Site icon AutóAddikt

[TESZT] Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Lifestyle – némi módosítás, ismert hangulat

Korábban már több ízben próbára tettük a Honda Civic kombiját, a Tourer fantázianévre hallgató modellt. Volt már benzines, dízel is a felhozatalban, azonban az új, faceliftes portfólió egyetlen tagja sem járt nálunk – mindezidáig. Lehet-e sportos attitűdöket sugárzó megközelítése egy kombinak? Kétségkívül, ha az autóra Honda Civic feliratok kerültek.

Láthatóan kinőtte mára a padlólemezét a Honda Civic Tourer. Sajátos, egyedi kialakításának (is) köszönhetően az far, valamint az orr részletek is túlnyúlást mutatnak, ez legfőképp a hátsó fertályt érinti, értelemszerűen. Így már jól ki is vehető az autót szemlélve, hogy a kombi jelleg nagy valószínűséggel gyakorlatban is megteszi majd áldásos hatását. Annak ellenére, hogy alaphangon véleményünk szerint bárki, aki előtt felsejlik a klasszikus Honda Civic-életérzés, nem valószínű, hogy a nagy rakodótérrel bíró versenyzőre fog elsőként asszociálni.

Régi az újban. Megmaradt az arculat

Jól sikerült a Honda Civic Tourer formaterve, s a nyomokban frissített front felületei (jelenlegi Honda stílushoz passzoló, új dizájnnal bíró lökhárítók, megújult fényszórók)  továbbra is meggyőzőek. A korábban szinte teljesen egyedülálló formátumot jelentő Honda Civic stílusjegyek, azok futurisztikus megjelentetése folyamatosan vannak jelen, a markáns és egyben hangsúlyos fényszórók, a kiemelt, élces rajzolatú ködlámpafészkek, valamint a sportosságra hajazó hűtőmaszk tekintetében.

Már ami az orr-részt illeti, itt ugye a lámpatestek, azok belső jellegének kialakítása is fontos szerepet kapott – ahogyan már feljebb is utaltunk rá. S bár az oldalvezetés megmaradt szinte ugyanolyannak, mint amilyennek a Hionda Civic Tourer-t hazai menetpróbáján anno megismerhettük, nem mehetünk el szó nélkül a jövőbe mutató idomok, vonalvezetések alkalmazása mellett sem.

Az orr – oldalról – bár csapottnak tűnik, mégsem csekély arányaiban, az esztétikailag teljesen rendben lévő felnik pedig méretük ellenére mégis eltörpülnek a kaszni tekintélyes sárvédőívei alatt. Ahhoz, hogy a sportos lét még inkább kihangsúlyozásra kerüljön, a Honda tervezőmérnökei a Honda Civic Tourer esetében az övvonalat szinte a végletekig túlhúzták a B oszlop után, így hihetnénk, hogy a hátul ülők csak szimplán kémlelőnyílásként használhatják az oldalablakokat itt. Óriási tévedés, az övvonallal egyetemben a hátsó üléssor is meg lett emelve, így a panoráma- és komfortérzet ténylegesen csúcsra lett járatva a körülményekhez képest.

Ha kombi, nyilván a faron és környezetén van a hangsúly

A far esetében számottevő változást nem hozott a tavalyi facelift, az űrjárműveket idéző stílusvilág itt is folytatódik a zárófények buráit a szinte nem is létező C oszlopra felhúzással. A két lámpatest egyébként megkapta a szokásos összekötő elemet, közbeiktatva egy méretes Honda logóval, illetve egy rendszámtáblahely kialakítással, alatta néhány centiméterrel.

S ha már a hátsó traktusnál tartunk, vizsgálódjunk a Honda Civic Tourer egyik legfontosabb részleténél, a csomagtérnél. Mivel az autóba épített üzemanyagtank az első két ülés alá került beépítésre, ezért a rakfelület térfogata jelentős mértékben megnövelhető lett. Kategóriáján jócskán túlmutat a 624 literes befogadóképesség, melyhez jelentősen hozzátesz a padlóban kialakított plusz tárolóhely (az üzemanyagtank méretével nagyjából megegyezik). Ez a rekesz a padlóburkolat felhajtásával érhető el, és számos, alapvetően apróbb, szétszóródásra hajlamos tárgyat rejthetünk el itt úgy, hogy a hagyományos értelemben vett hasznos teret ne befolyásolja a csomagok rendezésénél.

Formabontó kialakítások: ezért (is) szeretjük a Honda Civic-et

Minőségi anyaghasználattal építkező, szokatlan elrendezésű enteriőrrel találkozhatunk akkor, amikor a Honda Civic Tourer-be huppanunk. Több év távlatában is bátran kijelenthető, hogy a beltér kijelzőinek, műszereinek elrendezése, valamint azok dizájnja és kialakítása még mindig rendkívül űrhajós jellegű, ennek folyományaként pár esetben a kialakítás néhol illogikus, de tény, hogy könnyedén megszokható, valamint a kezelés is elsajátítható kifejezetten rövid távon.

Ne higgyük, hogy a felemlegetett ráncfelvarrás az itteni részleteket nem érintette, alapvetően a középkonzol került teljes átalakításra, hogy végre a Civic is megkaphassa a hőn áhított központ LCD panelt (infotainment), mely segítségével még inkább modernizálható a helyzet.

Kényelmes, jó tartású, megfelelő méretezésű ülő- és hátlappal felvértezett ülések fogadják az elöl utazókat, a tömöttség szintén jól eltalált, nem túl puha, de nem is túl kemény a kialakítás. Hátul is teljesen megfelelő a helyzet, hatalmas láb, térd- és fejterek várják az utazókat, akár három, átlagos, vagy annál kicsit vaskosabb testalkattal rendelkező személyt.

Az 1770 milliméteres szélességből következtethetünk a férőhely mikéntjére, jó vállterekkel, viszont egyértelmű, hogy a 2595 milliméteres tengelytávolság is meggyőző (teljes hossz: 4535 milliméter). S mellé igazi családi kirándulóautóhoz megfelelően számos praktikumot biztosító rekesz, tárolózseb is fellelhető a Honda Civic Tourer-ben, mind olyan kialakítással, hogy a lehető legegyszerűbb lehessen elérni azokat, és használatba vehetőek legyenek pillanatok alatt – akár menet közben is.

Érdemes megemlíteni az új, 2015-ös modellévű Honda Civic Tourer esetében azokat a biztonsági, illetve vezetést elősegítő technológiákat, opciókat, amelyekkel az autó fel lett ruházva.

Innováció

Az Aktív városi fékrendszer például kizárólag 30 kilométer/óra sebesség alatt aktív, segítségével megelőzhetőek a ráfutásos balesetek, például dugókban történő araszolgatások esetében. Hatékony segéd, a vészhelyzetre hang- és fényjelzéssel is figyelmeztet a fékezés mellett, igaz, néha túl korán avatkozik közbe a rendszer. Már megszokhattuk szinte minden, jobban felszerelt modellben márkától függetlenül a Sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, mely viszonylag pontosan méri fel a szituációkat, igaz, sok esetben a megromlott sáv-felfestéseket nem érzékeli, valamint irányjelzés (3 jelzés automatikusan, kis lenyomásra) esetén is hajlamos a vaklármára.

Jótékony szolgálatot tehet a Frontális ütközésre figyelmeztető asszisztens, mely hasonlóan az Aktív városi fékrendszerhez, előre jelez, ha szemközti vészhelyzet fennállását érzékeli. Itt nem kapunk automatikus fékezést, viszont manuálisan beállíthatjuk, mekkora távolságról jelezzen a számítógép.

Éjszakai országúti szakaszok jó beláthatóságához segíthet hozzá az Automatikus távolsági fényszóró, mely 40 kilométer/órás sebesség felett kezd működni, felmérve az előttünk azonos sávban haladó, valamit a szemből érkező autók távolságát. Ezek függvényében alakítja a reflektor működését. Külön érdekesség, hogy a szemből jövő járművek közt is tud különbséget tenni, felismeri a személyautókat, teherautókat, de a motorkerékpárokat is.

Akár kettő táblát is képes kezelni és megjeleníteni a Honda Civic Tourer Táblafelismerő rendszere, amely hatékonyan csak azokat a jelzéseket veszi alapvetően figyelembe, amelyek ránk, személyautót vezető sofőrökre vonatkoznak.

Szükség lenne turbóra?

Még mindig érezhető az 1.8-as soros benzinmotor lustasága – ez került ugyanis a tesztelt Honda Civic Tourer-be. Az aggregát 142 lóereje 6500-as percenkénti fordulatszámon hívható le, míg a 174 Newtonméteres maximális forgatónyomaték 4300-nál érkezik. Mivel nincs turbótöltés, valamilyen szinten indokolt is a visszafogott karakterisztika, és az is tény, ha masszívabb gázpedálkezelést alkalmazunk, azért magára talál a hajtáslánc.

Itt fejti ki jelenlétével segítségét a rövid áttételezésű manuális kéziváltó, tehát ha az ECON gombot elfelejtjük, és inkább teljesítményre hangolt stílust erőltetünk, egész dinamikus viselkedés is hozható a Honda Civic Tourer-rel. Azonban ne felejtsük el, hogy az amúgy sem túl alacsony átlagfogyasztást ilyenkor megfejelhetjük pár literrel, cserébe a dinamizmusért: városban 8.3, országúton 5.3 literes átlagokat rögzítettünk 100 kilométeres átlaggal. Ha takarékosabban szeretnénk kivitelezni a közlekedést, úgy bátran kapcsoljunk zöldre, viszont arra számítsunk, hogy az autó már-már kényelmetlenül lomhává válik, s úgy érezzük, hogy talán még a 100 lóerős teljesítményküszöböt sem érjük el.

A tesztben bemutatott Honda Civic Tourer Lifestyle felszereltséggel 6 679 000 forintos listáron érhető el az importőr információja szerint, míg a belépő ár 5 639 000 forintot jelent az 1.8 i-VTEC motoros Comfort felszereltségű modell esetében. 8 502 000 forintot akkor kell fizetnünk, ha az 1.6 i-DTEC verziót választjuk, Executive csomaggal.

2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1798 cm³

Maximális teljesítmény: 142 LE @ 6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 174 Nm @ 4300 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4535 mm

Szélesség: 1770 mm

Magasság: 1480 mm

Tengelytáv: 2595 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 225/45 R17

Tömeg, üresen: 1340 kg

Megengedett össztömeg: 1790 kg

Csomagtartó mérete: 624 liter, bővíthető 1668 literig

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 210 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.5 s (gyári), 9.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 5.3 l/100 km

Vegyes: 6.8 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.8 l/100km

Országúti: 5.5 l/100km

Vegyes: 6.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 149 g/km

Bővebb információ a Honda hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., NikeUtómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte
Exit mobile version