Site icon AutóAddikt

[TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI Hybrid Platinum – remek utazás-élményfaktor, megállás nélkül a németországi célig

A Kia Sportage ötödik generációja a hibrid hajtásláncával, Platinum felszereltségi szintjén a koreai márka egyik legkomolyabb ajánlata a középkategóriás SUV-k piacán. Az Autóaddikt csapatával vállalt Budapest–München–Budapest túra során nemcsak a hétköznapi használatban, hanem autópályán, városi és országúti körülmények között is alaposan próbára tettük.

Külső és belső benyomások

A Sportage formavilága megosztó, de kétségtelenül modern és karakteres. A Platinum felszereltségű modell a látványos, merész frontrészt prémium hatású részletekkel, króm díszítésekkel és 19 colos könnyűfém felnikel egészíti ki. A hátsó rész valamivel visszafogottabb, de összességében a dizájn jól illeszkedik a mai SUV-trendekhez.

A beltérben a Kia a funkcionalitást és a minőségi anyagokat helyezte előtérbe. A digitális műszerfal, a középkonzolba integrált érintőképernyő, a remekül elhelyezett kezelőszervek és a Platinum szinthez járó extrák (ülés- és kormányfűtés, prémium hifi, 360 fokos kamera, holttérfigyelő) mind a kényelmet és a biztonságot szolgálják. Az ülések kényelmesek, a vezetési pozíció jól állítható, a hátsó sorban is bőséges a láb- és fejtér, a csomagtartó pedig 540 literes, így hosszabb utakra is gond nélkül pakolhatunk.

Hajtáslánc, vezetési élmény

A tesztelt 1.6 GDI Hybrid 160 lóerős teljesítménnyel és 265 Nm nyomatékkal mozgatja az 1,6 tonnás karosszériát. A hatfokozatú automata váltó kényelmesen, de néha kissé tétován kapcsol, főleg városi forgalomban tapasztalható némi hektikusság. Autópályán viszont egyenletes tempónál és országúton nagyon kellemes társ, a hibrid rendszer villanymotorja szépen besegít elinduláskor és gyorsításkor.

A futómű inkább a komfort irányába hangolt, jól csillapítja az úthibákat, de nagyobb tempónál, kanyarban érezhető a magas építésből adódó oldaldőlés. A kormányzás könnyed, a vezetéstámogató rendszerek (adaptív tempomat, sávtartó, ütközésmegelőző) hosszú távon is hasznosak, bár a rendszer néha túlzottan érzékenyen reagál.

Fogyasztás, költségek

Vegyes használatban a fogyasztás 4.5–7 liter/100 km között alakult, autópályán 6.6 liter körül, városban akár 6.8-7 liter is lehet, míg országúton 4.5–5.2 liter is elérhető. A 52 literes tankkal reálisan 600–700 km-es hatótávval számolhatunk. A Platinum felszereltség ára extrákkal 15–16 millió forint körül alakul, ami a kategóriában átlagosnak mondható, főleg a gazdag alapfelszereltséget figyelembe véve.


Útinapló: Budapest–München–Budapest

Indulás: Budapest, kora reggel

A csapatunk reggel 6-kor indult Budapestről, az M1-es autópályán keresztül. A Sportage tágas csomagtartója gond nélkül elnyelte a négy fő csomagját, az utastérben pedig mindenki kényelmesen elfért. Az első benyomás: a vezetőülésből remek a kilátás, a digitális műszeregység és a head-up display hosszú úton is jól jön.

Autópálya-tapasztalatok

Győr és Bécs között a forgalom sűrű volt, de az adaptív tempomat és a sávtartó rendszer nagyban megkönnyítette a vezetést. A hibrid hajtás autópályán kevésbé érvényesül, de a benzinmotor 130 km/h-s tempónál is csendesen, alacsony fordulaton dolgozott. A fogyasztás ebben a szakaszban 7,2 liter/100 km-re állt be.

Alpokon át, München felé

Ausztriában, az Alpok lábánál, a Sportage futóműve magabiztosan kezelte a szerpentineket, bár a karosszéria dőlése kanyarban érezhető volt. A motor ereje elegendő előzésekhez, de sportos élményt ne várjunk. A prémium hifi jól szólt, a navigáció pontosan vezette a csapatot.

Érkezés Münchenbe

A városi forgalomban a hibrid rendszer előnyei jobban kijöttek: gyakori elinduláskor a villanymotor segített, ilyenkor a fogyasztás is csökkent. A parkolás a 360 fokos kamerarendszerrel gyerekjáték volt.

Visszaút: eső, éjszaka, hosszú tempó

Hazafelé az időjárás is próbára tette a Sportage-et: erős esőben, sötétben is biztonságosnak éreztük az autót, a vezetéstámogató rendszerek (holttérfigyelő, sávtartó) sokat segítettek. A fáradtságot enyhítette az ülésfűtés és a jó ergonómia. A végső átlagfogyasztás oda-vissza 7,6 liter/100 km lett, ami a tempós autópályázás és a városi szakaszok után reális érték.

Összegzés az út végén

A Kia Sportage 1.6 GDI Hybrid Platinum hosszú távon is kényelmes, biztonságos, jól felszerelt családi SUV, amely a hibrid hajtásnak köszönhetően városban és országúton is takarékos tud lenni. Bár a fogyasztás nem mindig hibridesen alacsony, a kényelem, a tágasság és a modern extrák miatt ideális választás lehet azoknak, akik sokat utaznak – akár Budapest és München között is.

2024 Kia Sportage 1.6 GDI Hybrid Platinum specifikációk

Motor

Motortípus: Teljes hibrid (HEV)

Benzinmotor

Lökettérfogat: 1598 ccm

Maximális teljesítmény: 160 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 265 Nm @ 1500–4500 ford./perc

Elektromos motor

Maximális teljesítmény: 60 kW (82 LE) @ 2100–3300 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 304 Nm @ 0–2100 ford./perc

Rendszerteljesítmény: 230 LE

Maximális forgatónyomaték: 350 Nm

Hibrid akkumulátor

Kapacitás: 1,49 kWh (lítium-ion polimer)

Erőátvitel: Elsőkerék-hajtás, 6 fokozatú automata váltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4515 mm

Szélesség: 1865 mm

Magasság: 1645 mm

Tengelytáv: 2680 mm

Első gumik mérete: 235/55 R18

Hátsó gumik mérete: 235/55 R18

Tömeg, üresen: 1505–1653 kg

Terhelhetőség, össztömeg: 2145 kg

Csomagtartó mérete: 562 liter, 1751 liter a hátsó üléssor előredöntése esetén

Üzemanyagtartály mérete: 52 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 192 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9,4 másodperc

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6,8–7,0 l/100 km

Országúti: 6,6–7,1 l/100 km

Vegyes: 6,2–6,6 l/100 km

Gyárilag mért eredmények (WLTP)

Városi: 6,8 l/100 km

Országúti: 6,6 l/100 km

Vegyes: 6,2–6,6 l/100 km

Tisztán elektromos hatótáv

Nem értelmezhető (teljes hibrid, nem plug-in)

CO2 kibocsátás: 148 g/km (WLTP)

Bővebb információ a Kia hazai importőrének honlapján.

Fotó: Autóaddikt.hu

Exit mobile version