Site icon AutóAddikt

[TESZT] Renault Megane 1.5 dCi – felülmúlhat szinte minden várakozást

Számtalan frissítésen, arculatváltáson esett át a Renault Megane az évek során. Ahány új megközelítés, annyi profil, és érezhető, hogy egyre inkább a minőséget, valamint a megkapó stílust próbálja a francia gyártó előtérbe helyezni.

Legutóbbi Renault Megane tesztünk az 1.2 literes TCe motorral szerelt változatot állította fókuszba. Abban a cikkben is bőven kitértünk arra, hogy a formaterv, az egész körítés csillagos ötöst érdemel, és mindenféleképp figyelemreméltó a szegmensben. Ennek megfelelően fel is adta a Megane rendesen a leckét a konkurenciának, de ez persze nem baj, erről szól ez: próbáljunk meg a másik fölé licitálni, vagy átlagos esetben legalább hozni, megtartani azt, ami az elvártat jelenti.

Nos, a Renault Megane modellnek ez sikerül is, úgy tűnik, minden tekintetben. Korábban már vezettük az 1.6 dCi motorral szerelt variációt, itt az mínusz 100 köbcenti downsizing tulajdonképp semmilyen utóhatást nem éreztet, sőt. De ennek kapcsán majd lejjebb, szokás szerint követve a Techaddikt.hu autótesztjeinek megszokott sémáját.

Küllem tekintetében ismét csak pozitívum; a kecses, árnyalt vonalvezetések, prémiumosra hajazó krómberakások dominálnak, mindezt sikeresen úgy, hogy az egész összkép megpróbáljon visszafogott maradni. Ez némiképp sikerül is a Renault Megane-nak, ami a leginkább tetszetős véleményünk szerint, az a mellső lámpaburák fazonja: ez az a pont, amitől ténylegesen maradandó lesz az emlékezetben ez a koncepció.

Meggyőző formavilág jellemzi. Ahogyan az egész modellportfóliót is

Maga a kaszni klasszikus ötajtós tálalásban született, ennek megfelelően a tesztautó maga is ezeket a stílusjegyeket hordozta. Viszont itt a magyarországi importőr egy kifejezetten átlagos felszereltségű kivitelt bocsátott rendelkezésünkre, ami hiteles a cikk szempontjából, hiszen ezzel a konfigurációval, motorizáltsággal nagyon valószínű, hogy egy célzott réteg vásárolja majd az autót. Tehát nem lesz szükség csillogó-villogó bőrös túlgondolt csomagolásra (lásd Bose mondjuk), itt a praktikum, a hétköznapi felhasználhatóság az elsődleges szempont.

Hátul ismételten már megszokott, megszeretett részletek köszönnek vissza a Renault Megane esetében: középen a logó, alatta terjedelmes Megane felirat, két szélen pedig a keskenyre húzott hátsó menetfények lámpatokozásai.

Ennyi nagyjából, de nem is szükséges több, a lényegiség nagyszerűen tükröződik itt is, ismételten csak utalni tudunk arra, hogy nincs semmiféle felesleges sallang. Tehát nem is kell ahhoz, hogy egy kiforrott, aktuális, általánosan kiterjesztett ízlésvilágot célozzon be a márka.

Tehát a külcsín rendben van. Vajon mi a helyzet a beltérrel?

Kézre eső kezelőszervek, lágy, kellemes tapintású kormánykerék-bevonat, komfortérzet. A Renault Megane jelen esetben is hozta az elvártat e téren, annak ellenére, hogy számos, totális felszereltséghez szükséges pluszt kihagytak belőle most, talán fapadosabbnak is jellemezhetnénk az enteriőrt, de közben mégsem az. Persze kérdés, kinek mi számít fapadnak, a kárpitozás véleményünk szerint első osztályú praktikum szempontjából – igaz, tisztítás terén igényel némi többlet ráfordítást, de megéri.

Az ülések kényelmesek, hossz- és keresztirányban is jól tartanak, az elöl ülő utasok viszonylag tág keretek közt szabhatják testre a kialakítást, comb- és deréktámaszra ne számítsunk, aki nem igényli, annak nem fog hiányozni. A hátsó hármas sor átlagos kényelmet ad, két felnőtt optimálisan utazhat itt, fej- és lábtér hiány nem lesz, talán a fejtér lett szűkösebbre szabva a megszokottnál.

384 liter befogadóképességével a Renault Megane csomagtere szintén átlag, bővíteni is lehet rajta a hátsó 40-60 arányban osztott ülések előrehajtásával, tehát egy átlagos család átlagos csomagmennyiségét bőségesen elnyeli az autó.

Közepesen kemény a Renault Megane futóműve, a keményebb úthibákra enyhe pattogás és rezonancia a válasz, ugyanakkor alapvetően lágynak, visszafogottnak jellemezhető a felfüggesztés. Kanyarstabilitás ismételten piros pont, enyhe orrnehézségből adódó alulkormányozottság érzékelhető masszívabb sebességtartományban kivitelezett kanyarodásnál.

Hajtás, fenntartás

Briliáns a Renault Megane 1.5 literes dCi motorja. Talán az egyik legjobb ez a variáns a piacon kategóriájában, nem feledve az 1.6-os dCi kedvelt tulajdonságait (nyomatékosság, madárétvágy – csak kettőt említve a felhozatalból). A 4000-es percenkénti fordulatszámon 90 lóerőt teljesítő gázolajos maximum nyomatéka 220 Newtonméter 1750-től, ami dinamizmust, agilitást jelent vezetés közben.

A hajtásláncba integrált 6 fokozatú manuális kéziváltó remek választás, tökélyre hangoltan eltalálható minden helyzethez a legmegfelelőbb sebességtartomány. Ennek tükrében 90 kilométer/órás tempónál a főtengely hatodikban 1500 környékén forog, 130 kilométer/órás autópályatempónál 2550-et rögzítettünk.

Nem meglepő tehát, ha országúton mindössze 3.6 literrel is beéri az autó (ez a legalacsonyabb rögzített értékünk), valamint pályán sem kúszott fel az átlagfogyasztás 5.3 liter fölé száz kilométerre nézve. Így a teljes, vegyes átlag 5.2 literrel zárt, ebben benne volt jócskán egynehány városi araszolgatás, valamint intenzív kigyorsítások is 50, 60 illetve 70 kilométer/órára, különféle terepviszonyok (enyhébb és közepes emelkedők).

2016 Renault Megane 1.5 dCi specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotorral

Lökettérfogat: 1461 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4359 mm

Szélesség: 1814 mm

Magasság: 1447 mm

Tengelytáv: 2669 mm

Első gumik mérete: 205/55 R16

Hátsó gumik mérete: 205/55 R16

Tömeg, üresen: 1180 kg

Megengedett össztömeg: 1701 kg

Csomagtartó mérete: 384 liter, 1247 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 47 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 174 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 13.4 s (gyári), 12.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.6 l/100 km

Országúti: 3.6 l/100 km

Vegyes: 5.2 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.2 l/100km

Országúti: 3.9 l/100km

Vegyes: 3.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 95 g/km

Még több információ a Renault magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket a Canon termékeivel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Exit mobile version