Site icon AutóAddikt

[TESZT] Nissan Juke Nismo RS – jól megfűszerezve, az ideális recept szerint

Több ízben mutattuk már be hasábjainkon olvasóinknak a Nissan Juke különféle motorizáltságú verzióit az Autóaddikt.hu és Napimagazin.hu hasábjain. A 2010-ben formabontó koncepcióként bemutatkozott Nissan Juke enyhén szólva megosztotta a közvéleményt, ám rögvest borítékolható volt a korai és későbbi népszerűség is.

Persze nem volt elegendő a márka tervezőmérnökeinek az alapvetően rendelkezésre álló körítés, több kellett: a Nissan sportrészlege, a Nismo (Nissan Motorsport) fogta, és jól kezelésbe vette az alapokat, és kezdődhetett a világon először a crossover kategória megvadítása a Nissan Juke Nismo R képében.

Lehet, hogy a teljesítmény nem bizonyult elegendőnek, nem tudni, de úgy látták – megjegyezzük, jogosan – hogy a Nissan Juke Nismo-vonal többet bír, többet érdemel. S íme: a Nissan Juke Nismo RS úgy tűnik, befoltozta azt a parányi plusz hiányérzetet, amit szükségeltetett pótolni.

Legutóbb nagyobb teljesítménnyel a Nissan Juke 190 lóerős verziója járt nálunk, az 1.6 literes turbótöltött benzinmotor produkciója meggyőző volt, azonban némi, a már feljebb is emlegetett hiányérzet jelen volt folyamatosan a tesztidőszak alatt.

Akad újszerűség bőséggel

Nos, a Nissan Juke Nismo RS ténylegesen masszív, és intuitív modellje lett a márkának. Amit apró crossover fel tud mutatni, vagy helyesebben fogalmazva: túlgondolni alapvető rendeltetésén, azt a Nissan Juke Nismo RS bőségesen teljesíti. Mind külső megközelítésben, mind pedig belső megoldások terén; globálisan, kívül és belül is.

A Nissan Juke Nismo RS formavilága még mindig tud meglepetést tartogatni, azzal együtt, hogy 2015-ben már a megszokott utcaképhez tartozik az autó megjelenése. A front részletek tagoltak, a hangsúlyos hűtőmaszknál valószínűleg csak a mellső fényszórók jelenléte az erőteljesebb, a sárvédőidomok felső vonalára húzott kiegészítő, nyújtott burák pedig az utaskabinból szemlélve is feltűnőek. Jelen esetben a Nissan Juke Nismo RS büszkélkedhet természetesen a Nismo RS bilétával hűtőmaszkján, az első lökhárító alsó fertálya nagyra húzott beömlőt kapott, míg a menetfények is alulra kerültek, növelve a sportosság hatását.

Oldalról a Nissan Juke Nismo RS nem hoz semmi különösebb plusz formaiságot, leszámítva a küszöb kiegészítő panelét, valamint a speciális, fekete-ezüst árnyalatban pompázó 18 colos felniket. Már itt is jól észrevehető az autó kettőssége, a színkombinációkat figyelembe véve; az oldaltükrök fényezése piros, az alap törtfehér színhez remekül passzol ez a tónusválasztás, s az egész Nissan Juke Nismo RS-szellemiséget remekül tükrözi.

Minden sugall némi sportosságot. Pontosan úgy, ahogyan az elvárt

Sportos köntöst kapott a Nissan Juke Nismo RS fara is, amely alapvetően a diffúzoros jellegű kialakításnak és a tekintetet kétségkívül vonzó sportkipufogóvégnek köszönhető. A többi részelem hasonlatos az alapmodellekben megszokotthoz, talán az alapból 354 literes csomagtér ajtajára applikált légterelő ad némi pluszt a történethez.

Nyilvánvaló, hogy a Nissan Juke Nismo RS enteriőrje sokban feldobja az összképet, és remekül közvetíti a kapcsolódó életérzést. Vagy leginkább a Nismo-érzést, melyhez elengedhetetlen lehet a Recaro által jegyzett sportülés-páros, mely a sofőrnek, illetve utasának okoz még kellemesebb perceket vezetés közben. Vörös-fekete Alcantara színben tökély választás a Recaro, igaz, közel 500 ezer forintos felárat jelent konfigurálásnál, de az élmény így hangolódik maximumra. Igaz, az autó magas építésének és az ülések termetes oldalperemeinek köszönhetően a ki- és beszállás körülményes, könnyedén fennakadhatunk a széleken, néhány fals kék-zöld foltot beszerezve combjainkra.

Hátul könnyedebb a helyzet, ugyanis az ülősor itt hagyományosan gyári, két felnőtt utas számára meg is van az elegendő hely, némileg visszafogott fejterekkel. Az ülőpadok hossza megfelelő, a majd’ derékszöget záró háttámlák jól tartanak.

A Nissan Juke Nismo RS csomagtere nem kifejezetten öblös, mivel 354 literes befogadóképességet kapunk. Igaz, az osztott hátsó ülések előre hajtásával nő a kapacitás, 1 köbméter fölé (1189 liter), így már pakolható rendesen 2 személlyel számolva az autó.

Lendülettel az enteriőrben: a Recaro ülés jó választás, a praktikum itt nem számít

Rendezettség, átgondolt kialakítás jellemzi a Nissan Juke Nismo RS utaskabinját. Masszívan megmarkolható, szintén vörös-fekete kombinációban kigondolt Alcantara bevonatú kormánykerék, letisztult, szimpla megközelítésű középkonzol, mely igen jól közvetíti ugyan az információkat, bár lehetne kicsivel nagyobb is az átló. A hatsebességes manuális kéziváltó karja körüli, karbonmintázatra emlékeztető berakások illusztrisak, növelik a lendületességre utaló stílusjegyek jelenlétét (váltógombra is került a műanyagból), míg a pedálok fémes hatást ígérő burkolatai is meggyőzőek. Minden együtt van tehát ahhoz, hogy kellően jó hangulattal kezdjünk bele a ménes terelgetéséhez.

Sok a jóból?

Lényege, lételeme a teljesítmény: a Nissan Juke Nismo RS ténylegesen túlmutat a hagyományos R koncepcióján gyakorlatban is. 218 lóerő mozgósítása kerek 6000-es percenkénti fordulatszámon, 218 Newtonméteres nyomatékcsúcs 3600-on, kedvező, 1315 kilogrammos gyári üres tömeg.

A súly-lóerő arány (6.03 kilogramm/lóerő) szemmel láthatóan kellemes, tesztjeink tanúbizonysága szerint is az. A gyárilag előirányzott 7 másodperces 0-ról 100-ra sprintet sikerült alulmúlnunk, 6.5 másodperc sikerült egyszer, egyébként 6.8 volt permanensen – mindegy is, a lényeg, hogy a Nismo által garantált gyorsulást bőségesen sikerült teljesítenünk. A hatsebsséges váltó hangolása jól passzol az összképbe, a fokozatok megfelelően rövidek, az 1.6-os turbó pörgős, néhol agresszívnak is jellemezhető – 3200 környékén kezdődik a tombolás. A nyomatékgörbe egyenletesen épül, a szufla 4000 felé haladva kezd fogyni, viszont magasabb fokozatból visszaváltva sem érződik turbólyuk, feltéve, ha eltaláljuk a megfelelő áttételt.

Sportos, belevaló hangzásnak sajnos nincs nyoma a Nissan Juke Nismo RS-nél, de ezt már megszokhattuk a jelenlegi kor hot hatcheitől. Túlzás ugyanakkor azt állítani, hogy a viselkedés – akár akusztikailag – visszafogott lenne, a motorhang, a némileg jelenlévő kipufogó-búgás azért kárpótol. Feltéve, ha van időnk ilyesmivel foglalkoznunk intenzív gyorsítások közepette.

A Recaro székek nagyban hozzátesznek az amúgy sem lapos menetstabilitás érzetéhez. A Nissan Juke Nismo RS remekül veszi a kanyarokat, a magas építés ellenére minimális oldaldőlések tapasztalhatók, az elsőkerékhajtás ellenére maradéktalanul stabil marad az autó. Némi alulkormányozottság érezhető, ha már nagyon feszegetjük a határokat, de hétköznapi, vagy akár közepesen visszafogott versenypályás használatnál nem fogjuk megérezni ezt. A Nissan Juke Nismo RS tesztautóra szerelt Continental ContiSportContact5 abroncsok is kiveszik oroszlánrészüket a fejlett stabilitás megvalósításából.

Hihetnénk, hogy a Nissan Juke Nismo RS nem kifejezetten pénztárcabarát a fentebb taglalt teljesítménymutatókat figyelembe véve. Eco módban, teljesen hétköznapi módon, visszafogottan közlekedve a városi 6.8 literes átlag a jellemző, míg országúton 5.1 litert rögzítettünk 100 kilométeres átlagként. Sport profilba kapcsolva, intenzív gyorsításokkal, magasabb fordulatszám-tartományokban járatva 10.8 literes városi, illetve 6.2 literes országúti átlaggal zártunk.

Konklúzió gyanánt

Tipikus alakváltó a Nissan Juke Nismo RS, ugyanis ha kell, hétköznapi, ha kell megvadított crossoverként is egyaránt használható. Egyedisége minden kétséget kizáróan a még mindig  futurisztikusnak ható formavilágában rejlik, melyhez nagy lapáttal tesz hozzá a 218 lóerőt zabolázó hajtáslánc, valamint az állandó összkerékhajtás is. Megéri az árát, hiszen egy csipetnyi Nismo körítést is kapunk garázsunkba, ha beszerezzük a Nissan Juke Nismo RS-t.

2015 Nissan Juke Nismo RS specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1618 cm³

Maximális teljesítmény: 218 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 280 Nm @ 3600 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4165 mm

Szélesség: 1765 mm

Magasság: 1565 mm

Tengelytáv: 2530 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1315 kg

Megengedett össztömeg: 1760 kg

Csomagtartó mérete: 354 liter, 1189 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 46 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 220 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.0 s (gyári), 6.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.9 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 6.8 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.6 l/100km

Országúti: 5.7 l/100km

Vegyes: 7.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 165 g/km

Bővebb információ a Nissan hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte
Exit mobile version