Site icon AutóAddikt

[TESZT] Ford Focus 1.5 TDCi 120 A8 ST-Line – sikeres megújulás az elvártak szerint

Nem kétséges, hogy jelenleg a crossover-őrület mellett egyfajta „mellékágazatként” igen erős jelenlétet lehet tulajdonítani a kompakt irányvonal térnyerésének. Régi-új dolog ez, azok, akik elvből kerülik, vagy financiális okokból vetik el a prémiumautó-szegmenst, itt, ebben a kategóriában kell keresgélniük. Az új Ford Focus pedig pontosan itt, e téren domborít, méghozzá nem is akárhogyan. Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line teszt.

Egyből a jelenleg elérhető legmagasabb felszereltséggel érkezett szerkesztőségünkhöz a kívül-belól újdonsült Focus. Kellemes a szemnek, kellemes a kéznek: nincs apelláta, az ST-Line csomag vitathatatlanul lenyűgöző, új szintre emeli a mainstream sportosságot. Kár, hogy egyelőre csak optikailag, de nincs gond, idén, 2019-ben érkezik majd az „igazi” ST is.

Mivel egy teljesen új modellről beszélünk a 2018-ban bemutatkozott Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line esetében, ezért nyilvánvaló, hogy az egész formavilág és karakterisztika újraértelmezést nyert. Bár a paraméterek nagyjából megegyeznek az előző modellével (hossz és szélesség), mégis az egész kocsiszekrény sokkal laposabbnak, ugyanakkor nyújtottabnak tűnik az elődéhez képest. Az orr-rész kialakítása dinamizmust, sportos mivoltot sugall, a hangsúlyosra húzott hűtőmaszkvonalak stílusosan fogják közre a vékonyra rajzolt lámpatestek vonulatát. Az alsó traktusra helyezett küdlámpafészkek vonzzák szintén az érdeklődő tekinteteket, a törésvonalak élcesek ugyan, de nem túl sarkítottak.

Mindenben alkalmazkodik a mai elvárásokhoz. Nem csak a külső tekintetében

Mai trend szerint a Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line nappali LED menetfényei beleolvadnak az autó formavilágába, vagy inkább remekül kiegészítik azt, így a Focus-jellegzetesség minden ízében jelen van a front rész teljes egészén.

Tekintélyes, 2700 milliméteres tengelytávval rendelkezik a Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line, amely kategórián belül mindenképp remek érték.

Az, hogy a kaszni mennyire lapított, illetve az, hogy a gyári ültetés mennyire látszik, nagyban köszönhető a 17-es ST-Line felniknek is; persze a további optikai kiegészítők, mint a hátsó légterelő, az apró oldalszoknya küszöbtoldás is jócskán hozzátesznek a tálaláshoz, a korrekt összképhez.

Teljesen megújult a Focus hátulja is, ennek megfelelően a zárófények burái, illetve az egész vonalvezetés teljesen megfrissült. A lámpatestek itt is remekül illeszkednek környezetükbe, a két belső szél Focus feliratot fog közre (eddig ilyet nem láthattunk Focus modellen), valamint a sportosságot hűen tükröző dupla kipufogóvég és feltűnik a jobb alsó szekcióban.

Tehát az új Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line rendkívül impozáns látvány. Még akkor is, ha netán nem sportpakkos a kivitel, az átlagos konfiguráltság nem árt, ha legalább 17 colos keréktárcsát vonultat fel, és a többi.

Ugyanakkor azt sem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy az ST-Line csomag felára jelentős. A tesztelt Focus listaára nagyjából 100 ezer forint híján eléri a 8 milliós határt, így nyilván józan megfontolás tárgya emellett az alternatíva mellett dönteni.

Kitűnő megoldások a beltérben is

A Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line enteriőrje letisztult, lényegre törő, minőségi anyagokból építkező összességet alkot. A műszeregységek kialakítása és elrendezése tökéletes, számos sofőrsegéd áll rendelkezésre, nem beszélve a számos menetbiztonsági technológia alkalmazásáról. Minden komplex és átlátható, az autó érezhetően a kezünk alá dolgozik menet közben.

ST-Line, ST-Line oda, a kényelmi szint nem veszett oda tervezésnél. Az első és a hátsó ülések kiképzése egyeránt optimális, megfelelő ülő- és hátlapokkal elöl, jó testreszabhatósággal és kellemes üléspozíció-állítással. Mivel az A és C oszlopok kitűnően lettek tervezve, ezért a kilátás a vékonyságnak köszönhetően szintén remekbeszabott, így a vezetési élmény maximuma is kihozható a Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line-ből.

Elegendő teljesítmény, gondolkodó automata

Az USA-ban fejlesztett, 1.5 literes TDCi gázolajos került az új Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line-ba. Az egység kereken 120 lóerőt tud megmozgatni, mindezt 3600-as percenkénti fordulatszámon, míg a maximum forgatónyomaték-érték sem kevés, 300 Newtonméter 1750-től. Ennek megfelelően az autó rugalmassága jó, viszont a 8 sebességes automataváltó reakcióideje lehetne némileg csiszoltabb, finomabbra hangoltabb.

A váltási idők sok esetben csúsznak, későn érkeznek, többször előjött a régről jól ismert „kihúzatom, de nem akar váltani” jelenség. Ha a kormányoszlopon lévő fülekkel próbálkozunk, úgy talán kicsivel javíthatunk a helyzeten, ily’ módon többnyire sikerült eltalálnunk azokat a váltási pontokat, amelyeket ténylegesen elvártunk volna.

A Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line menetstabilitása csillagos ötös. Ezt már korábban, a hazai menetpróba keretein belül is sikerült megtapasztalnunk, amikor is a márka hazai importőre vezetéstechnikai tanpályán csillogtatta meg a konstrukció tényleges tudását. Most sem volt ez másképp, ugyanis a folyamatos havazás ideális táptalajt nyújtott a Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line menetképességeinek feszegetésére.

Azzal együtt, hogy szimpla elsőkerékhajtást kapott a tesztautó, egyszer sem futottunk bele olyan szélsőséges szituációkba, mint például extrémebb kicsúszások, alul- vagy felülkormányozottság. Mindezt kihangsúlyozandó: havas, jeges, latyakos útviszonyok közt.

Hideg motornál random jelleggel erőteljes rezonanciát tapasztaltunk az utastérben, reggeli indítás után – hozzátéve, hogy fűtött garázsból indultunk útnak minden alkalommal. Nyilván ez nem konstrukciós hiba, csak kimondottan a tesztautónál kellhet némi finomhangolás és állítás az utastér műanyagjainál, ez nyilván szimplán orvosolható jelenség.

Visszafogott étvággyal mutat példát az 1.5-ös dízel

Fogyasztás tekintetében sincs ok panaszra az 1.5 TDCi hajtáslánc esetében: a gyárilag megadott 5.0 liter/100 kilométeres értéket mindössze 3 tizeddel múltuk felül városi környezetben (5.3), míg az országúti, 90 kilométeres átlagtempós közlekedést 1 tizeddel alulmúltuk a gyári adatot figyelembe véve (4.0).

2018 Ford Focus 1.5 TDCi 120 A8 ST-Line specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1499 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 3600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4378 mm

Szélesség: 1825 mm

Magasság: 1442 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 215/50 R17

Hátsó gumik mérete: 215/50 R17

Tömeg, üresen: 1287 kg

Megengedett össztömeg: 1900 kg

Csomagtartó mérete: 375 liter, 1354 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 47 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.7 s (gyári), 11.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.3 l/100 km

Országúti: 4.0 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.0 l/100km

Országúti: 4.1 l/100km

Vegyes: 4.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 116 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryASUS,  DuplitecCamera Kft.

Utómunka hardver: AcerASUS


Exit mobile version