Site icon AutóAddikt

[TESZT] Kia Stonic 1.0 T-GDI GT-Line – lefed egy szegmenst, és a felé támasztott követelményeknek messzemenően megfelel

A Kia Stonic 1.0 T-GDI GT-Line a dél-koreai gyártó népszerű kompakt crossoverének sportosabb változata, amely modern dizájnnal, hatékony motorral és fejlett technológiákkal igyekszik meghódítani a városi SUV-k szegmensét. Nézzük meg közelebbről, mit kínál ez az autó!

Dinamizmus jellemzi a Kia Stonic egész szellemiségét

A GT-Line változat sportosabb megjelenést kapott, amelyet a különleges karosszériaelemek, például az agresszívebb lökhárítók, a LED-es nappali menetfények és a 17 colos könnyűfém keréktárcsák hangsúlyoznak. Az autó kompakt mérete (4,14 méteres hossz) és emelt hasmagassága (42 mm-rel magasabb, mint a Kia Rio) ideálissá teszi városi közlekedésre, miközben dinamikus megjelenésével kitűnik a forgalomból.

Az enteriőr komfortja

Az utastérben modern és funkcionális kialakítást találunk. A GT-Line sportos kormánykereket, prémium anyagokat és 8 colos érintőkijelzőt kínál, amely támogatja az Apple CarPlay-t és az Android Auto-t is. A csomagtér alaphelyzetben 352 literes, ami kategóriájában átlagosnak mondható, de a hátsó ülések ledöntésével akár 1155 literre is bővíthető.

Kellő rugalmasságot biztosít az 1 literes háromhengeres

A Stonic GT-Line szívét egy 1.0 literes háromhengeres T-GDI turbómotor adja, amely 99 lóerőt (74 kW) és 171 Nm nyomatékot biztosít. A motorhoz egy 7 sebességes duplakuplungos automata váltó társul. Ez a kombináció megfelelő dinamikát nyújt városi közlekedéshez és autópályás utazásokhoz egyaránt. Az autó 0-ról 100 km/h-ra 12,4 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 175 km/h.

A motor zajszintje alacsonyabb sebességeknél kellemesen csendes, de magasabb fordulatszámokon kissé vibráló hangot adhat. Az üzemanyag-fogyasztás vegyes használatban körülbelül 5,6 liter/100 km (WLTP szerint), ami jó kompromisszumot jelent a teljesítmény és a gazdaságosság között.

Jó vezethetőség

A Kia Stonic GT-Line futóműve feszesebb hangolású, mint az alapmodelleké, ami jobb kanyarstabilitást biztosít. Azonban a torsion beam hátsó felfüggesztés miatt nagyobb úthibákon kissé rázós lehet az autó viselkedése. A kormányzás könnyű és pontos, bár nem annyira kommunikálja az útfelületet, mint néhány rivális modell esetében (pl. Ford Puma).

Az autó alapfelszereltségként kínál olyan vezetéstámogató rendszereket, mint a sávkövető asszisztens (LFA), az automatikus vészfékező rendszer (AEB) gyalogos- és kerékpáros-felismeréssel, valamint a dombsegéd funkció (HAC). Ezek mind hozzájárulnak a biztonságosabb vezetési élményhez.

Előnyök

Hátrányok

A Kia Stonic 1.0 T-GDI GT-Line ideális választás azok számára, akik egy stílusos és gazdaságos városi crossovert keresnek modern technológiával és megbízható teljesítménnyel. Bár nem nyújt kiemelkedően sportos vezetési élményt, kényelme és praktikus megoldásai miatt sok vásárlót vonzhat ebben az árkategóriában.

2024 Kia Stonic 1.0 T-GDI specifikációk

Motor

Motortípus: háromhengeres, soros elrendezésű turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 998 ccm

Maximális teljesítmény: 100 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 172 Nm @ 1500-3500 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, 7 fokozatú DCT automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4140 mm

Szélesség: 1760 mm

Magasság: 1485 mm

Tengelytáv: 2580 mm

Első gumik mérete: 205/55 R17

Hátsó gumik mérete: 205/55 R17

Tömeg, üresen: 1258 kg

Terhelhetőség, össztömeg: 1680 kg

Csomagtartó mérete: 352 liter, 1155 liter a hátsó üléssor előredöntése esetén

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 176 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.4 másodperc (gyári), 12.6 (mért)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.4-7.2 l/100 km

Országúti: 4.1-5.8 l/100 km

Vegyes: 5.9-6.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények: IDE kattintva

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: N/A l/100km

CO2 kibocsátás: N/A g/km, részletes adatok: IDE kattintva

Bővebb információ a Kia hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Facebook: ITT

Fotó: Autóaddikt.hu

Exit mobile version