Site icon AutóAddikt

[TESZT] Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible – kis motorral is igazi muscle car

Létezik ugyebár a muscle car fogalom, és létezik a Ford Mustang, mint fogalom. Vagy inkább közelítsünk úgy, hogy a klasszikus izomautó-kategória stílusos és egyedüli megteremtője maga a Ford Mustang.

Több, mint fél évszázaddal ezelőtt még ismeretlen volt mindkettő, aztán a kék ovál gondot egyet, és egy olyan autót rittyentett Amerika közútjaira, amely mind megjelenésében, teljesítményében, és nem utolsó sorban árazásában felülmúlta az addigi elképzéseket. Tehát adott volt egy olyan, az ottani átlagember számára minden gond nélkül beszerezhető sportos utcai gépezet, amely lenyűgözte a kor beállítottságát, az igényeket viszont megnövelte. Egyébként az utóbbit más, akkoriban még virágzó(bb) autógyár felismerte az USA-ban, el is kezdődött a muscle car divathullám.

Korábban már teszteltük a Ford Mustang 5 literes V8 szívóaggregáttal felvértezett, klasszikus verzióját, most azonban ideje megvizsgálnunk a még inkább Európának tervezett, 2.3 literes 4 hengeres turbó benzinessel ellátott változatot, ráadásul convertible, azaz kabrió változatban.

Nem, nem kell fanyalogni. Rendben, értjük: a Ford Mustang igazán akkor Mustang, ha minimum ötezer köbcentis vényolccal áll az aszfaltra, de nem szabad figyelmen kívül hagynunk az EcoBoost 2.3-as variációját sem. Gondoljunk csak az ST 250 lovas verziójára, a blokk ugyanez, illetve alapjában véve az egész konstrukció hasonló alapokon szunnyad.

Kisebb motor, meggyőző teljesítmény

Viszont a Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible 2.3 literese nem kevesebb, mint 317 lóerőt képes a hátsó kerekekre engedni, ami bár 114 lóerő mínuszt jelent az 5.0 verzióhoz képest, de hasonló menettulajdonságokat bír produkálni a hajtáslánc a visszafogottabb alternatívánál is.

Az 5.0 4.6 másodperccel tornászta fel magát 0-ról 100-ra, ez az érték kerek 6 másodpercet vett igénybe a 2.3-as miotorral szerelt modell esetében. Végeredményben nem sok az az 1.4 másodperc, gyakorlatban nem is nagyon érezhető, papírforma szerint látszik igazán az eltérés.

Mindennel együtt a Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible menetdinamikája szintén meggyőző volt a teszt során. Kit érdekel, ha nincs hörgő-bugyborékoló V8 hangzás, ha van pillanatok alatt lenyitható tető, vadító sárga szín? Komolyan, mintha Beverly Hills lankáin autóznánk, annyira magával ragadó a nagybetűs hangulat érzete. S ahogy jeleztük fentebb: a vezetési élmény lehengerlő, 432 Newtonméter forgatónyomaték ugrik elő a pillanat leforgása alatt, 3000-es percenkénti fordulatszámon érkezve, kitartva egészen az 5000 környéki tartományig, jól társítva a 6 gangos bolygóműves automataváltóval.

A hajtáslánc szerves részét képező sperr diferenciálmű önzáró mechanizmusának köszönhetően a teljesítmény nem szökik el, bár azért javallott az ESP aktiválása a tényleges stabilitás jegyében. Persze mindezt akkor, ha viszonylag sima rajtot szeretnénk álló helyzetből kivitelezni.

Gazdaságosabb, de azért az elánt is sikerül megtartani

Hiányzott ugyan a five-point-o felirat a tesztelt Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible első sárvédőeleméről, bár van nyilvánvalóan a Mustang palettáján 5.0 V8 aggregáttal szerelt verzió is.

Ugyanakkor sok mindent figyelembe lehet venni a 2.3 kapcsán – a teljesség igénye nélkül ilyen sarkalatos pont az üzemanyagfogyasztás. A V8-assal szerelt Mustang átlagosan 13 liter 95-ös üzemanyagot gurított le, a Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible viszont megelégedett 8.4 literrel száz kilométerre átlagolva. Úgy 8.4, hogy folyamatos dinamikus haladásra késztettük az autót, sok kigyorsulással, intenzív kanyarvételezéssel, manuális váltogatással. Országúti környezetben 6.4, míg városi haladás mellett 12.9 liter lett rögzítve – ezek szintén nem rossz eredmények egyáltalán, főként, hogy milyen kategóriájú autóról szól a fáma.

Nagy általánosságban elmondható, hogy 5-8 literrel kér többet 100 kilométerre az 5 literes V8-assal szerelt Mustang.

Klasszikus USA fazon, nagyautós méretezés jellemzi a Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible-t, hatalmas motorházfedélellel, sarkított fényszórótestekkel, hangsúlyos, vágtázó musztángot szimbolizáló logóval. Alapvetően a far kialakításánál is visszanyúltak a régmúlt, letűnt korok stílusvilágához, a hármas tagoltságú zárófény-burák, valamint a közrefogott Mustang-embléma jellemzően domborít, a sportosságot kihangsúlyozó diffúzoros optikai megvalósítás is a helyén van.

Anyagminőség

Összeszerelés tekintetében a Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible hozza azt a szintet, amit egy európai kabrió tekintetében elvárhatunk, a maga összes gyerekbetegségével: a hátsó ülőrészhez tartozó kis háromszög alakzatú ablak hajlamosságot mutatott arra, hogy nehézkesebben záródjon, mint a többi – elképzelhető, hogy ezt minimális szintű szervizeléssel ki lehet iktatni, mint problémát.

Egyébként a hardtop könnyedén nyitható-csukható, akár menet közben is. Utóbbi esetben mindig legyen mellettünk valaki, aki a procedúrát elvégzi, hiszen a nyitó-záró kallantyút el kell fordítani, majd úgy hátratolni erőből a fedelet.

Miután a tető lecsukáskor átesett a súlypontján, már szimplán süllyed be a hátsó ülés és a csomagtér közti, tárolásra kialakított helyre. Úgy, hogy a csomagtérből, ami egyébkénr 332 literes, nem vesz el nagyon semmit, leszámítva azt a két műanyag idomot, amit a csomagtérfedél felső sarkainál határolt csupaszon maradt részre kell pattintani (a tetőszerkezet bizonyos elemeinek eltakarására szolgál, lehajtott állapotnál).

Az anyaghasználat minősége rendben van a Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible esetében, természetesen bőrkárpit, jól hangolt illesztések, közepesen kemény műanyag felületek váltakozása jellemzik az enteriőrt. A fotelek kényelmesek messzemenően, kicsit az amerikai autózásból megismert puhasággal bírnak, de ez nem megy a hosszabb távú menetkomfort kárára; jó tartással, kicsit sportosra csiszolt formavilággal rendelkeznek. Természetesen a testre szabhatóságuk is kellemes, a kormányoszlop állítható magasságában és mélységében is.

A kezelőszervek könnyedén elérhetők, a nagy képátlós, jó betekintési szögű LCD érintésérzékeny ugyan, de van, hogy többször is rá kell koppintani arra a funkcióra, amit szeretnénk életre bírni. A sebességváltó karja is könnyedén jár, jól elérhető és kezelhető. A Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible-ben fellelhető szegélyvarrások igényesek; az egész tálalás remekül ötvözi a 60-as évek Amerikáját a 21. századi megközelítésekkel.

Teljes értékkel

Akkor sem kell csüggedni, ha hátul óhajtunk utazni. Ide nyugodt szívvel becsusszanhat két átlagos, vagy kisebb alkatú felnőtt, a hosszú tengelytáv révén van elegendő láb- és térdtér itt, fejtér nyilván kipipálva, ha converible módban megy az autózás. Ugyanakkor felhajtott tetővel szűkös a helykínálat, de talán kicsivel bőségesebb, mint a Fastback változatnál.

No és milyen a menetkomfort lehajtott tetővel? Huzatos, hangos egy bizonyos sebességtartomány elérése után, de valószínűleg nem is létezik olyan cabriolet, ahol ne ez lenne az általános tézis. Jellemző módon 40-50 kilométer/órás tempóig élhető a Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible kabrió módozatban, ekkor még kellemes, lágy szellő simogat, aztán kíméletlenül megkezdődik a szélorkán. Így van ez rendjén, autópályán felesleges nyitott tetővel furikázni.

2016 Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzines turbómotor

Lökettérfogat: 2261 cm³

Maximális teljesítmény: 317 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 432 Nm @ 3000 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 6 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4874 mm

Szélesség: 1916 mm

Magasság: 1394 mm

Tengelytáv: 2720 mm

Első gumik mérete: 255/40 R19

Hátsó gumik mérete: 255/40 R19

Tömeg, üresen: 1720 kg

Megengedett össztömeg: N/A kg

Csomagtartó mérete: 332 liter

Üzemanyagtartály mérete: 59 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 234 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.8 s (gyári), 6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 12.9 l/100 km

Országúti: 6.4 l/100 km

Vegyes: 8.4 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 13.8 l/100km

Országúti: 7.2 l/100km

Vegyes: 9.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 225 g/km

Még több információ a Ford magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D X Mark II (fotókredit: Matei Bence / Camera Kft.), valamint Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Exit mobile version