Site icon AutóAddikt

[TESZT] BMW 750d xDrive – túl a csúcson is

Egyik korábbi, úgy 3 évvel ezelőtti 7-es BMW tesztünkben valahogy úgy fogalmaztunk, hogy nagyjából az autógyártás elérte csúcsát technológia, komfort, luxus szinteken. Tévedtünk, hiszen tud, tudott újat mutatni maga a márka is, maga a 7-es is. BMW 750d xDrive teszt.

Luxus, prémium: az autóipar felsőkategóriás szegmense alapvetően mindig arról szólt, hogy a már meglévő, jól bevált és megszokott formátumok, egységek hogyan fokozhatók és járathatók csúcsra. Nem titkoltan a konkurenciaharc is minden esetben előtérbe került és kerül a mai napig is, hiszen jó dolog az, ha van mire rálicitálni, vagy bizonyítani, hogy igenis van más megközelítésű profil. Ami lehet, hogy kismilliószor többet nyújt, mint az addigi elképzelés a csúcstechnológia fogalmáról jelen esetben.

A BMW 750d xDrive tesztautónk pontosan megfelelt a fentieknek. Se több, se kevesebb, mint amilyennek látnik-érezni szerettük volna, talán túlmutatva a hétköznapiság luxus-igényein; azzal együtt, hogy a formavilág jól célozza a konzervatívizmust és a jéghideg eleganciára épülő frázisokat. Nincs semmi agyongondolva, fotós szakzsargonnal élve semmi túlexponálás, csak a lényegre törő egésze annak, amit a 7-es szériának jelentenie kell a köztudatban.

Természetesen van hosszított kivitel (például a benzines M760 Li), de még így is bőségesen elegendő az a méret- és helykínálat, amelyet megkapunk alaphangon. A nemrég negyvenedik életévébe lépett prémium 7-es sorozat ismét megkapta legfrissebb ráncfelvarrását, így ténylegesen sikerült feljavítani és optimalizálni azokat a megjelenésbéli különségeket, amelyeket például a G11/12 hordoz. A hossz ismét növekedett az elődéhez képest, az orr-rész kecsesebb vonalvezetéssel büszkélkedhet, az opciós, ám a tesztautó konfigjában is szereplő lézerfényszórók keskenyebbre húzott lámpatestekben terpeszkedtek, a vesék ugyanakkor hangsúlyosabb formát kaptak.

Az alsó traktusra helyezett LED ködfények L alakzatú feles krómkeretet kaptak, hangsúlyozva a prémiumkategóriát – bár nem nagyon szükséges amúgy sem rávilágítani egy 7-es BMW esetében. Ha mattfekete, szimpla felületeket kapnánk, akkor is egyöntetűen lehetne véleményezni: autó a felső tízezerből, a felső tízezernek.

Klasszikus limuzinforma. Mivel ez egy klasszikus limuzin

Imént említettük a veséket. A BMW 750d xDrive esetében a lamellák alaphelyzetben zártak, azonban sebesség- és hőmérsékletfüggően nyitnak, adott szituációhoz mérten keringetik a levegőt. S persze óriásira nőttek. Ha alaposabban megvizsgáljuk a kiépítést, nyomban rátalálunk a rejtett kamerák optikáira, ezek az előttünk lévő és az oldalirányban felfedezhető veszélyforrásokra figyelmeztetnek menet közben.

Igazán limuzinos az összkép oldalról nézve. A BMW 750d xDrive klasszikus, félreismerhetetlen formaisága lenyűgöző, lehet rá mondani, hogy konzervatív – teljesen helytálló. Ugyanis a már jól bevált, többszörösen is bizonyított receptúra alapján jártak el ismét a bajor tervezőmérnökök: hátrafelé csapott tetővonallal, hangsúlyos motorháztető- és csomagtér egységgel domborít a G11, szigoróan körbekrómozva az oldalablakok framejeinél; a keskenyre húzott oldaltükrök megkapták az elmaradhatatlan irányjelző csíkokat, illetve a küszöb felett is láthatunk egy-egy krómberakást. S persze beölőt is az A oszlop alatt, a sárvédőlemezen: nem csak optikai sallang, tényleges hatással van az első futómű fékrendszerének hűtésére.

Hátulról még mindig 5-ösnek is nézhetjük a BMW 750d xDrive-ot, ugyanis nagy a hasonlóság a felületek kiképzése terén. Valaki egyszer hozzáfűzte egy 7-es kapcsán, hogy tulajdonképp az 5-ös széria lényegében azonos a 7-essel, mindössze annyi a tényleges különbség, hogy ha sokat utaztatunk a hátsó üléseken, akkor józanabb a 7-es mellett dönteni a nagyobb tengelytáv végett.

Nos, valamennyire ez igaz is, bár jónéhány különbség akad, ami alapvetően a helykínálatban mutatkozik meg valójában, ahogy írtuk is pár sorral előrébb. Mindenesetre a BMW 750d xDrive far-része szintén összetéveszthetetlen, jellemző a hátsó lámpatesteket összekötő krómcsík, a nagy, öblös, 515 literes csomagtér fedele, illetve a dupla ezüstös árnyalatot kapott kipufogóvégek.

Letisztult, elegáns enteriőr

Makulátlan belteret kapunk a BMW 750d xDrive esetében. Tulajdonképp nincs is olyan pont, amibe bele lehetne kötni, minek is, hiszen úgyis rácáfolna millió egy másik pozitívum. Hangsúlyozzuk: a BMW 7-es szériája jelenleg az abszolút etalon, kiváltképp, ha az enteriőrt, illetve a menettulajdonságokat és kezelhetőséget nézzük. Állítjuk mindezt úgy, hogy az eddigi több száz autótesztünk negírása során rendkívül sok tapasztalatot gyűjtöttünk más márkák hasonló kategóriába sorolható modelljeiről – így megvan a tényleges összehasonlítási alap.

Bár a BMW 750d xDrive alaphangon is rengeteg extrát tartalmaz, azért ne feledjük, hogy a konfigurálhatóság teteje már-már a csillagos ég. Mindezt pedig úgy, hogy az alap belépőszint is már közelít a 30 milliós vételárhoz, a tesztre befogott 730d árazása viszont túl is lépte annak rendje s módja szerint a bűvös 40 miliós álomhatárt. Mindennel együtt, a közel 2 millió forintot kóstáló M Packettel értve.

A BMW 750d xDrive ülései kifogástalanok, rengeteg beállítási lehetőséggel messzemenően testre szabhatók, a comb- és gerinctámasz megléte nem is kérdés, a szellőztetés-fűtés funkció is remekbeszabottan foganatosítható menet közben, vagy akár álló helyzetben is.

Az ergonómia tehát nagybetűs konkrétan, nincs olyan testalkattal rendelkező utas, aki ne találná meg a megfelelő üléspozíciót. Ha pedig hozzávesszük, hogy az ülések masszázsfunkcióval is fel lettek vértezve, teljes lehet az örömmámor, ráadásul az utastér csúcsra járatását parfümionizációs keringetéssel is fokozhatjuk (az importőr mellékelt is ehhez illat-sample csomagot).

Igényes anyaghasználat, maximumra húzott kényelemmel

Még hátul is, hiszen az ülő- és hátlapok itt is állíthatók, igaz, a középre helyezett könyöklő egy teljes ülőfelületet elvesz a férőhely rovására. A könyöklőbe a Samsung által jegyzett 7 col képátlós kapacitív érintőkijelzős tabletje került, ez kivehető – az elődben még rögzített darab volt. Innen elérhetjük a BMW 750d xDrive szinte összes olyan funkcióját, amellyel befolyásolhatjuk a komfortfaktort, illetve egyéb beállításokat is végezhetünk.

A BMW 7-es szériájában debütált először a kijelzős indítókulcs, a Display Key. Ez a világelső megoldás kifejezetten praktikus, ugyanis a kulcs LCD kijelzőjén keresztül távolról is figyelemmel kísérhetjük az autó státuszát, ellenőrizhetjük a beállításokat, valamint azt, hogy biztonságban tudhatjuk-e a rendszert, zárva vannak-e az ajtók, mekkora a hatótáv, és a többi. Mindezek mellett beállíthatjuk az indulás időpontját, az utasteret temperálhatjuk, valamint az automatikus beparkolást is kezdeményezhetjük innen.

Akinek nem lenne elég e számos kényelmi funkció, ne csüggedjen, kimeríthetetlen a lehetőségek tárháza. A 7-es BMW-ben debütált például a szintén világelső 3D gesztúra-vezérlés is, melynek lényege, hogy a sofőr különféle kézmozdulatokkal is állíthatja a hangrendszer illetve a csatlakoztatott okostelefon különböző funkcióit.

Mi kell még a komforthoz? Természetesen a finomra hangolt, kifogástalannak mondható felfüggesztés. Ebben sem szenved hiányt a BMW 750d xDrive, ugyanis az elöl dupla keresztlengőkaros, hárul multilink futómű kifogástalanul teljesít: szinte nincs olyan úthiba (kisebb és közepes), amelyen ne haladnánk át észrevétlenül, az 1.7 tonnás, az elődéhez képest csökkentett önsúly elenyészőnek tűnik – ez igaz a menetdinamikára is, de erről majd lejjebb részletesen. A tesztautóba beépítésre került a vezetést még inkább megkönnyítő, szintén opciós elektromechanikus kanyarstabilizátor és változó áttételű kormánymű is, általuk az autó irányíthatósága hihetetlenül közvetlenné válik, minden a sofőr keze alá dolgozik.

Így a manőverezés is gyerekjáték, szűk és keskeny parkolóházakban ideális és hathatós a parkolás. Ehhez is nagy segítséget nyújt a 3D kamerarendszer, mely révén az infotainment kijelzőjén szinte minden szemszögből kitűnően kísérhető végig a BMW 730d xDrive-ot körülvevő környezet. Az optikák ugyan nagylátószöggel dolgoznak, ennek ellenére nincs halszem-effektus, ami ugye zavaró lehet a tényleges távolságok felismerésében.

Számos utasbiztonsági- és sofőrsegédrendszerrel halmozták el az új BMW 750d xDrive modellt. A tempomat például ki lett egészítve olyan sebességtartó automatikával, mely segítségével nagyobb dugókban megoldható úgy az araszolás, hogy a vezetőnek szinte egyszer sem kell közbelépnie, a fékezések aprók, de hatékonyak, ügyelve a mindenkori legoptimáélisabb távolságtartásra.

30d erőforrással is igazán uralja a helyzetet

A sorhatos, 4 turbótöltővel lélegeztetett 2998 köbcentiméteres, 4400-as percenkénti fordulatszámon kereken 400 lóerőt leadó aggregát agilitása kitűnő, a 760 Newtonméteres csúcsonyomaték 2000-es percenkénti fordulatszámtól érkezik, kitart 3000-ig; így az erőtartalékokkal sincs hiány.

Négy felnőtt személlyel a nulláról százra sprint 4.5 másodperc alatt volt kivitelezhető Sport módozatban, a társított 8 fokozatú automata ismét szuperlatívuszokban bírt teljesíteni – ennél jobb automata jelenleg nem létezik a piacon ebben a katehgóriában.

A BMW 750d xDrive gázreakciói közvetlenek, nincs késleltetés, az összkerekes xDrive hajtáslánc azonnal készenlétbe vágja magát, ha a gázpedálra lépünk.

A hangszigetelés is teljesen jó, igaz, az előző szériához képest csak minimális előrelépés történt – alapvetően nincs is nagyon hová előrelépni, hiszen az utaskabin felhajtott ablakok melletti zajszintje közel egyenlő a nullával, még bőven 100 kilométer/óra felett járva is.

Ha Eco Pro-ba kapcsolunk, a menetdinamika ugyan kicsit visszafogottabb lesz, viszont az üzemanyag-felhasználás is barátságosabbá válik. Vegyes felhasználással sikerült egy masszív 7-7.5 liter környéki átlagot betájolni, ami teljesen meggyőző, országúton 5.1, míg városban 6.7 litert rögzítettünk 100 kilométerre átlagolva. A BMW 750d xDrive-hoz 78 literes üzemanyagot társítottak, így visszafogottabb vezetéssel akár 1000 kilométer fölé is kitolhatjuk a tényleges hatótávot.

2019 BMW 750d xDrive specifikációk

Motor

Motortípus: hathengeres soros dízelmotor, 4 turbóval

Lökettérfogat: 2998 cm³

Maximális teljesítmény: 400 LE @ 4400 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 760 Nm @ 2000-3000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 5120 mm

Szélesség: 1902 mm

Magasság: 1467 mm

Tengelytáv: 3070 mm

Első gumik mérete: 245/40 R20

Hátsó gumik mérete: 245/40 R20

Tömeg, üresen: 2035 kg

Megengedett össztömeg: 2715 kg

Csomagtartó mérete: 515 liter

Üzemanyagtartály mérete: 78 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 4.6 s (gyári), 4.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.7 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.9 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.8 l/100km

Országúti: 5.5 l/100km

Vegyes: 5.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 156 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer

Exit mobile version