Site icon AutóAddikt

Sportos kiadással erősít a Toyota Yaris

Tovább bővítette GR Sport modellcsaládját a Toyota. A portfólió legújabb tagja egyben a legkisebb is; a Yaris GR Sport jövő tavasztól kapható Európában.

A Toyota motorsportrészlege, a Toyota Gazoo Racing nem csak a Dakar-ralin, Le Mans-ban és a rali világbajnokságban diadalmaskodó versenyautókat fejleszt, hanem a Toyota közúti modelleihez is kínál tuningprogramot. Míg Japánban és más ázsiai piacokon tucatnyi modellhez érhetők el az optikai és teljesítménynövelő csomagok (beleértve a Toyota Hilux pickupot is), Európában eddig a hagyományosan legerősebb alsó-középkategóriás modellválasztékra koncentrált a márka. A Corolla mindhárom karosszéria-változata (szedán, ferdehátú és kombi), valamint a C-HR szabadidőjármű 2020 óta rendelhető GR Sport csomaggal, amely minden részletre kiterjedően alakítja át az alapjármű hangulatát.

Ezekhez a típusokhoz csatlakozik most a Toyota Yaris GR Sport, méghozzá kibővített tudással: az átfogó optikai módosítások mellett a modell futóművét is áthangolták. Az első és hátsó lengéscsillapítók kis sebességnél gyorsabban reagálnak, így támogatva a közvetlen kormányreakciókat, anélkül, hogy ez a rugózási kényelem rovására menne. A hátsó rugók módosítása csillapítja az oldaldőlési hajlamot, illetve segít az aszfalton tartani a kereket, ha kanyarban gyorsít vagy lassít a vezető, így gondoskodva a harmonikus, kiszámíthatóan élvezetes vezethetőségről.

Ebben kulcsfontosságú szerepet játszanak a fenéklemezen elhelyezett merevítések, valamint az áthangolt, késlekedés nélkül reagáló, ezáltal precízebb és érzékletesebb irányítást lehetővé tevő kormánymű is. Az első és hátsó kerékdobokban speciális kialakítású béléseket helyeztek el, amelyek a légellenállás csökkentésével járulnak hozzá a dinamikusabb vezetés élményéhez.

Ami az optikai élményt illeti, a Toyota Yaris GR Sport tervezői minden részletre gondoltak, beleértve azt a vadonatúj szürke karosszériaszínt, amely kizárólag ehhez a típushoz rendelhető, és amelynek hatását kontrasztos fekete elemek erősítik. Szintén egyediek a piros dekorsávokkal díszített, 19 colos keréktárcsák; a hűtőmaszk rácsozatának speciális, lapított méhsejt mintázata a hátsó diffúzor középső betétjében is visszaköszön.

Az első lökhárítót és a csomagtérajtót díszítő GR Sport emblémával az utastérben is találkozhatunk: a piros öltésekkel díszített, részlegesen perforált bőrkormány alsó küllője mellett a szintén kontrasztos varrású sportülések fejtámaszán is büszkén hirdeti a modell vérvonalát. Az már csak az igazán figyelmeseknek fog feltűnni, hogy a jellegzetes logó a motorindító gombon, valamint a műszeregység sarkában is megjelenik. A beltéri szerelvények speciális sötétszürke kidolgozást kaptak, az ajtópanelektől a padlókonzolig.

A Yaris GR Sport a soros háromhengeres 1,5 literes benzinmotorral, vagy az ugyanerre a blokkra épülő hibrid hajtáslánccal lesz megrendelhető. Az előbbi a CVT váltóval nem, kizárólag az intelligens kézi sebességváltóval (iMT) társítható, amely a visszaváltásokat automatikus gázfröccsel támogatja, és felkapcsoláskor is segít elkerülni a fordulatszámesésből adódó megtorpanást. Az egyes verziókra vonatkozó alapadatok nem változtak: a benzines 125, a hibrid 116 lóerőt ad le, végsebességük 180, illetve 175 km/óra, álló helyzetből 9,0, illetve 9,7 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/órára, átlagos üzemanyag-fogyasztásuk pedig akár 4,3, illetve 2,8 l/100 km.

Nem a GR Sport csomag egyébként az első optikai készlet, amelyet a Toyota hivatalos forrásból kínál az új generációs Yarishoz: a japán piacon már másfél éve bemutatták a Toyota Racing Development (TRD) részleg által kifejlesztett, kifejezetten látványos, ám sokak ízléséhez talán túlságosan is harsány tuningpakkot.

Az új Toyota Yaris GR Sport 2022 második negyedévétől kapható Európában.

Exit mobile version