Site icon AutóAddikt

[TESZT] Suzuki Ignis 1.2 GLX 4WD – sikeres felzárkózás

Legutóbbi autótesztünkben a Suzuki Ignis 1.2 GL modellt mutattuk be olvasóinknak. Ez az amolyan „fapados” verzió, a legpuritánabb (ami nem is annyira puritán) kialakítással, felszereltséggel. Most a jelenleg elérhető legmagasabb konfigurációval elérhető változatot próbáltuk, összkerékhajtással, minden földi jóval – egyedül az automataváltó hiányzott csak.

Ez tehát már nem a munkásember kocsija, aki a Lada után szívesen ült az első Ignisbe, hanem a dögös vonalakra szívdobbanással és elismerő pillantásokkal, sőt, vásárlási szándékkal szalonba érkező fiatal generációké. Persze ez a kocsi megosztóbb mint a Vitara, mert itt annyira különösre és merészre sikeredett a fazon, hogy van azért olyan, akinek semmi pénzért nem kellene, merthogy kicsi és hát hogy néz már ki.

Pedig a tények önmagukért beszélnek: A méretei megegyeznek az előző Ignis méreteivel, de a kerekebb formák miatt mégis lehet olyan érzésünk, mintha kisebb lenne. Mindamellett a hátsó utasok lábtere hatalmas, és az 1999 óta piacon levő Yarishoz hasonlóan most már itt is úgy lehet a csomagtartó méretet megnövelni, hogy akár osztottan vagy mindkét hátsó ülést előretoljuk.

Így a mini kategóriában a 200 l feletti csomagtartó nagyság mégiscsak irigykedésre adhat okot. Az 1,2 literes négyhengeres dual jet benzinmotor pedig maga a tökély egy ilyen kis kategóriához. Csodás a Pioneer fejegység, és az egész kijelző. Mondjuk sok idő amíg valaki kiismeri magát rajta, nagyon eltér a márkatársakétól, így ne a piros lámpánál kezdjük el megtanulni mit és hogyan, mert az minimum 20 perc lesz.

Az általunk tesztelt HIFI-vel, ütközésre figyelmeztető, sávelhagyásra figyelmeztető biztonsági berendezésekkel is ellátott tempomatos és manuális 5 sebességes példány elképesztő fogyasztási adatokat produkált az AllGrip összkerékhajtás ellenére.

4 személlyel autópályán és városban vegyesen 4,3 litert fogyasztott! Úgy látszik a Suzuki mérnökei rájöttek a titokra. Mindegy hogy hibrid vagy nem hibrid, a lényeg, hogy benzinből egyen keveset. Végül is igazuk van.

Negatívum, hogy a magas felszereltségű változat – mint esetünkben a tesztelt Suzuki Ignis 1.2 GLX 4WD – mindössze csak 4 személyre vizsgáztatható. Ez nem kis kompromisszum, figyelembe véve, hogy a hátsó férőhely alapesetben bőséges helyet tud biztosítani három felnőtt utas számára.

Sőt, ezeken felül akár hátramenetben akár előrementben, ha emelkedőn akarunk elindulni, nem kell kézifék, hanem 3 másodpercig megtartja magát a kocsi. Ezt régen úgy hívták, hogy visszagurulás gátlás. De ebben mindkét irányban van ilyen. Nem rossz ötlet. Ettől kezdve igazi női autó. Egy biztos, az utcán mindenki hátrafordul utána.
Úgy látszik, még kevés fut belőle és a design annyira formabontó, hogy az utca embere nem igen tudja hova tenni.

Létezik automata váltós verzió is (4 940 000 forint), elsőkerékhajtással; a tesztelt Ignis modellünk túllép az 5 millión, egész pontosan 5 040 000 forintot kell a pénztárban hagyni vásárlásnál.

2017 Suzuki Ignis 1.2 GLX AWD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1242 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 120 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 5 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3700 mm

Szélesség: 1660 mm

Magasság: 1595 mm

Tengelytáv: 2435 mm

Első gumik mérete: 175/65 R15

Hátsó gumik mérete: 175/65 R15

Tömeg, üresen: 835 kg

Megengedett össztömeg: 1330 kg

Csomagtartó mérete: 267 liter, bővíthető 1097 literig

Üzemanyagtartály mérete: 32 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 170 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.9 s (gyári), 9.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.9 l/100 km

Országúti: 3.9 l/100 km

Vegyes: 5.0 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.1 l/100km

Vegyes: 4.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 104 g/km

Bővebb információ a Suzuki hazai honlapján, IDE kattintva.

Cikkünkben felhasználtunk fotókat a Suzuki Ignis 1.2 GL felszereltségű modellről (NXW-957).

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte
Exit mobile version