Site icon AutóAddikt

[TESZT] Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo Innovation – valami megszokott dolog, teljesen újragondolva

Korábban írt cikkünkben vázoltuk nagyvonalakban, mit tud, mire képes a kívül-belül megújult Opel Insignia. A koncepció szinte teljesen új, ahogyan a megközelítések is, ráadásul a rüsselsheimiek ráaggatták az autóra a Grand Sport kifejezést is. Teszten az 1.5 literes benzines turbóssal szerelt verzió.

Hazudnánk, ha azt állítanánk: nem tett jót az Insignia koncepciónak a teljes megújulás. A dizájn ennek megfelelően ténylegesen újra lett gondolva, olyan irányvonallal, miszerint a sportosság, a dinamizmus kell, hogy előtérbe kerüljön. Igazából nincs is olyan autómárka jelenleg, amely ne erőltetné ezt az érzést, jószerivel be is válik a recept – nos, az Opel Insignia Grand Sport esetében mindenféleképp jó az irány.

Bár még talán annyira nem érződik a PSA jelenlét, mint mondjuk a Crossland X esetében, mégis sokat változott a külcsín a feljebb már emlegetett sportosra hangolt jelleg jegyében.

Jól láthatóan kiemelt figyelmet fordítottak arra a külső formák hangolásánál a tervezőmérnökök, hogy az Insignia jelleg azért meg tudjon maradni – a hűtőmaszk például ugyanúgy hangsúlyos, mint az elődnél, a rajzolat is nagyjából ugyanolyan; a lámpatestek vékonyabbra lettek húzva, s természetesen az IntelliLux LED mátrix rendszert is megkapták.

Kecsesebb, szerethetőbb. De leginkább sportosabb

Oldalnézetből látszik a legjobban, hogy az új Opel Insignia Grand Sport jóval laposabb lett a korábbinál.

Az ívek, idomok kecsesebbek lettek, a tetővonal csapottabbá vált, ezáltal az egész kaszni gömbölydedebb jelleget sugall. Persze fontos, hogy az új Opel Insignia Grand Sport ettől függetlenül megtartotta üzleti limuzin jellegét, annak ellenére, hogy jelenleg az ötajtós változat elégíti ki ezen irányú igényeket is.

Jól beleillik az Opel Insignia Grand Sport a jelenlegi Opel-portfólióba, a stílusjegyek itt is hasonlóak, mint mondjuk egy legfrissebb generációs Astra esetében: a zárófények burái a fényszórók kialakításához hasonlóan keskeny formát kaptak, a csomagtérfedél közepére került a hangsúlyos Opel embléma, amely egyébként korábbról jól ismert módon a nyitást-zárást is magában hordozza.

Letisztult, elegáns enteriőrt kapott az Opel Insignia Grand Sport, a tesztautó Innovation felszereltségének megfelelően jó minőségű anyaghasználattal, valamint kellemes színkonfigurációval egyetemben.

A központi műszeregység elrendezése a lényegre koncentrál, itt az analóg és digitális rendszerek elegyét fedezzük fel (pontosan úgy, ahogyan a faceliftes, eggyel korábbi Insignia esetében is).

A középkonzol gyönyörűen letisztult, még a tavalyihoz képest is (amely szintén a korábbi Insignia-szériát jelenti), a központi érintésérzékeny LED infotainment kijelzőn állíthatunk szinte mindent, ami az autó viselkedését, funkcionalitását befolyásolhatja.

Bővebb helykínálatot kapunk, nagyobbat, mint korábban

Tágas az utaskabin, nem vitás: négy átlagos testalkatú felnőttel nem jelent problémát az akár hosszabb távú utak megtétele sem, igaz, külföldi nagytesztünk egyelőre várat magára – majd decemberben nyakunkba vesszük a határon túli részeket ismét egy 1.6 literes dízellel szerelt modell fedélzetén.

Mindenesetre sok a hely, a fejtér is optimálisabb lett, mint a korábbi Insignia esetében. A tetővonal – bár csapott a B és C oszlop között – nem vesz el annyit, amennyit gondolnánk, ráadásul a relatíve alacsony felépítés sem éreztet kimondott kompromisszumokat.

Jól hangolt első fotelek fogadják az új Opel Insignia Grand Sport utasait, tágas spektrumon való állíthatósággal, személyre szabhatósággal. Az ülőlapok és háttámlák méretezése átlagos, jól passzol ehhez a kategóriához. S persze érezhető itt is, hogy utazóautónak lett tervezve az Opel Insignia Grand Sport, azt nyújtva ismét, amit eddig tudott e téren.

Ugyanakkor érezhető a fejlődés jócskán: a hátsó traktus szellősebb, ezáltal kényelmesebb lett, a nagyobbodott fejtér (lásd feljebb) ezt példázza, csakúgy, mint a hatalmasnak tűnő lábtér jelenléte is.

Ehhez azért nagy mértékben hozzájárul a 2829 milliméteres tengelytáv (az előd 2737 milliméterrel rendelkezett), illetve a finomhangolt kialakítás is.

Bár nagyobb hatást érzünk az új Opel Insignia Grand Sport csomagterénél, mint korábban, mégsem így van: csökkent 10 literrel a befogadóképesség, így a kerek 500 helyett most 490 literrel gazdálkodhatunk. Ez átlagos méret ebben a szegmensben, vagy talán kicsit alább megy, de nem volt hiányérzetünk egyáltalán. Viszont ha úgy tartja kedvünk, maximum 1450 literesre bővíthetjük a csomagtartót az osztott hátsó ülések lehajtásával – ez viszont 340 literrel felülmúlja az előző Insignia képességeit e téren.

Százhatvanöt lovas ezerötös

165 lóerő összteljesítményt produkált a tesztelt Opel Insignia Grand Sport 1.5 literes, soros hengerelrendezésű, közvetlen befecskendezésű benzinmotorja. A maximum 5600-as percenkénti főtengely fordulatszámnál érkezik, s a nyomatékcsúcs 250 Newtonméter, ami konkrétan 2000-es percenkénti fordulatszámtól áll rendelkezésre.

Közvetlen gázreakcióival, egyenletes görbéjével az Opel Insignia Grand Sport 1.5 literes kivitelben jó alternatíva, igaz, alacsonyabb fordulatszám-tartományokban hajlamos visszavenni az elánból, és a pörgős karakterisztika fulladozósba vált.

 

Ténylegesen 2000 RPM környékén jön meg a hajtáslánc ereje, és viszonylag tág intervallumban van jelen a kraft – méréseink szerint közel 5000-ig nem fogy el a szufla.

Még mindig megvan a nagybetűs menetstabilitás

Menetstabilitás terén is sokat fejlődött az amúgy is remek futómű és felfüggesztés: elöl a szokásos MacPhersont, hátul többlengőkaros megoldást kapunk. A kanyarvételezések még zseniálisabbak lettek, nem érezhető még csekély alulkormányozottság sem viszonylag nagy sebességgel vett, szűkebb kanyaroknál sem. Az utastér pedig kőkeményen, stabilan vesz minden intenzívebb kormányrántást, úgy, hogy a futómű egyáltalán nem volt sportosra hangolva (maximum a műszerfal megfelelő gombjával indított vezetési profil bevetését eszközöltük).

2017 Opel Insignia Grand Sport 1.5 specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1490 cm³

Maximális teljesítmény: 165 LE @ 5600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ 2000-4500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4897 mm

Szélesség: 1863 mm

Magasság: 1455 mm

Tengelytáv: 2829 mm

Első gumik mérete: 245/45 R18

Hátsó gumik mérete: 245/45 R18

Tömeg, üresen: 1558 kg

Megengedett össztömeg: 2150 kilogram

Csomagtartó mérete: 490 liter, 1450 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 222 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári), 8.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.9 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.2 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.9 l/100km

Országúti: 5.4 l/100km

Vegyes: 5.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 166 g/km

Bővebb információ a Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS
Exit mobile version