Nem egy ízben mutattuk már be hasábjainkon a BMW 3-as sorozatának képviselőit olvasóinknak. Konkrétan a 20d hajtáslánc került sokadjára előtérbe, de volt 18d-centrikus megközelítés is a palettán, pár héttel ezelőtt. Most pedig úgy döntöttünk, hogy a BMW 330d xDrive Touring kerül terítékre, tehát kombi verzió, hozzá állandó összkerékhajtással, ráadásként M Packet felszereltséggel. Tehát pontosan úgy, ahogyan azt maximumra konfigurálhatjuk, nem mellőzve a relatíve túlzásba esés fogalmát sem.
Eddigi tesztjeink jól bizonyítják, hogy a frissített s egyben megújult BMW 3-as sorozat rendkívül jól sikerült koncepciót teljesített be, a középkategóriás prémiummodellek zászlóshajója mindennemű elfogultság nélkül; az alapok és a háttér mind megvannak: kiválóan eltalált formaterv, ízlésesen kialakított beltér, kifogástalan illesztések, minőségi anyaghasználat a jellemző. Kiváltképp, ha csúcsra konfiguráljuk az amúgy sem elhanyagolandó felszereltséget: nos, a tesztben szereplő BMW 330d xDrive Touring pontosan ilyen.
Mindent bele, amit lehet
Igaz, a borsosra húzott vételár a BMW 330d xDrive Touring esetében visszahőkölésre késztethet, mivel 20 millió forint felett már azért jócskán akad egyéb, akár magasabb kategóriában is alternatíva – akár márkán belül (5-ös széria modelljeinek variációja, masszívan jó konfigurációval). Ennek ellenére eszünk ágában sincs lebeszélnünk bárkit is arról, hogy az M Packetes BMW 330d xDrive Touring mellett tegye le voksát, ugyanis e választással egy (szó szerint) utolérhetetlen családi kombival gördül majd ki a szalon kijáratán. Ez tény.
Számos előremutató és példaértékű funkcióval lett ellátva a BMW 330d xDrive Touring, pontosan azokat az extrákat kapta, amelyeket szinte mindegyik tesztautóban megtalálunk bizonyos felszereltség mellett/felett. Így hát ezeket most nem is részleteznénk, elég az hozzá, hogy a szokásos infotainment még mindig az egyik első számú kedvenc, remek felépítésével, funkcionalitásával, könnyed kezelhetőségével egyetemben.
Stabilitás: jeles
Imént már szó esett a menetstabilitásról az ülések kapcsán. A BMW 330d xDrive Touring M csomagja révén még stabilabb, egyúttal keményebb futóművet kapott. Az elöl MacPherson, hátul Multilink felfüggesztés kitűnően tette dolgát, az autó gyakorlatilag megingathatatlan az úttartást illetően, alul- illetve felülkormányozottságot nem tapasztaltunk a tesztek során.
Nincs is esélye a sportautóknak? De hát ez csak egy 3-as dízel
Viszont az is biztos, hogy a 2993 köbcentiméteres, sorhatos gázolajos aggregát uralja a helyzetet, nagyon is: a maximális, 258 lóerős teljesítmény kerek 4000-es percenkénti fordulatszámon érkezik meg, viszont az 560 Newtonméteres forgatónyomaték már 1500-tól rendelkezésre áll.
S valóban: Sport Plus állásba kapcsolva a BMW 330d xDrive Touring olyan irdatlan erővel, ugyanakkor könnyeden startol el nulláról, hogy az embernek ténylegesen leesik az álla, az automatikák csendben, a háttérben teszik dolgukat, a 8 sebességes ZF által jegyzett automata pedig észrevétlenül kapcsolgatja a fokozatokat, néha olyan érzést közvetítve, hogy nincsenek is.
Ismét bebizonyosodott, hogy a BMW-k, így a BMW 330d xDrive Touring ZF automatája is jelenleg a legkifinomultabb, legpontosabb, legprecízebb egység a piacon, összehasonlítva a többi konkurensével. Nem véletlen, hogy a közvélemény is kifejezetten imádja, mint ahogyan az sem lehet véletlen, hogy a BMW modellek javarésze automataváltós hajtáslánccal kerül értékesítésre. S bár mi inkább azon csoportba tartozunk, akik a manuális váltós megoldásokat kedvelik, a BMW erre határozottan rácáfolt.
Nyilván a minőségi hangszigetelés is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a BMW 330d xDrive Touring sebességérzete leginkább a műszerek visszajelzése alapján érvényesüljön, ugyanakkor a futómű is közvetít azért: kemény hangolásának köszönhetően nem kultiválja kifejezetten az úthibákat, tehát nem árt elkerülni az ilyesmit, ha a teljesítményre koncentrálunk.
Bár a BMW 330d xDrive Touring alapvetően csendes, viszont intenzív gyorsításnál megmutatkozik az autó igazi énje, a hat henger tökélyre hangoltan muzsikál, a váltás folyamatába pedig belenyúlkálhatunk a kormánykerék mögötti fülekkel is – bár felesleges, a ZF praktikumát nem igazán szárnyaljuk túl.
Meglepően gazdaságos, még akkor is, ha hajtjuk
Remek autó tehát a BMW 330d xDrive Touring, bár ezt olvasóink sejthették már az első pár bekezdés elolvasása után. Eddigi összes 3-as BMW-t bemutató tesztünk ezt bizonyítja, az pedig, hogy az árcédula hogyan szabható testre leginkább, csakis a vásárló igényeitől, elképzeléseitől, s persze a pénztárcájától függ. A cikkben szereplő M csomagos BMW 330d xDrive Touring listaára meghaladta a 20 millió forintot, részletes konfigurálásért érdemes felkersni a BMW hazai importőrének honlapját.
2015 BMW 330d xDrive Touring specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű 6 hengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 2993 cm³
Maximális teljesítmény: 258 LE @ 4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 560 Nm @ 1500 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4633 mm
Szélesség: 1811 mm
Magasság: 1434 mm
Tengelytáv: 2810 mm
Első gumik mérete: 225/50 R17
Hátsó gumik mérete: 225/50 R17
Tömeg, üresen: 1640 kg
Megengedett össztömeg: 2130 kg
Csomagtartó mérete: 495 liter, 1500 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 57 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.4 s (gyári), 5.4 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.3 l/100 km
Országúti: 4.9 l/100 km
Vegyes: 5.8 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.2 l/100km
Országúti: 4.9 l/100km
Vegyes: 5.4 l/100km
CO2 kibocsátás: 142 g/km
Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike