Site icon AutóAddikt

[TESZT] Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 – visszatér a hőskor?

Elöljáróban kellemes élmények övezték a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 egyhetes vendégeskedését az Autóaddikt.hu-nál. Közhely lenne, ha azt harsognánk: kellemesen csalódtunk az oroszok büszkeségében, de tény, hogy több ponton is igazán izgalmas autót rittyentettek a tervezőmérnökök.

Ne asszociáljunk feleslegesen régi korok Ladájára, valamint ne vonjunk párhuzamot mondjuk a 2107-essel. A Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 teljesen más kategória, és talán jobb is, ha a letűnt korok emlékeit elraktározzuk valahol, és néhanapján lesepregetjük azokat. Persze a mai kor Lada fanje nem marad magára, hiszen a Niva-utód 4×4 még ténylegesen hordoz a régi fílingből ugyebár. De az más tészta, majd érkezik hozzánk hamarosan olyan is, lehet készülni.

Elég az hozzá, hogy a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6-on remekül látszik a Renault-fúzió minden nyoma, jó értelemben véve persze. Igaz, hogy az autó formaterve nem a legfrissebb, igazán belevaló szedán fazon, jól bevált lépcsőshátú kaszni, s mivelhogy szeretik ezt Európa keletibb régióiban (és még máshol is, világszerte) a siker a márka hazai importőre szerint már idejekorán borítékolható volt. Ha már párhuzam a Renault-val, akkor leginkább ugorjon be a Thalia, vagy ha a szintén Renault-közeli élményeket sorjázzuk, legyen Logan. Nem szoktunk hasonlítgatni, de a párhuzam szoros, épphogy árbéli differenciák akadnak. Azok viszont rendesen, nyilván itt a Thalia-ra gondolunk elsősorban.

A Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 külseje magáért beszél tehát, semmi extra, semmi kirívó, pontosan olyan, mint amilyet megálmodunk akkor, ha a költséghatékony és szimplaság mintaképére faragott szedánunkat szeretnénk megvásárolni. Külső méretekben inkább kicsi, belső tekintetében viszont meglepően tágas a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6, 480 literes csomagterével egyenesen fokozhatatlan szinte kategóriájában.

Pont arra való, amire tervezték: személyszállításra. Mindezt költséghatékonyan

Közepes minőségű anyaghasználatával a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 szintén nem mutat újat. Meg kell érteni, hogy egy Lada modellt alapvetően teljesen más szemszögből szükséges megközelíteni, félre kell tenni elsőként a sztereotípiákat, valamint szegmensen belül – ami azért valljuk be, szűk – kell vonogatni a párhuzamokat; ez igaz az egész Lada-szellemiségre kívül és belül egyaránt. Tehát a felületek kemények, kopogósak, akad azért néhol puhább részlet, az ülések kárpitozása sprődebb, de rendkívül ellenállónak tűnő. A kényelmi faktor optimális, a terek nagyok, a székek ülő- és hátfelülete is kellemes, alapszinten állítható, nincs túlbonyolítva.

Csakúgy, ahogy a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 műszeregysége sem: a közepesen nagy kormánykerék mögé applikált analóg alapkijelzők remekül közvetítenek, teszik a dolgukat, de középre azért kigondoltak egy LCD panelkát is, itt figyelemmel kísérhetjük a pillanatnyi átlagfogyasztást, illetve számos más, vezetéshez köthető infót is itt olvashatunk le menet közben. A kezelőszervek kézre esnek, minden átlátható és egyértelmű, minimális átszokást igényel a felépítés, ha másik autóból ülnénk át.

És itt jön a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 egyik legnagyobb pozitívuma: ha egy magasabb felszereltségi szinttel bíró, akár magasabb kategóriájú autó volánja mögül ülünk át, túlzás nélkül állítható, hogy nincs akkora hiány- és minőségérzeti különbség, mint amekkorára számítanánk. Persze ahogy írtuk: át kell csoportosítani mindent magunkban, és objektív szemlélettel vizslatni az autó lényegiségét.

Komfort

Kimondottan kíváncsiak voltunk arra, hogy a klasszikus, kályha-jellegű fűtés még létezik-e 2016 Ladájában? Örömmel jelentjük: létezik, sőt. 5-6 fokos külső hőmérséklet mellett, reggeli, kültéri indítás után alig kell eltelnie pár percnek, és a rendszer szinte maximumon ontja a meleg levegőt, mellé a korábbi Ladáknál még hallomásból sem ismert 1 fokozatú ülésfűtés is remekel – bekapcsolás után úgy 1 perccel már süti az ember derekát, kitűnő. Még mindig Szibériára tervezve, és ez nagyon tetszetős.

Anno azt sem tudtuk, mi fán teremnek az automata váltók, néhányak kiváltsága volt csak ilyen autókat vezetni, birtokolni. Mára nem utópia, hogy a Ladák (párhuzamnál maradva: Dacia-k is) rendelhetők automatával.

Ráadásul olyannal, amely szintén a Renault-tól lett áthozva, ők meg a Nissan-tól kapják, tehát végeredményben japán technológia dolgozik a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6-ban.

Igaz, 4 sebességes a kiszerelés, de a fokozatok megfelelő áttételezést kaptak, úgyhogy bármilyen szituációban jól megtalálja a hajtáslánc önmagát. Finom fel- és visszaváltások, visszafogott zajszint jellemzi a váltó működését.

96 lóerős, Euro 6 besorolású 4 hengeres benzinmotor dolgozik a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 orrában, 1598 köbcenti hengerűrtartalommal, 16 szeleppel. Nyomatékosnak is mondható az egyébként kimondottan rugalmas hajtás, 145 Newtonméternyi erőtartalék szunnyad a motorban; ez érezhetően elő is csalogatható.

Fogyasztás terén már nem annyira visszafogottak az adatok, próbáltuk a maximumot (vagy inkább a minimumot) kihozni az autóból.

A városi 9.9 literes átlagot azért alulmúltuk, 8.5 liter/100 kilométerrel zártunk, a városon kívüli 5.6 liter lett. Ugyanakkor folyamatos, 90 kilométer/órás tempónál több ízben rögzítettünk 4.7-5.1 literes értékeket is.

Mert megéri a pénzét

Jöjjenek az árak: a tesztelt Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 alapáron 2 999 000 forintért vihető haza, míg az alapfelszereltséget jelentő Standard verzió (szintén 1.6 literes benzinessel, ugyanakkor 5 gangos manuálissal, mínusz 10 lóerővel) 1 999 000 forintot kóstál. Tehát a komfortnak, a kényelmes automataváltónak és kiegészítő extrának jelen esetben 1 millió forintos felára van mindössze.

2016 Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzinmotor

Lökettérfogat: 1596 cm³

Maximális teljesítmény: 96 LE @ N/A ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 145 Nm @ N/A ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 4 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4260 mm

Szélesség: 1700 mm

Magasság: 1500 mm

Tengelytáv: 2476 mm

Első gumik mérete: 185/55 R15

Hátsó gumik mérete: 185/55 R15

Tömeg, üresen: 1080 kg

Megengedett össztömeg: 1560 kg

Csomagtér kapacitása: 480 liter

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 168 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 13.1 s (gyári mérés), 12.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.5 l/100 km

Országúti: 5.6 l/100 km

Vegyes: 7.3 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.9 l/100 km

Országúti: 5.5 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 164 g/km

Bővebb információ a Lada hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSONMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte
Exit mobile version