Site icon AutóAddikt

Számos BMW modell frissül a nyár folyamán 2015-ben

2015 nyarán a BMW tovább folytatja a generációváltást megannyi modellsorozatának motorpalettáján. A vadonatúj három- és négyhengeres erőforrások optimalizált hatékonyságának köszönhetően még tovább javul a BMW-modellek által fémjelzett, sportosság és emisszió közötti páratlan egyensúly, miközben az újabb benzines és dízelüzemű motorokkal a bajor gyártó modellpalettái minden korábbinál sokszínűbbé válnak.
Mi több, 2015 júliusától a BMW M235i xDrive Cabrio lesz a nyitható tetejű kompakt sportautók kategóriájának első olyan képviselője, amely opcionális extraként intelligens összkerékhajtást is kínál.

2015 nyarától ráadásul számos modellsorozat széria- és opcionális extrafelszereltsége még tovább bővül. A Professional navigációs rendszer legújabb generációja, valamint az immáron keresztirányú parkoláshoz is használható parkolóasszisztens (Parking Assistant) a BMW 3-as sorozat és a BMW 4-es sorozat modelljeihez egyaránt elérhetővé válik. A BMW 2-es Active Tourer és a BMW 2-es Gran Tourer biztonsági felszereltségeit eközben – többek között – az egymásból eredő ütközéseket elkerülő fékező funkció (Multi-Collision Braking function) és az éberségfigyelő funkció (Alertness Assistant) egészítik ki. A BMW 4-es sorozat, a BMW M4 Coupé, a BMW M4 Cabrio, a BMW 5-ös sorozat és a BMW Z4 palettája új külső fényezésekkel gazdagodik. 

Új háromhengeres benzinmotor a BMW 1-es sorozathoz

A BMW 118i három- és ötajtós változatát – a vezetési élmény és az üzemanyag-fogyasztás közötti egyedülálló egyensúly további optimalizálása érdekében – 2015 júliusától a BMW Group vadonatúj erőforrás-családjának háromhengeres benzinmotorja mozgatja majd. A 100 kW / 136 lóerő teljesítményű egység 8,5 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a három- és ötajtós BMW 118i modellt (automataváltóval 8,7 másodperc alatt). A modell üzemanyag-fogyasztása eközben 100 kilométerenként mindkét karosszériaváltozattal 5,4 – 5,0 literre, károsanyag-kibocsátása pedig kilométerenként 126 – 116 grammra csökken (a nyolcsebességes Steptronic automataváltóval 5,2 – 4,8 literre, illetve 122 – 112 grammra; az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek). 2015 júliusától összesen ötféle benzines és ötféle dízelüzemű erőforrás lesz elérhető a BMW 1-es sorozathoz. A BMW 118d, a BMW 120d és a BMW M135i modellek motorházteteje alá szerelt erőforrások a BMW xDrive intelligens összkerékhajtási rendszernek köszönhetően akár mind a négy kereket is hajthatják.

BMW 2-es Coupé és BMW 2-es Cabrio: új dízelmotorok és az intelligens összkerékhajtás premierje a nyitható tetejű kompakt sportautók szegmensében

2015 júliusától további két, újgenerációs négyhengeres dízelmotorral bővül a BMW 2-es Coupé és a BMW 2-es Cabrio motorpalettája. A BMW 218d Coupé és a BMW 225d Coupé egyaránt 5 kW-os teljesítménynövekedést és még tovább optimalizált hatékonyságot garantál. A BMW 218d Coupé mindössze 8,4 másodperc alatt (automataváltóval 8,2 másodperc alatt) futja meg a 0-100 km/órás sprintet az immáron 110 kW / 150 lóerő teljesítményű motorral, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 4,4 – 4,0 liter 100 kilométerenként (automataváltóval 4,2 – 3,8 liter), károsanyag-kibocsátása pedig mindössze 116 – 106 gramm kilométerenként (automataváltóval 111 – 101 gramm). A BMW 225d Coupé motorházteteje alatt dolgozó négyhengeres dízelmotor a többlépcsős turbófeltöltésű BMW TwinPower Turbo technológiával 165 kW / 224 lóerő maximális teljesítményre képes. A modell a szériafelszereltség részeként kínált nyolcsebességes Steptronic automataváltóval 6,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,6 – 4,3 liter 100 kilométerenként, míg károsanyag-kibocsátása 121 – 114 gramm kilométerenként (az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

A két dízelmotor 2015 júliusában csatlakozik a BMW 2-es Cabrio motorpalettájához is, így a kupé és a kabrió modellsorozathoz is összesen négyféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrás lesz elérhető. Az új BMW 218d Cabrio 8,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órás sebességre (automataváltóval 8,7 másodperc alatt), amihez az alapfelszereltségként nyolcsebességes Steptronic automataváltóval szerelt BMW 225d Cabrio modellnek mindössze 6,4 másodperce van szüksége. A BMW 218d Cabrio modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,7 – 4,3 liter 100 kilométerenként (automataváltóval 4,5 – 4,1 liter), míg károsanyag-kibocsátása 124 – 114 gramm kilométerenként (automataváltóval 118 – 108 gramm), a BMW 225d Cabrio modell esetében pedig 4,9 – 4,6 liter / 100 km, illetve 128 – 121 gramm / km.

A BMW M235i xDrive Cabrio 2015 júliusától új szintre emeli a nyitott tetős vezetés élményét. Ez lesz az első alkalom, amikor egy nyitható tetejű kompakt sportautó erőforrása mind a négy kereket hajtja. Az xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer bemutatkozása a BMW 2-es Cabrio modellben a kompakt kabrió nyújtotta maximális vezetési élményt segíti elő. A BMW M235i xDrive Cabrio a 240 kW / 326 lóerő teljesítményű soros hathengeres benzinmotorral és a sportautóhoz szériafelszereltségként kínált nyolcsebességes Steptronic automataváltóval 4,9 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 8,3 liter 100 kilométerenként, károsanyag-kibocsátása pedig kilométerenként 193 gramm (az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

BMW 2-es Gran Tourer: még több hely és még praktikusabb használhatóság, még több újgenerációs motorral

Mindössze néhány héttel piaci debütálása után a BMW 2-es Gran Tourer motorválasztéka új erőforrásokkal gazdagodik: a modellpalettát a BMW 216i Gran Tourer (75 kW / 102 lóerő teljesítményű háromhengeres benzinmotorral), a BMW 214d Gran Tourer (70 kW / 95 lóerő teljesítményű háromhengeres dízelmotorral) és a BMW 220d Gran Tourer (140 kW / 190 lóerő teljesítményű négyhengeres dízelmotorral) egészíti ki júliustól. A vadonatúj belépő-szintű benzinmotor 11,9 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a kivételesen tágas, sokoldalú modellt: a BMW 216i Gran Tourer átlagos üzemanyag-fogyasztása 5,6 – 5,3 liter 100 kilométerenként (károsanyag-kibocsátása 129 – 124 gramm / km). Az új alap dízelmotorral hajtott BMW 214d Gran Tourer 13,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót. Üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerre vetítve mindössze 4,1 – 3,9 liter, károsanyag-kibocsátása pedig kilométerenként csupán 109 – 104 gramm. A BMW 220d Gran Tourer 7,9 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás sebességet (automataváltóval 7,8 másodperc alatt), 100 kilométerenkénti 4,7 – 4,5 literes (automataváltóval 4,6 – 4,4 literes) átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 124 – 119 grammos (automataváltóval 122 – 117 grammos) károsanyag-kibocsátás mellett (az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

2015 júliusától így háromféle benzinmotor és négyféle dízelüzemű erőforrás válik elérhetővé a BMW 2-es Gran Tourer-hez. Az xDrive intelligens összkerékhajtás a BMW 220d xDrive Gran Tourer modellben még nagyobb rugalmasságot biztosít.

BMW 2-es Active Tourer és BMW 2-es Gran Tourer az egymásból eredő ütközéseket elkerülő fékező funkcióval és éberségfigyelő funkcióval a szériafelszereltség részeként

A BMW 2-es Gran Tourer és a BMW 2-es Active Tourer is a biztonsági funkciók még szélesebb tárházát kínálja 2015 júliusától. Az egymásból eredő ütközéseket elkerülő fékező funkcióval (Multi-Collision Braking function) a BMW mérnökei még nagyobb biztonságba helyezik mindkét modell utasait, már az alapfelszereltség részeként. Ütközés esetén a rendszer egészen addig fékezi a kerekeket, amíg a jármű meg nem áll, ezáltal csökkentve egy újabb ütközés és az abból eredő további sérülések veszélyét. Sőt, 2015 júliusától a BMW 2-es Gran Tourer és a BMW 2-es Active Tourer alapfelszereltségének része lesz az éberségfigyelő funkció (Alertness Assistant) is, amely vezetés közben folyamatosan figyeli és elemzi a vezető viselkedését, és amint fáradtság és / vagy tompuló éberség jeleit érzékeli, a műszerfalon egy látványos szimbólummal figyelmezteti a vezetőt, hogy tartson pihenőt.

Mi több, a BMW 2-es Active Tourer és a BMW 2-es Gran Tourer modellekbe szerelt Head-Up kijelző funkciói is még tovább bővülnek: a jövőben a rendszer a sebességmérő aktuális állapotát is közvetlenül a vezető látómezejébe vetíti, ezáltal még könnyebbé téve az összehasonlítást a megengedett sebességet figyelő Speed Limit Info aktuális értékeivel. Ha az utazás során a megengedett sebesség értéke változik, a vezető immáron egyetlen gomb megnyomásával elfogadhatja a sebességfigyelő funkció (Speed Limit Info) által érzékelt megengedett sebességet és beállíthatja a járművet az adott sebességre (a gomb a multifunkciós kormányon kapott helyet).

BMW 3-as Gran Turismo, BMW 4-es Cabrio, BMW 4-es Gran Coupé és BMW X5: négyhengeres dízelmotorok a legújabb BMW TwinPower Turbo technológiával

2015 nyarától a BMW 3-as, 4-es és X5-ös modellsorozatai is profitálnak a négyhengeres dízelmotorok új generációváltásából. A BMW 318d Gran Turismo és a BMW 320d Gran Turismo ereje egyaránt 5 kW-tal nő, előbbié 110 kW / 150 lóerő, míg utóbbié 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményre. A BMW 318d Gran Turismo 9,3 (automataváltóval 9,2), míg a BMW 320d Gran Turismo 7,8 (automataváltóval 7,7) másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára. Az új motorokat érintő tovább optimalizált hatékonyság a BMW 318d Gran Turismo esetében 100 kilométerenkénti 4,7 – 4,5 literes (automataváltóval 4,5 – 4,3 literes) átlagos üzemanyag-fogyasztást és kilométerenkénti 123 – 117 grammos (automataváltóval 119 – 112 grammos) károsanyag-kibocsátást, a BMW 320d Gran Turismo esetében pedig 4,8 – 4,6 literes (automataváltóval 4,6 – 4,3 literes) fogyasztást és 127 – 120 grammos (automataváltóval 120 – 113 grammos) széndioxid-kibocsátást eredményezett.

2015 júliusától a 140 kW / 190 lóerő teljesítményű négyhengeres dízelmotor hajtja a BMW 420d Cabrio modellt is. Az 5 kW-tal megnövelt teljesítmény, a nagyobb forgatónyomaték és a hatékonyság terén elért további javulás együttesen 8,1 másodperces (automataváltóval 8,0 másodperces) 0-100 km/órás gyorsulást, 100 kilométerenkénti 5,1 – 4,8 literes (automataváltóval 4,7 – 4,4 literes) átlagos üzemanyag-fogyasztást és kilométerenkénti 134 – 127 grammos (automataváltóval 124 – 116 grammos) károsanyag-kibocsátást eredményezett az elegáns kabrióban. A BMW 418d Gran Coupé orrában eközben a 110 kW / 150 lóerő teljesítményű dízelmotor teljesít szolgálatot, a négyajtós kupé mintegy belépő-szintű erőforrásaként. A BMW 418d Gran Coupé 9,0 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/órás sprintet (automataváltóval 8,9 másodperc alatt), átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,5 – 4,1 liter 100 kilométerenként (automataváltóval 4,4 – 4,1 liter), károsanyag-kibocsátása pedig 118 – 109 gramm kilométerenként (automataváltóval 116 – 107 gramm).

A négyhengeres dízelmotorok új generációjának legerősebb képviselője az SAV (Sports Activity Vehicle) szegmensben debütál 2015 augusztusában. A BMW X5 modellbe szerelt négyhengeres egység nem csupán a 170 kW / 231 lóerő teljesítménynek, de az 500 Nm maximális forgatónyomatéknak köszönhetően is kivételes hatékonyságról tesz tanúbizonyságot. Az új BMW X5 sDrive25d és az új BMW X5 xDrive25d mindössze 7,7 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 km/órára. A BMW X5 sDrive25d átlagos üzemanyag-fogyasztása 5,4 – 5,3 liter 100 kilométerenként, míg károsanyag-kibocsátása 141 – 139 gramm kilométerenként. A BMW X5 xDrive25d hasonló értékei 100 kilométerre vetített 5,6 literes fogyasztás és kilométerenkénti 148 – 146 grammos széndioxid-kibocsátás. (Az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.)

Professional navigációs rendszer és Business navigációs rendszer térképfrissítéssel

A BMW 3-as és 4-es modellsorozataiban elérhető kényelmi opciók generációváltása a vezetés élményének még tovább fokozását szolgálja. A Professional navigációs rendszer legújabb verzióját még szebb grafika és még gyorsabb működési sebesség jellemzi, kivételesen magas minőségű, vékony keretbe foglalt, nagyobb kijelző-felületű, 8,8 hüvelyk átmérőjű központi monitorral. Sőt mi több, a Professional navigációs rendszer új változata innovatív térképfrissítési opciót is kínál: a rendszer a járműbe integrált SIM kártyának köszönhetően, online mobiltelefon-hálózaton keresztül automatikusan letölti az új navigációs adatokat, bármiféle külső adathordozó és manuális telepítés nélkül, a navigációs rendszer útvonal-tervezési funkcióját még kényelmesebbé és még megbízhatóbbá téve ezáltal. A rendszer negyedévente automatikusan frissíti a navigációs rendszer adatait, amint új térképverzió válik elérhetővé. A szolgáltatást az első regisztrációt követő három évben teljesen díjmentesen vehetik igénybe a BMW ügyfelei.

2015 júliusától azonban nem csupán a Professional navigációs rendszer, de a Business navigációs rendszer szolgáltatás-arzenálja is kibővül. A BMW azon ügyfelei, akiknek járművét ezen opcióval szerelték fel, a térképfrissítéseket a BMW márkakereskedőktől és a BMW képviseletektől szerezhetik be, az első regisztrációt követő három évben ugyancsak teljesen díjmentesen. Az ügyfelek a frissített adatokat – egyfajta alternatívaként – interneten keresztül, a BMW ConnectedDrive Store-ból is letölthetik, amit aztán pendrive segítségével telepíthetnek a jármű navigációs rendszerébe. A Business navigációs rendszer központi monitorján ezentúl igény szerint a SPORT mód teljesítmény-kijelzői is megjelenhetnek: a Driving Experience Control kapcsolót SPORT módba kapcsolva a kijelzőn – egy-egy kör alakú mérőműszer képében – látható lesz a jármű aktuális teljesítmény- és forgatónyomaték-leadása.

Újgenerációs parkolóasszisztens és Advantage felszereltségi csomag a BMW 3-as és 4-es sorozathoz

2015 júliusától új, még ügyesebb parkolóasszisztens (Parking Assistant) válik elérhetővé a BMW 3-as és 4-es modellsorozatainak képviselőihez, amely immáron párhuzamos és keresztirányú parkolás esetén is segíti a jármű vezetőjét a parkolóhely kiválasztásában és a manőverezésben. A rendszer automatikusan felismeri a megfelelő parkolóhelyeket, amennyiben azok minimum 80 centiméterrel meghaladják a jármű hosszát és legalább 2,5 méter szélesek, mi több, a párhuzamos parkolást automatikusan is elvégzi, akkor is, ha a kijelölt helyet nem autók, hanem egyéb akadályok övezik. A parkolóasszisztens (Parking Assistant) akkor is képes az automatikus párhuzamos parkolásra, ha csak egy járműhöz vagy objektumhoz kell igazodnia a kiválasztott parkolóhely előtt.

A felszereltségi csomagok széles tárházának legújabb opciója további lehetőségeket biztosít a 3-as és 4-es BMW-k célzott személyre szabhatósága terén: az Advantage felszereltségi csomag az alapfelszereltség újabb alternatívájaként válik elérhetővé mindkét modellsorozathoz. Az újfajta felszereltségi opció többek között a tolatóradarokkal ellátott parkolássegítő rendszerből (Park Distance Control), a fékező funkcióval működő tempomatból, a tárolás csomagból (Storage Package), valamint – motorváltozattól függően – 16 vagy 17 collos könnyűfém keréktárcsákból áll. A BMW 3-as és 4-es sorozathoz ezen felül a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport felszereltségi csomagok érhetők még el.

Kezelési kézikönyv egy okostelefon-alkalmazás képében

A kinyomtatott használati utasítás környezettudatos alternatívájaként a legújabb BMW modellek vezetői már a jármű kezelési kézikönyvének interaktív változatát is böngészhetik az iDrive rendszer segítségével. A digitalizált, járműspecifikus használati utasításokat – amelyeket a tökéletes használhatóság érdekében animációkkal és közvetlen linkekkel egészítettek ki a készítők – le is tölthetik a BMW ügyfelei, sőt mi több, 2015 júliusától az okostelefonokon és a táblagépeken is elérhetők lesznek. A vadonatúj BMW Driver’s Guide App elnevezésű alkalmazásban az összes aktuális BMW modell kezelési kézikönyve elérhető – a BMW Z4 modell kivételével –, részletes információkkal látva el a jármű vezetőjét az adott BMW modell minden egyes funkciójával kapcsolatban, bárhol és bármikor.

Új BMW Individual fényezések, a BMW Z4 modellhez most először Estoril Blue metálkék árnyalat

A BMW Individual karosszéria-fényezések színes palettájának legfrissebb újdonságaival a BMW modelljei különösen kifejező és ragyogó ruhát ölthetnek. 2015 júliusától a BMW Individual vadonatúj, Champagne Quart elegáns metálfényezése és Smokey Topaz kristálymetál árnyalata egyaránt elérhetővé válik a BMW 4-es sorozat modelljeihez és a BMW M4 sportautó karosszériaváltozataihoz. A jövőben a BMW 5-ös sorozat limuzin kiviteléhez és Gran Turismo modellváltozatához is választható lesz a BMW Individual Tanzanite Blue metálkék fényezése, a BMW Z4 Roadster opcionálisan elérhető extrafelszereltségei közé pedig 2015 júliusától az M Sport felszereltségi csomag mellé most először az Estoril Blue metálkék árnyalat is felkerül.

 

A BMW új modelljei 2015 nyarától¹

BMW 1-es sorozat
(háromajtós kivitel)
Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW 118i (háromajtós) 100 / 136 5,4 – 5,0 126 – 116
BMW 1-es sorozat
(ötajtós kivitel)
Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW 118i (ötajtós) 100 / 136 5,4 – 5,0 126 – 116
BMW 2-es Coupé Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW 218d Coupé 110 / 150 4,4 – 4,0 116 – 106
BMW 225d Coupé 165 / 224 4,6 – 4,3 121 – 114
BMW 2-es Cabrio Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW M235i xDrive Cabrio 240 / 326 8,3 193
BMW 218d Cabrio 110 / 150 4,7 – 4,3 124 – 114
BMW 225d Cabrio 165 / 224 4,9 – 4,6 128 – 121
BMW 2-es Gran Tourer Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW 216i Gran Tourer 75 / 102 5,6 – 5,3 129 – 124
BMW 214d Gran Tourer 70 / 95 4,1 – 3,9 109 – 104
BMW 220d Gran Tourer 140 / 190 4,7 – 4,5 124 – 119
BMW 3-as Gran Turismo Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW 318d Gran Turismo 110 / 150 4,7 – 4,5 123 – 117
BMW 320d Gran Turismo 140 / 190 4,8 – 4,6 127 – 120
BMW 4-es Cabrio Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW 420d Cabrio 140 / 190 5,1 – 4,8 134 – 127
BMW 4-es Gran Coupé Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW 418d Gran Coupé 110 / 150 4,5 – 4,1 118 – 109
BMW X5 Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás*
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás*
(gramm / km)
BMW X5 sDrive25d 170 / 231 5,4 – 5,3 141 – 139
BMW X5 xDrive25d 170 / 231 5,6 148 – 146

 

¹ Az új modellek a 2015 júliusi gyártástól kezdődően elérhetőek (a BMW X5 a 2015 augusztusi gyártástól kezdődően)

* Az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek

Exit mobile version