A Ford Puma Gen-.E külső megjelenése igazi frissességet hoz a városi crossoverek mezőnyébe. Az autó merész, de arányos vonalvezetése megtartja az ikonikus Puma karakterét, miközben modern, elektromos autós részletekkel gazdagodott. Az elöl hangsúlyos LED-fényszórók, a szélesebb, sportos hűtőrács, valamint az új, aerodinamikus könnyűfém felnik egyértelműen jelzik: a Gen-.E már nemcsak a városban, de a városon kívül is magabiztosan helytáll.
Elektromos hajtás – hatótáv és töltés
A Ford Puma Gen-E a márka legfrissebb elektromos hajtásláncával érkezett. A modellben egy 100% elektromos, akkumulátoros rendszer dolgozik, amely 168 lóerős teljesítményt és a gyakorlatban kijelzett 342 km 100% töltöttséggel gyakorlatban, vegyes használattal úgy 240-260 kilométer (jellemzően autópályáztunk a tesztek során).
A 43 kWh kapacitású akkumulátor támogatja a gyorstöltést is, így ideális feltöltési időt biztosít városi használat mellett: egy megfelelő gyorstöltővel kevesebb mint 35 perc alatt akár 10–80%-os szintre tölthetjük az autót a gyári normák szerint. Tesztjeink során 11 és 22 kW-s Type-2 töltőoszlopot találtunk, utóbbival ténylegesen hozható a 35 perces 10-80 kör.
Otthoni fali töltővel éjszaka teljes mértékben feltölthető, így minden reggel maximális hatótávval indulhatunk útra. Ehhez azonban 22 kW-s kapacitás javallott, ami viszont Magyarországon körülményes lehet az otthoni kiépítés tekintetében.
Beltér, praktikum
A Gen-E beltere modern, letisztult és kifejezetten tágas a kategóriájában. Az új, 12 colos digitális műszeregység minden fontos információt könnyedén átlátható formában jelenít meg.
A középkonzolon 12 colos érintőképernyős infotainment rendszer található, amely zökkenőmentesen támogatja az Apple CarPlay és Android Auto funkciókat. Az ülések kényelme, a sok pakolóhely, valamint a jól variálható 456 literes csomagtartó azt mutatja, hogy a gyártó figelt a mindennapi használhatóságra és a családi igényekre is.
Vezetési élmény és biztonság
A Ford Puma Gen-E dinamikus vezethetősége továbbra is az egyik legfőbb erénye a modellnek. Az elektromos hajtás azonnali nyomatéka rugalmas, agilis városi közlekedést tesz lehetővé, de országúton is élvezetes vezetést biztosít.
A futómű sportosan feszes, de mégsem kompromisszum a komfort terén. A legmodernebb vezetősegítő rendszerek (adaptív tempomat, sávtartó asszisztens, automata vészfékezés) alapfelszereltségben járnak, a parkolás pedig 360 fokos kamerarendszerrel gyerekjáték.
Elektromos Puma, amelyre érdemes figyelni
A Ford Puma Gen-E tökéletesen egyesíti a városi crossoverek praktikumát a zöld, teljesen elektromos közlekedés élményével. Vegyes használattal igencsak visszafogott hatótáv, gyors töltési lehetőségek, tágas és modern beltér, valamint élvezetes, dinamikus vezethetőség jellemzi. Aki szeretné a mindennapjait stílusosan, környezetbarát módon és kompromisszumok nélkül tölteni, annak ideális választás lehet a Puma Gen-E. Leginkább városi környezetbe, rövidebb távok megtételére ideális.
2025 Ford Puma Gen-E specifikációk
Alapadatok
Típus: Ford Puma Gen-E
Hajtás: Elsőkerék-hajtás
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Méretek
Hosszúság: kb. 4,23m
Szélesség: kb. 1,80 m
Magasság: kb. 1,54 m
Tengelytáv: kb. 2,59 m
Csomagtér térfogata: 456liter
Hasmagasság: kb. 166 mm
Motor
Motor típusa: Elektromos, szinkron villanymotor
Akkumulátor kapacitás: 43 kWh
Maximális teljesítmény: 168 LE
Maximális nyomaték: kb. 265 Nm
Üzemanyag-befecskendezés: —
Erőátvitel
Váltó: Egysebességes automata
Meghajtás: fronthajtás
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0–100km/h): kb. 9,2 s
Végsebesség: kb. 150 km/h
Fogyasztás
Villamos energia átlagos fogyasztás (WLTP): kb. 15 kWh/100km
Hatótáv (WLTP): kb. 380km (gyári adat), 240-260 km (vegyes mért adat)
Akkumulátor töltési idő (gyorstöltés 10-80%): kb. 35perc, 22 kW töltéssel
Futómű/fékek
Első futómű: MacPherson
Hátsó futómű: csatolt hosszlengőkar
Első/hátsó fékek: tárcsa/tárcsa
Tömeg
Saját tömeg: kb. 1,650kg
Megengedett össztömeg: kb. 2,060kg
További információ: Ford hivatalos magyarországi weboldal
Fotó: Autóaddikt.hu
Facebook oldalunk: IDE kattintva.