Site icon AutóAddikt

NLS: szerencsére túl a legnehezén

Ráfordult az évad utolsó harmadára az NLS túraautó-bajnokság. A Toyota GT86-ossal versenyző magyar csapat, a Car Competition Racing Team a kihívásokban és váratlan fordulatokban bővelkedő, kora szeptemberi hétvégén tovább szilárdította pozícióját a géposztály élén.

A nyári szünetről visszatérve rögtön a csúcspontján folytatódott a Nürburgring Langstrecken Series: a versenyzőket egy kétnapos, összesen tizenkét órás monstre futamon várta a legendás versenypálya. A tavaly bevezetett koncepciót az teszi egyedivé, hogy bár a két hatórás etap között egy teljes nap telik el, mégis egyetlen versenyként tekintenek az egész hétvégére, azaz a csapatok nem válthatnak stratégiát, nem építhetik át az autójukat szombatról vasárnapra.

Ez a nehezítés rányomta a bélyegét a Car Competition Racing Team tavalyi teljesítményére, a magyar csapat két fiatal pilótája, Molnár Bendegúz és Lengyel Ádám ezért idén különösen nagy reményekkel, a lehető legalaposabban felkészülve vágtak neki a dupla hétvégének. Jó előjelnek tekintették, hogy a szervezők újabb változást, egy igazi csemegét vezettek be: szombaton, szeptember 9-én a széria történetében először a Nordschleife mellett a Grand Prix pályára is kiterjesztették a pálya nyomvonalát.

A Toyota GT86 CS-Cup a kvalifikációk során a géposztály második leggyorsabb autójának bizonyult, a versenyt indító Molnár Bendegúz azonban a rajtot követően hamarosan az élre állt, és folyamatosan növelni tudta előnyét. A hatórás futam kétharmadánál aztán a magyarok nemezise, a bajnokságban a második helyen álló németek összetörték az autójukat, így innentől kezdve elegendő volt konzervatív tempót diktálva biztonságosan célba érni a futam végén.

A tizenkét óra első felét tehát a kategória élén zárta Ádám és Bendegúz, csakúgy, mint tavaly – ebből a pozícióból készültek a tavaly végzetesnek bizonyuló második etapra. Hogy milyen nehéz teljesíteni ezt a kétszer hatórás versenyformátumot, jól mutatja, hogy míg szombaton 113-an indultak el, vasárnap már csak nyolcvanhét autó sorakozott fel a rajtrácsra. A futamot feladni kényszerülő csapatok között volt a Car Competition Racing Team fő vetélytársa is, akik az éjszaka során eredménytelenül igyekeztek kijavítani a szombati balesetben elszenvedett károkat.

Bendegúznak és Ádámnak ezek után csupán célba kellett érnie a hatórás futam végén, ám ez a „csupán” a motorsportban nem létező fogalom. A Toyota GT86 CS-Cup versenyét műszaki problémák sorozata nehezítette, a kálváriára a tűzoltó rendszer meghibásodása tette fel a koronát. A Car Competition Racing Team szerelőinek felkészültségét és eltökéltségét dicséri, hogy minden hibát sikerült elhárítaniuk, és az alig több mint 20 perces kényszerpihenő után a Toyota folytatni tudta a versenyt. Míg szombaton az abszolút hatvanegyedik, vasárnap az összesített ötvenkilencedik legjobb eredményt könyvelhették el a magyarok.

A Car Competition Racing Team ezzel nem csak megőrizte első helyét a kategóriában, de növelni is tudta előnyét az SP3 géposztályban. A bajnokságból még két futam van hátra, és bár matematikailag még semmi nem dőlt el, Ádámnak és Bendegúznak egyre több esélye van arra, hogy idén megszerezzék második kategóriabajnoki címüket.

Exit mobile version