A Fiat 500 legfrissebb generációja eredetileg csak villanyautóként jelent meg a piacon, most azonban mérföldkőhöz érkezett: elindult a benzinmotoros, lágy hibrid változat sorozatgyártása, amelynek legfőbb különlegessége, hogy egy valódi olasz motor került az autóba.
Firefly motor és kézi váltó
A lágy hibrid rendszerhez a Fiat saját fejlesztésű, 1,0 literes Firefly benzinmotorját párosították, amely hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja az autót. A modell ezzel eltér az eddig alkalmazott, széles körben elterjedt, 1,2 literes Puretech erőforrástól, és egy egyedi, olaszos karaktert kapott.
Megjelenés és kiviteli változatok
Külsőleg szinte alig lehet megkülönböztetni az elektromos és a hibrid Fiat 500-at, egyedül az extra hűtőnyílás jelzi a lágy hibrid kivitel jelenlétét az autó orrán. Az új modell minden eddigi karosszériaváltozatban elérhető lesz: hagyományos háromajtós, 3+1 ajtós, valamint kabrió formában is választható.
Gyártási tervek és várakozások
A gyártó célja, hogy még az év végéig 5000 példányt gyártson le az újdonságból, és később évente akár 100 ezer lágy hibrid Fiat 500 készüljön el. Ez jól jelzi, hogy a márka komoly jövőt szán a belső égésű motoros, hibrid kisautóknak is.
