Site icon AutóAddikt

TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek gyakorlati használati jellemzők társulnak

Az új Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum változata már első ránézésre is erős benyomást tesz: a merész, éles vonalak, a sportos LED-es nappali menetfények és a jellegzetes, masszív hűtőmaszk modern, fiatalos SUV-é varázsolja az autót. Az “Opposites United” dizájn remekül ötvözi az eleganciát és a dinamizmust, így a Sportage azonnal kiemelkedik a forgalomból. A Platinum felszereltségi szinthez 19 colos könnyűfém felni jár, tovább fokozva a presztízs érzetét.

Hajtáslánc: teljesítmény és környezetbarát technológia

A plug-in hibrid rendszer lelke a 1,6 literes turbós GDI benzinmotor, melyhez egy komoly elektromotor és 13,8 kWh-s akkumulátor társul. Ezzel a kombinációval a Sportage összteljesítménye dinamikus gyorsulást és csendes, kifinomult menetet ígér: a hajtáslánc együttesen közel 260 lóerő körüli teljesítményt ad le, ezzel 100 km/h-ra nagyjából 8 másodperc alatt gyorsul.

A hatfokozatú automata váltó jól együttműködik a rendszerrel, zökkenőmentesen kapcsolgat, miközben az összkerékhajtás garantálja az extra tapadást – akár csúszós úton, akár hétvégi kiránduláson jön jól a plusz stabilitás. Az elektromos hatótáv a mindennapokban is hasznos, egy teljes töltéssel reálisan 35-40 km-t lehet megtenni tisztán villanyüzemben, városi környezetben, ami sokak számára fedezi a napi ingázást. Ha az akkumulátor lemerül, a benzinmotor lép működésbe, de a fogyasztás így is alacsonyan tartható, főként vegyes használatban.

Vezetési élmény – kifinomultság, de nem sportos karakter

A Sportage PHEV vezetése a kényelmet és a nyugodt haladást tartja szem előtt. A futómű alapvetően lágyan rugózik, jól kisimítja az úthibákat, de a nagyobb, 19-es kerekek hatására néhol érezhetőek az útfelületi egyenetlenségek. A kormányzás könnyű, városi manőverezésnél ideális, de nem ad jelentős visszajelzést a vezető kezébe. Sportmódba kapcsolva valamivel közvetlenebbé és érzékenyebbé válik a gázreakció, erősebb gyorsításkor az elektromotor azonnali „rúgása” segíti elő a dinamikus indulást, de a hangsúly továbbra is a finom, kulturált közlekedésen van.

Alacsonyabb sebességnél, különösen villanyüzemben, a Sportage szinte hangtalanul suhan, a zajszigetelés pedig példás – a szél- és motorzaj elnyomott, autópályán is csendes az utastér. A váltás a rendszerek között természetes és észrevétlen, a hajtáslánc összhatása kiforrott benyomást kelt.

Tágas, prémium belső tér és digitális megoldások

Az utastér a Platinum kivitelekben igazán magas szintű kényelmet és technológiát vonultat fel. A két egymásba olvadó, ívelt kijelző (digitális műszeregység és nagyfelbontású központi multimédia) modern és látványos. A Harman/Kardon prémium hangrendszer, elektromosan állítható, fűthető és szellőztethető ülések, széleskörű vezetéstámogató rendszerek (távolságtartó tempomat, sávtartó, adaptív fényszórók, kamerarendszer) mind a kényelmet és biztonságot szolgálják.

Az anyaghasználat prémium érzetű, puhított műanyagok, bőrbetétek és szépen kidolgozott részletek emelik ki a nagyobb luxusmárkáktól megszokott minőséget. Hátul bőséges a lábtér és fejtér, a hibrid rendszer miatt a lábrész középső padlója kissé magasabb, de ez nem zavaró. A csomagtartó kapacitása 540 liter, ami a plug-in rendszereknél kifejezetten jó érték, ráadásul a hátsó ülések ledöntésével több mint 1700 literig bővíthető.

Fogyasztás, töltés és fenntarthatóság

A plug-in Sportage fogyasztása döntően attól függ, mennyit és hogyan töltjük az akkumulátort. Rendszeres töltéssel, városi használatban villanyautósan olcsón lehet közlekedni, hosszabb utak alkalmával pedig a hibrid rendszer összességében kedvező vegyes fogyasztást biztosít. Az autó normál 230V-os hálózatról nagyjából 5 óra alatt tölthető, otthoni wallbox-szal ez csökkenhet.

A Kia 7 év vagy 150 000 kilométeres garanciája a teljes hajtásláncra és akkumulátorra is érvényes, ami kimagasló bizalmat és kedvező értéktartást jelent.

Költségek, felszereltség és összegzés

A Platinum csúcsváltozat ára meghaladja a 17 millió forintot, de ezért cserébe valóban gazdag felszereltséget, kiemelkedő komfortot és fejlett hibrid technikát kapunk. Magánvásárlóknak a magas ár elsőre elrettentő lehet, de flottába, céges autóként és azoknak, akik naponta tudják tölteni, gazdaságosan és környezettudatosan üzemeltethető. Fontos kiemelni, hogy a céges adózás, a CO2-kibocsátás és a hibrid hajtás előnyeit a Sportage PHEV egyes konkurenseinél is jobban tudja kihasználni.

2024 Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum specifikációk

Motor

Méretek, egyéb műszaki adatok

Menetteljesítmények

Fogyasztási adatok (WLTP vegyes)

Futómű, fékek

Garancia

Bővebb információ a Kia hazai importőrének honlapján található.

Fotó: Autóaddikt.hu12

Exit mobile version