Site icon AutóAddikt

[TESZT] Peugeot 508 GT PHEV 225 E-AT8 – kimért elegancia, sportosan

Korábbi autóteszt cikkünkben részletesen kifejtettük, hogy mennyire üdvözlendő vonal az, amit jelenleg a Peugeot visz és vállal. A Peugeot e-2008 például remek autó, bizonyos szegmenst célozva, azonban a flagship, az 508 egy kifinomult, azonban kimért eleganciát hordozó ékszerdoboz. Mindez sportos tálalással, ami leginkább a küllemben mutatkozik meg. Peugeot 508 GT PHEV teszt.

Fontos nagyon még mindig a franciák számára a külcsín. No persze a belbecs is, oké, meg is van mindegyik ténylegesen francia vonalnak a maga meghatározó egysége, jellege. Biztosan látható viszont, hogy a Peugeot igencsak belehúzott az egyediség, a jellegzetesség fizikai megvalósításába, egyféle újdonsült műfajt teremtve. S meg kell hagyni, remekül operálnak a különböző tematikákkal, stíluselemekkel. A Peugeot 508 GT PHEV maga a megtestesült egyediség, ami leginkább a külső designelemeken lelhető fel, legalábbis első blikkre biztosan.

Olyan, mint egy műalkotás. De tényleg. Az orr-rész egészen elképesztő vizualitással bír, az egész hűtőmaszk egysége ívelt, U-alakzatban simul a homlokfalra úgy, hogy szinte láthatatlanul fogja közre a fényszórókat, azok búráit. Félreismerhetetlenül van jelen a lámpák alsó részén a naooali menetfény-LED csoport, ezek oroszlénkarmok által metszett mintázatot formáznak ismét, miközben az egész modulárisan egy; az alsó vonalvezetés perfektül zárja az egységet. A maszk rácsozata külön kis darabkákból áll, amely szemből vizsgálva úgy fest, mintha egy szétszóródott mozaikkép darabkáiból állna össze, és szinte észrevétlenül bújik meg középre pattintva a Peugeot-embléma. Alul pedig a beölők elmaradhatatlanok, noha GT, akkor miért is ne legyen minden ponton kihangsúlyozva a sportosság és a dinamizmus?

Végre egy igazán klasszikus forma a mai felhozatalban

Oldalnézetből is megvan a Peugeot 508 GT PHEV hamisítatlan sportossága. Ez elsősorban a lapos kialakításból fakad, és itt látható jól, hogy a ma már hézagpótlónak számító szedán- illetve kombi kupé szegmentálása mennyire kihalófélben van. Ez az autó tökéletesen hordozza azt, amire egy igazi autladdikt vágyik, azt elsősorban, hogy autó formája legyen egy autónak, és alátámasztja azt is, hogy nem csak a SUV-okig, meg az MPV-kig lehet gondolkodni akkor, amikor autót akarunk vásárolni.

Tehát a megjelenés design-ja zseniális a Peugeot 508 GT PHEV esetében. Oldalról annyira lapos, amennyire túraautóként laposnak kell lennie, meg persze azért meg lett az egész fűszerezve a francia bájjal, ami egyedülálló a globális autógyártásban. Az ablakok íveltek, elsősorban a kupé-jellegnek köszönhetően, az övvonalak magasak, s egy kevés homogén jelleget is kölcsönöz ezáltal a karosszériának. A tesztelt Peugeot 508 GT PHEV 19 colos kerekei is remekbeszabottan lettek konfigurálva, melyek az Augusta elnevezést kapták. Illiusztris látvány az oldalra benyúló lámpatestek vonulata, melyek főként a frontrészen tűnnek ki – újfent hangsúlyozandó – egyediségükkel.

Úgy tűnik, a Peugeot általános márkaarculata megköveteli, hogy a hátsó részek kialakítása a minimalista eszmeiséget kövesse. Nincs ez máshogy a Peugeot 508 GT PHEV esetében sem – probléma egyáltalán nem akad ezzel, sőt! A változatosság pont, hogy gyönyörködtet, hiszen a leegyszerűsített, a lényegre koncentráló megjelenés is erőt, sportosságot, közben pedig eleganciát sugároz. Kettő krómkipufogóvég is díszeleg az autó alsó spoilerezésébe ágyazva, ami szintén tökély kiegészítést ad.

Remek, minőségi alapanyagokból építkezik a Peugeot 508 GT PHEV enteriőrje

Szintén a Peugeot 508 GT PHEV tesztautó konfigurálását dícséri a beltér összeállítása. A kárpitozás vörös színű, (Sellier), amely egyedi, varrott mintájával máris masszívan vonzza a tekintetet, miután kinyitottuk a vezetőoldali ajtót. Ha már GT pakk, nem árt, ha sportosságot tükröznek az ülések is, ez természetesen így van, viszont mindez nem megy a kényelem, komfort rovására. Az ülő- és hátlapok megfelelő szélességgel és hosszal lettek kialakítva, ráadásul az AGR üléscsomag, amely tartalmazza a masszázs-funkciót, a fejlett gerinc- és combtámaszt, mind-mind elősegítik azt, hogy a Peugeot 508 GT PHEV segítségével a lehető leghosszabb távokra is elautózzunk. Vagy inkább eltúrázzunk, hiszen gránátlövőket turismo a feeling.

Zseniális, kis méretű kormánykerék fogadja a sofőrt a Peugeot 508 GT PHEV-ben, amely jelenleg egy nagyon jó trend a márkától. Főként, ha egy kicsit is geek az ember, értékelni fogja, hogy ez bizony hasonló, mint mondjuk egy PC-s kormány játékvezérlő (jó, legyen megint a Logitech G29, miért ne?).

Elsőre talán szokatlan lehet, de nagyjából pár perc leforgása alatt jól szokható, s a direkt kormányzás vele csak hab a tortán. Úgy direkt, hogy ráhagy egy kevés klasszikus holtjátékot, így nincs olyan érzete az embernek, hogy a fine adjustment egy kissé magasra lett állítva. Tehát ha kis mozdulatokkal kormányzunk, a felfüggesztés nem reagál azonnali, instant jelleggel, hanem ad egy kevés ráhagyást.

Teljesen prémium a kialakítás: a Peugeot 508 GT PHEV igazán a felsőközépen túlmutató darab, hiszen az anyagminőség, a kidolgozás, és maga a megvalósítás is többet ad, mint amennyit ígér. Pedig eleve sokat ígér, hiszen a vizuális attak magárért beszél, akár ha a központi műszeregység LCD lapját, vagy az infotainment panelját nézzük.

Minden a helyén

Külön kiemelnénk az infotainment kialakítását, ugyanis nagyon tetszett szerkesztőségünknek az, hogy a manapság oly’ divatos „ragasztott tablet” külalakot nem követi egyáltalán. Nem él külön életet az a szerencsétlen kijelző, hanem a műszerfal, a cockpit szerves része. Ráadásul még temérdek funkciógomb is kikerült a képernyő alá, így nem kell bogarászgatni minden egyes alapfunkciót az infotainment almenüiből. Ha ez már retró, akkor legyen az, de így élhető nagyon, és így szeretjük. Nagy valószínűséggel mindenki szereti, aki nem ellensége önmagának.

Mára megszokott, hogy egy módkapcsolót integrálnak a gyártók sebességváltókar címen. Ez rendkívüli módon praktikus, hiszen a könyöklőn hagyott karral, kézzel optimálisan elérhető és kezelhető is ez a kapcsoló, van R, N, D, meg P, tehát minden, ami egy tradicionális, mechanikus automata karnál is megtaláljató, csak itt minden elektromos és értintésérzékeny.

Hátul nem igazán bővelkedik helykínálatban a Peugeot 508 GT PHEV, annak ellenére, hogy a térdterek nagyok a tengelytávnak köszönhetően, viszont a kupés tetővonalnak köszönhetően a fejterek visszafogottak. Hiába, valamit be kell áldozni a szépség oltárán, s ez most a praktikum rovására ment kicsit, de nem zavaróan. Ha nem feltétel, hogy peckesen, vigyázzban üljünk hátul, akkor egész jól át lehet hidalni ezt a jelenséget.

Igazán takarékos, igazán agilis: a PHEV jó szolgálatot tesz

Plug-in hybrid hajtás került a Peugeot 508 GT PHEV-be, egy 1598 köbcentis, 4 hengeres turbótöltött benzinmotor, valamint egy villanymotor személyében. A benzines aggregát 225 lóerőt képes mozgósítani 5500-as percenkénti fordulatszémon, kereken 300 Newtonméter forgatónyomatékkal, amely 2750 RPM-nél csúcsosodik.

A tisztán elektromos hajtáshoz egy 11.8 kWh kapacitású akkumulátor tartozik, mely segítségével méréseink szerint akár 48-52 kilométer is megtehető a benzinmotor használata nélkül. Természetesen van mód hagyományos hibrid használatra is, illetve teljesítménycentrikus soortmódozat is rendelkezésre áll.

8 fokozatú automataváltóval rendelkezik a Peugeot 508 GT PHEV, amely észrevétlenül vált hibrid módban, alkalmazkodva mindenkori vezetési stlíusunkhoz, renekül eltalált fokozatokkal és sebességtartományokkal.

Fogyasztás tekintetében jellemzően városi-elővárosi környezetben használva az autót 0, azaz nulla liter/100 kilométeres érték jött ki, mivel 20-30 kilométeres lokális távokon tisztán elektromos üzemben közlekedtünk. Vegyes (hibrid) használatban az üzemanyagfogyasztás átlagosan 5.1-5.1-5.9 liter/100 kilométer értékek közt mozgott viszonylag tág spektrumon, városi, autóutas, országutas környezetekben.

Árkalkuláció

A cikkben szereplő Peugeot 508 GT PHEV listaára extrák nékül 21 830 000 forint, az opciós felszereltséggel, ami tartalmazza a 19-es Augusta kerekeket, az adaptív lengéscsillapítást, a panoráma üvegtetőt, a fűthető és egyben hangszigetelt első szélvédőt, a 7.4 kW-os fedélzeti töltőt, a Sejjier kárpitozást, az elektromos AGR üléscsomagot, és az ülésfűtést az ár 1 850 000 forinttal emelkedik.

2024 Peugeot 508 GT PHEV 225 E-AT8 specifikációk

Motor

Motortípus: PHEV 4 hengeres benzinmotor turbóval, villanymotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény (benzinmotor): 225 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm

Erőátvitel: fronthajtás, 8 sebességes automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4790 mm

Szélesség: 1860 mm

Magasság: 1420 mm

Tengelytáv: 2800 mm

Gumiabroncsok elöl: 235/45 R18

Gumiabroncsok hátul: 235/45 R18

Tömeg, üresen: 1795 kg

Megengedett össztömeg: 2327 kg

Csomagtartó mérete: 510 liter

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 240 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.6 s (gyári), 7.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.9 l/100 km

Országúti: 4.9 l/100 km

Vegyes: 5.9/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.3 l/100 km

CO2 kibocsátás: 142 g/km

https://www.peugeot.huBővebb információ a Peugeot magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Exit mobile version