Site icon AutóAddikt

Szélsőséges időjárásban bizonyított az új Jeep Compass

Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Jeep Compass. A Hármashatár-hegy lankáin, folyamatosan szakadó esőben és szokatlanul hideg időben vezettük a kompakt terepjárót.

 

A barátságtalan időnek alapvetően örültünk, ugyanis így tudtuk testközelből megismerni leginkább a Jeep Compass menettulajdonságait, képességeit. Bár a masszív és mindent átfogó terepezés elmaradt, viszont az összkerékhajtás nyújtotta stabilitást, aktív vezetést segítő technológiákat gyakorlatban tudtuk tesztelni.

Minden adott volt tehát a komplex menetpróbához, ami a Jeep Compass-hoz a leginkább illett: sok eső, még több nedves és csúszós útfelület, sár, szél, s még sorolhatnánk. Az autó remekül viselkedett, és bőségesen elegendő nyomatékot produkált a 2 literes MultiJet gázolajos (ezzel a motorvariációval vezettük az autót), hozzá meglepően alacsony átlagfogyasztási értékeket mutatott a fedélzeti számítógép kijelzője.

A modell legendás, kategóriaelső terepképességeket, modern és hamisítatlan Jeep formatervet, kiemelkedő közúti alkalmasságot, a nyitott tetős autózás élményét, valamint fejlett, felhasználóbarát fedélzeti technológiákat és biztonsági funkciók gazdag választékát kínálja.

Az új modell, a kompakt szabadidőjármű szegmens, azaz a világ egyik legfontosabb, rendkívüli ütemben növekvő piaci kategóriájának kínálatát gyarapítja, amelynek globális éves eladásai a várakozások szerint 2020-ra csaknem 20 százalékos növekedéssel elérhetik a 7,5 milliós darabszámot. A vadonatúj Compass a Jeep modellkínálat meghatározó tagjaként jelent meg az európai piacokon, lehetővé téve, hogy a márka versenyképes ajánlattal válaszoljon a piac kihívásaira, a vásárlók igényeire.

Hogy az EMEA térségben felmerülő, változatos ügyféligényeknek maradéktalanul megfeleljen, a Compass egy benzin- és két dízelmotorral, összesen öt különböző hajtáslánc-kombinációban rendelhető. A modell négyféle felszereltségben választható. A Sport, a Longitude, és a Limited változatok már megérkeztek. Utóbbi a legkifinomultabb, leggazdagabb technológiai tartalmat kínáló, legbőkezűbben felszerelt csúcsmodell. A későbbiekben pedig piacra lép a kategória legkiválóbb, Trail Rated terepalkalmasságát kínáló, maximális offroad elvárások kielégítésére alkalmas Trailhawk változat is.

„A Compass bevezetésével teljessé válik a Jeep európai portfoliója, amely így valamennyi szabadidőjármű szegmenst lefed, hozzájárulva a márka rendkívül sikeres terjeszkedéséhez Európában. A Compass révén új szintre léphet márkánk, amely így igazán vonzó ajánlattal áll európai vásárlói elé. A Jeep legendás terepalkalmasságát karakteres formatervvel és a legkülönfélébb olyan felhasználóbarát technológiákkal kombinálja, amelyek biztonságos és kényelmes mindennapi vezetési élményt kínálnak” – hangsúlyozta Alberto de Aza, a FCA CEE ügyvezető igazgatója.

Karakteres, modern, hamisítatlan Jeep formavilág prémium jellemzőkkel és nyitott tetős szabadságérzettel

A vadonatúj Jeep Compass egyedülálló, modern esztétikumához határozott kiállás társul. A vadonatúj szabadidőjármű azonnal Jeepként azonosítható, köszönhetően az olyan hagyományos formai megoldásoknak, mint a hetes osztású hűtőrács, vagy a trapéz alakú kerékívek. A Jeep formatervezői azonban nem érték be ennyivel. A legendás hűtőrácsot fényes fekete háttér előtti, különálló króm elemekkel frissítették fel. A fényszórókeretek fekete körvonalat kaptak, ami még karakteresebbé teszi a vadonatúj Jeep Compass megjelenését.

A csapott tetővonal és az izmos kerékdobok lenyűgöző megjelenést kölcsönöznek az autónak. A Jeep márkára jellemző, teljesen körbefutó üvegfelület és az opcionális fekete tető egyedi, prémium hatást biztosít. A külön rendelhető, dupla-paneles napfénytető, maximális üvegfelületet és a lehető legnagyobb fejteret biztosítva garantálja a Jeep márkától elválaszthatatlan, nyitott tetős vezetési élményt.

 

A Compass megjelenésének meghatározó eleme az egyedülálló LED-es zárófény. A keskeny, szögletes lámpatest a csomagtérajtóra átfutva erőteljes, prémium megjelenést kölcsönöz a modellnek, egyértelművé téve hovatartozását.

Felső kategóriás belső kialakítás prémium jellemzőkkel és technológiákkal

A vadonatúj Jeep Compass utasterét kifinomult anyaghasználat és fejlett műszaki tartalom jellemzi. A középkonzol trapéz alakú kerete jellegzetes Jeep formai elem, színében és kidolgozásában a belső tér kiviteléhez igazodik. A középkonzolon kapott helyet a Uconnect rendszer 5,7, vagy 8,4 colos érintőképernyője.

A padlókonzolon érhetők el a Jeep Compass funkcionális elemei, köztük a sebességváltó, a Selec-Terrain kezelőszervek, az elektromos rögzítőfék, a motor start-stop rendszer (ESS) kapcsolói, a klíma és hangerőszabályozó gombok, valamint a hordozható médialejátszó készülékek tárolórekeszben elhelyezett csatlakozó- és töltőportjai. A vezető előtti műszeregységben átgondolt kialakítású, 3,5 vagy 7,0 colos LED tájékoztató kijelzőt találunk. A színes 7 colos képernyőn megjelenő információkat a vezető akár menet közben is átkonfigurálhatja.

Fejlett felhasználóbarát technológiák, köztük vadonatúj infotainment rendszerek

A vadonatúj Jeep Compass új mércét állít a Jeep kínálat infotainment rendszerei tekintetében. A háromféle Uconnect rendszer (UConnect 5.0, 7.0 és 8.4NAV) kommunikációs, szórakoztató és navigációs funkciói, a vezetési élményt és az utasok kényelemérzetét egyaránt javítják, ráadásul mindezt a kategória egyik legnagyobb, színes LED műszeregységének segítségével. A Uconnect 7.0 vagy 8.4NAV rendszerek nagyfelbontású, kapacitív érintőképernyőjük mellett, az új Apple CarPlay és Android Auto funkciók (alapfelszerelés a Limited és Trailhawk kiviteleken) révén gondoskodnak a kihangosításról, navigációs és hangvezérelt üzenetkezelésről. Ezen rendszerek révén az ügyfelek zökkenőmentesen integrálhatják telefonjuk hangfelismerő és infotainment szolgáltatásait a fedélzeti berendezéssel.

Kategóriaelső terepalkalmasság, kétféle összkerékhajtási rendszer

A kategória legkiválóbb terepalkalmasságáról kétféle fejlett, intelligens, állandó összkerékhajtási rendszer: a Jeep Active Drive és a Jeep Active Drive Low gondoskodik. Utóbbi 20:1 arányú kúszóáttételt kínál. Mindkét rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 100 százalékát képes bármely kerékre összpontosítani. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszereinek része a Jeep Selec-Terrain funkció, amely akár öt különböző üzemmódot (automata, hó, homok, sár, valamint – kizárólag a Trailhawk kivitelhez – szikla) kínálva gondoskodik a minden felszínen, időjárástól függetlenül, úton és terepen egyaránt tökéletes összkerékhajtásról.

A Compass hátsó tengelye lekapcsolható, az autó képes akár fronthajtással is közlekedni így kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást elérini. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszerei szükség esetén késlekedés nélkül váltanak át elsőkerékhajtásról összkerékhajtásra.

 

Hiánytalan hajtáslánc-kínálat

A lehetséges vásárlói igények és elvárások kielégítésére, a vadonatúj Jeep Compass nem kevesebb, mint nyolcféle hajtáslánc-opciót kínál, két benzinmotorral, két dízelmotorral, valamint kétféle sebességváltóval – egy hatfokozatú kézi, és egy kilencfokozatú automata váltóval.

A Compass európai kínálatát egy benzin- és két dízelmotor alkotja. Az 1,4 literes MultiAir2 benzines turbómotor 140 lóerőt ad le 5000/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 230 Nm 1750/percnél. A start-stop rendszerrel szerelt motor hatfokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással kerül forgalomba. Az 1,4 literes MultiAir2 turbómotor erősebb változata 170 lóerőt (5500/perc) és 250 Nm nyomatékot (2500/perc) ad le. A motor kilencfokozatú automata váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.
A dízel választék a takarékos 1,6 literes MultiJet II Stop&Start motorral indul. Ennek 120 lóerős csúcsteljesítménye 3750/percnél érhető el, a legnagyobb forgatónyomaték 320 Nm (1750/perc). A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó és kétkerék-hajtás tartozik. A 2,0 literes MultiJet II Stop&Start dízelmotor 140 lóerőt (4000/perc) és 350 Nm nyomatékot (1750/perc) ad le.

A motorhoz a kilencfokozatú automata vagy a hatfokozatú kézi sebességváltó egyaránt választható, 4×2 hajtásképlettel. Ugyanezen kétliteres MultiJet II Stop&Start dízelmotor nagyobb teljesítményű, 170 lóerős kivitele kizárólag a kilencfokozatú automata sebességváltóval és 4×4 összkerékhajtással rendelhető (beleértve a Trailhawk egyedi terepáttételes üzemmódját); méltó zárásaként a vadonatúj Compass dízelmotor-kínálatának.

Több mint hetven fejlett biztonsági és vagyonvédelmi funkció

A vezető és utasai biztonsága elsődleges jelentőséget élvezett a vadonatúj Jeep Compass fejlesztése során. A modell több mint hetven fejlett aktív és passzív biztonsági, illetve vagyonvédelmi funkciót kínál, beleértve a ráfutásos ütközést gátló Forward Collision Warning-Plus rendszert és a sávelhagyásra figyelmeztető LaneSense Departure Warning-Plus funkciót. Mindkét rendszer a szériafelszereltség részét képzi az összes modellváltozaton.

A modern arzenálhoz tartozik a holttér-felügyelet és a hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet, a ParkView tolatókamera dinamikus segédvonalakkal, a teljesen automata párhuzamos és merőleges parkolósegéd, az adaptív tempomat, az ESC menetstabilizáló elektronika elektronikus borulásvédelemmel, valamint a hét légzsák. A fokozott védelem érdekében a Compass „biztonsági cella” vázszerkezettel rendelkezik, amely több mint 65 százalékban tartalmaz nagy szakítószilárdságú acélt.

A Jeep Compass maximális, ötcsillagos minősítést ért el az EuroNCAP törésteszten
Az új Jeep Compass maximális ötcsillagos EuroNCAP minősítést ért el. Az ikonikus márka legmodernebb technológiákat csatasorba állító új modellje, minden kategóriában – felnőtt utasvédelem, gyermek utasvédelem, gyalogosvédelem és vezetőtámogató rendszerek – kedvező eredményt ért el.

Az eredmény különösen annak fényében elismerésre méltó, hogy az már a 2017-es, minden eddiginél szigorúbb EuroNCAP normák szerint született. Ami azt igazolja, hogy a Jeep Compass fejlesztése során meghatározó jelentőségű szempont volt a biztonság és a magas szintű védelem. Az új kompakt szabadidőjármű a márka legendás terepalkalmasságát felhasználóbarát megoldásokkal, valamint vezetőtámogató technológiák hiánytalan kínálatával társítja – mindezt karakteres, modern köntösben.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS
Exit mobile version