalmazza mindazt, amit a vásárlók egy kemény és sokoldalú pickuptól várnak.”

Exit mobile version