Site icon AutóAddikt

[TESZT] Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium X – facelift, downsizing, 182 lóerő

Számtalan Ford Focus modellt bemutattunk már olvasóinknak fennállásunk során, korábban a Napimagazin.hu hasábjain, majd később itt, az Autóaddikt.hu-n is. Az 1998 óta piacon lévő kompakt 5, kombi, illetve 4 ajtós kivitelekben kapható modell töretlen népszerűségnek örvend a kezdetektől fogva, s kevés olyan modellt találhatunk jelenleg a szegmensben, mely ilyen sűrűn esett volna át kisebb-nagyobb átalakításokon.

Nos, a 2015-ös Ford Focus tökéletes mintapéldája a kék ovál térnyerésének is kreativitásának: a harmadik generáció ráncfelvarrott változata megkapta a jelenlegi Ford-imázsra jellemző arculatot, valamint új motorpaletta is érkezett társítva. 182 lóerős benzinmotorral szerelt, Titanium X csomagos csúcsverziót teszteltünk.

Régi-új, de a tálalása azért változott. Előnyére

Fontos egy márkánál az egységes arculat. A Ford kreatívjai tudják is ezt jól, ennek megfelelően alakítják a 2015-ös modellpalettát is egészen a Transit-októl a Mustang-ig; félreismerhetetlenül egyedi elemekkel érkeznek az új modellek.

Így van ez a 2015-ös modellévű Ford Focus-nál is: a leginkább szembetűnő ismérv természetesen a méretes hűtőmaszk, angol prémiummárkát idéző stílusjegyekkel, némi prémiumos hatást csempészve az összképbe (krómberakások a beömlő köré kanyarítva). A lámpatestek is jelentős átrajzoláson estek át, vékonyabbra húzott sziluettet kaptak, remek egységet kreálva ezáltal a formavilággal. Jól kiegészíti az összhangot az alsó két szélre pozícionált ködlámpa-páros, hasonló méhsejt-rácsozatú mintával, mint maga a főmotívumként is értelmezhető hűtőmaszk. A lökhárítóelem alsó tagja most is a légáramoltatást elősegítő második beömlőként értelmezhető.

4360 milliméteres hosszához jól passzolnak a 17 colos kerekek az új Ford Focus esetében, a 2648 milliméteres tengelytáv további átlagos paraméterekkel ruházza fel a kompaktot. Mivel a teszten nálunk járt modell a Ttianium X felszereltséget és több sportos kiegészítőt tartalmazó csomagot kapott, ezért nem meglepő a küszöbvonal kiszélesítése, már-már szoknya szerűen, a hátsó sötétített ablaküveg, valamint szolidan megbúvó hátsó, ötödik ajtó tetővonallal záró légterelője is.

Hasonlóan a ráncfelvarrás előttihez, az új, 2015-ös Ford Focus övvonala enyhén felfelé ível a C oszlopig határolva, kecsességet adva a kocsiszekrény rajzolatának, valamint megerősítve a szegmens tényleges ferdehátú kompakt definícióját.

Nem csak az orr határozza meg az új Ford Focus arculatát

Szembetűnő változtatást nem hordoz az új Ford Focus fara, a kialakítás és sziluettvilág kettő, alapvetően a C oszlopra, konkrétan a sarkokra kiszélesített helyzetjelzők lámpatestjeit hangsúlyozza, hegyes, a menetirány szerinti egyenesbe mutató csúcsos kiszögellésekkel. Mindezeken felül a hátsó, ötödik ajtó üvegezése nagyjából 50 százalékot tesz ki a felületből, a fentebb említett légterelő szárny sportos mivolta hátulnézetből jön ki leginkább. Haloványan diffúzorra emlékeztető aljban végződik a Ford Focus, szimpla, krómozott kipufogócsonkkal.

Az enteriőrbe pillantva a leginkább jelentős átdolgozásokat a kormánykerék kapta, valamint a középkonzol, beleértve a kardánalagút burkolatát is. A kormány háromküllős kialakítása lehetővé teszi, hogy jó néhány gomb, illetve kapcsoló a kezelőegységek felhozatalából itt kaphasson helyet, elsősorban a két szemközti keresztküllőn (audiórendszer, telefon kihangosítása, tempomat, egyebek). A kormánykerék fogásra kellemes, nem túl vastag, de jó ergonómiájú, autóvezetés közben optimális használatot kapunk.

Szükséges plusz, ami kellett

Központi műszeregység tekintetében déja vu érkezhet, nem véletlenül, ugyanis a konzol összességében ugyanaz, mint a korábbi esetekben, viszont a központi infotainment monokróm kijelzőpanele színes LCD változatot kapott, ráadásként a képátló is növekedett.

A cockpit-be süllyesztés megmaradt, a dőlésszög talán kicsit változott, így sokkal inkább praktikus lett a kialakítás. Megfelelő információval sikerül ellátni a járművezetőt és az utasokat, a tájékoztatás szinte teljes körű; figyelemmel követhetjük többek közt az autó működésével kapcsolatos fontos adatokat, valamint állthatjuk a hifi hangzását, az órát, de a bluetooth kapcsolat létesítése is innen vezényelhető le értelemszerűen.

A hatsebességes manuális váltókar melletti kávára helyeztek további funkciógombokat a tervezőmérnökök, így ide került például a parkolóasszisztens, a tolatóradar, valamint a start-stop automatika, illetve a kormányfűtés kapcsolója is. Mint ahogyan minden, ez a gombsor is teljesen kézre esik, a használat nem igényel különösebb megszokást.

Sportosra hangolt ülések fogadják a vezetőt és az utasokat: ez gyakorlatban annyit jelent, hogy inkább keményebbre hangolt ülő- és hátfelületekkel találkozunk, mintsem lágy, komfortot túlgondoló megoldásokkal. Ez nem feltétlenül rossz, hiszen hosszabb utazások esetén áldásos lehet, ha nem fárad el idő előtt a hátunk, derekunk – s ugyebár a túlzásba vitt lágyítások eredménye sok esetben ez szokott lenni.

Kompakt méreteivel hozza az elvártat

Fej és lábtér tekintetében átlagos a helyzet. Azért átlagos, mert az 1430 milliméteres szélesség, valamint a 920 milliméteres belmagasság minden tekintetben azt az értéket hozza, amit a szegmensben megszokhattunk, se többet, se kevesebbet (hátsó traktusra értendő értékek). Így hát a fejtérrel csínján kell bánnunk, sőt, az sem hátrány, ha 180 centiméternél nem magasabbak a hátul helyet foglalók, 2 fővel érdemes számolni a korrektül levezényelhető utazás végett.

A lábtér végtére is elegendő, a 2648 milliméteres tengelytávolság miatt elfogadható a rendelkezésre álló hely. Az új, frissített Ford Focus csomagtere alaphangon 363 liter kapacitású, ám a 60:40 arányban dönthető hátlapok végett bőven 1 köbméter fölé varázsolható a hasznos rakodófelület.

12 híján 200 lóerő. Papíron tűnik csak soknak

Most pedig jöjjön a lényeg a megfrissült forma mellett: igen, ez egyértelműen az 1.5 literes, négyhengeres turbótöltött benzinmotor, melynek maximális teljesítménye 182 lóerő, 6000-es percenkénti fordulatszám mellett, míg a 240 Newtonméteres nyomatékcsúcs 1600 egészen 5000-ig áll rendelkezésre, bő tartományban.

Érdekes egyébként, hogy a korábban már több ízben tesztelt Ford Fiesta ST is hasonló teljesítménnyel rendelkezett, ám jelen esetben mégsem érződött az a kitörően erőteljes sportos habitus. Nyilvánvalóan a cikkünkben szereplő autó esetében teljesen más megközelítésű a hajtáslánc hangolása, a váltó áttételezése is különbözik, de mégis néminemű hiányérzettel szálltunk ki az autóból a teszthét végén. Át kell értelmezni a trendeket jelen helyzetben a Ford Focus 182 lovas erőforrása kapcsán, és el kell fogadni, hogy itt bizony inkább a dinamizmus, lendület van jelen, amolyan városi, országúti, s persze autópályás formába öntve.

Direkt gázreakciók, elhanyagolható turbólyuk jelenlét jellemzi a motort, fulladásra való hajlam van azért, alapvetően a néha bizonytalanul reagáló start-stop automatika miatt. 1500 fölé érve megszűnik a visszafogott gondolkodás, erőre kap a hajtás, és szépen, fokozatosan épül fel a nyomatékgörbe, közepesen tág sebességfokozat-tartományokkal tarkítva.

Vegyes használattal (autóút, országút, városi dugók, elővárosi közlekedés, utóbbi 70 kilométer/óra maximumig) 7.8 literes átlagfogyasztást sikerült mérnünk tankolásnál, mely érték meghaladja a gyárilag előirányzott 5.5 litert 100 kilométerre átlagolva. Mindezt úgy, hogy a lehető legjobban próbáltuk hozni azt a normát, miszerint alacsonyan tartott, környezet- és pénztárcabarát módon haladjunk a lehetőségek szerint, korai felváltásokkal, ám nem erőlködő, eggyel lejjebbi fokozatért kiáltó, kínlódó motorral. Nem sikerült, sajnos, talán majd egy másik alkalommal, hasonló hajtáslánccal, egy másik modellben. Vagy épp Ford Focus-ban, más kocsiszekrény kialakítással.

Árazás az új Ford Focus esetében

Ford Focus tesztautónk jelen konfigurációjával, a paletta legerősebb benzinesével, Titanium X felszereltséggel 7 080 000 forintos listaáron vásárolható meg, a kombi változat 7 230 000 forintba kerül. A belépő szintet a Trend csomagos, 1.6 literes, 125 lovas benzinmotorral szerelt variáció jelenti, 5 100 000 forintos induló árral 4 ajtós kivitelben, az 5 ajtósnál a felár mindössze 100 000 forint (5 200 000 forint). A legvaskosabb árcédulát a Titanium X felszereltségű Ford Focus kombi birtokolja jelenleg, 8 240 000 forint induló árral, 2 literes, 150 lóerős dízellel, 6 sebességes Powershift automataváltóval.

2015 Ford Focus 1.5 EcoBoost specifikációk

Motor

Motortípus:négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1499 cm³

Maximális teljesítmény: 182 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 240 Nm @ 1600-5000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4360 mm

Szélesség: 1823 mm

Magasság: 1469 mm

Tengelytáv: 2648 mm

Első gumik mérete: 215/50 ZR17

Hátsó gumik mérete: 215/50 ZR17

Tömeg, üresen: 1325 kg

Megengedett össztömeg: 1900 kg

Csomagtartó mérete: 363 liter, 1148 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 55 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 224 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.6 s (gyári), 8.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.2 l/100 km

Országúti: 5.4 l/100 km

Vegyes: 7.8 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: n/a l/100km

Országúti: n/a l/100km

Vegyes: 5.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 125 g/km

Bővebb információ a Ford hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS
Exit mobile version