Site icon AutóAddikt

Toyota-újdonságok a Tokiói Autószalonon

A Toyota a jövő mobilitásáról alkotott elképzeléseit mutatja be az idei Tokiói Autószalonon, ahol három rendkívül eltérő koncepcióautót leplez le. Ezen járművek némelyike forradalmian újszerű technológiák fejlesztését és piaci bevezetését demonstrálja, míg mások az autó és vezetője közötti érzelmi kapocs feltérképezését és erősítését tűzte ki céljául.

A Toyota fejlett hajtáslánc-technológiák iránti elhivatottságát három modell demonstrálja: a vadonatúj Prius, a Toyota C-HR kompakt hybrid szabadidőjármű tanulmány, valamint a Toyota FCV Plus, egy üzemanyagcellás tanulmányautó, amely a Toyota hidrogén alapú társadalomról alkotott jövőképébe enged bepillantást.

Míg ezek a járművek a mobilitás folytonos változását testesítik meg, a Toyota két olyan tanulmányautót is bemutat, amelyek az autó és vezetője közötti, alapvető kapcsolatot hivatott megerősíteni. Egyikük a Toyota S-FR, egy élvezetesen vezethető, megfizethető, kistömegű sportautó, míg a Toyota KIKAI formatanulmány a gépek eredendő esztétikumára emlékezteti a közönséget.

Az elsődleges kiállított gépkocsik

– a vadonatúj Prius (japán premier), a Toyota hybrid úttörőjének merész, új generációs modellje

– a Toyota C-HR Concept (japán premier), a hamarosan sorozatgyártásba kerülő kompakt hybrid crossover modell

– a Toyota S-FR (világpremier), egy könnyű sportautó-tanulmány élvezetes vezetési élménnyel

– a Toyota FCV Plus (világpremier), a jövő hidrogén alapú társadalma számára létrehozott tanulmányautó

– a Toyota KIKAI (világpremier), a gépekben rejlő szépség felismerésére emlékeztető tanulmány

Szintén megtekinthető a Toyota tokiói standján az FIA rali világbajnokságban való részvétel szándékával tervezett, fejlesztés alatt álló tesztjármű, valamint az Ausztráliára fejlesztett Land Cruiser modell, amelyet a 2015. júniusában útjára bocsátott, alkalmazotti túraprogram, a Toyota Discovery Tour során használtak.

A Toyota mindezeken túl bemutatja a Kirobo Minit, a kommunikációs robotpartnert, amely soha nem hagyja magára az ügyfelet.

Prius (japán premier) 

Miután 1997-ben, a világ legelső sorozatgyártású hibrid személyautójaként színre lépett, a Prius kiemelkedő környezetvédelmi teljesítményével és előremutató funkcióival megalapozta a hybrid gépjárművek globális elterjedését. Az úttörő Prius a márkához méltó evolúciós szándékon alapuló, negyedik generációs modell a legelső globális modell, amely a hajtáslánc-elemek és járműplatformok integrált, innovatív fejlesztési programján alapuló Toyota új globális struktúrát (TNGA) alkalmazza.

Tetszetős formatervet eredményez az alacsony tömegközéppont 

Az új modell megörökölte a Prius összetéveszthetetlen, háromszögletű sziluettjét, amely az alacsony tömegközépponttal együtt lenyűgözően szögletes, mégis valódi érzelmeket ébresztő formatervet eredményezett. A lendületes ívek és az agresszív letörésű élek keveredése minden szögből érdekfeszítő látványt nyújtanak. A tető legmagasabb pontja 20 mm-rel mélyebbre, és előrébb költözött, ugyanakkor a motorházfedél is alacsonyabban húzódik, így teremtve stílusos profilt. Mindezen változások a legkisebb mértékben sem csorbították a belső helykínálatot.

A hybrid rendszer evolúciós továbbfejlesztése

Az elsődleges hybrid összetevők – az erőátvitel, a villanymotor, az akkumulátor csomag és a belső égésű motor – egytől egyig hatásos méret- és tömegcsökkentő programon estek át.

Ennek eredményeként a Prius több mint 40 százalékos termikus hatásfokot ér el, míg üzemanyag-fogyasztása drasztikusan csökkent.

Élvezetes vezethetőséget nyújt a TNGA

Az új Prius minden részletében vadonatúj Toyota struktúrára épül. Ez pontosabb irányíthatóságot, fokozott biztonságot, és élvezetesebb vezethetőséget eredményezett. A modell vázszerkezete 60 százalékkal merevebb, míg a mélyebben beépített hajtáslánc és az eleve alacsony tömegközéppont révén az eddiginél is stabilabb, kényelmesebb a modell.

Ultramodern biztonsági rendszerek

A japán piacon a Prius megkapja a Toyota Safety Sense P aktív biztonsági csomagot, amely négy fejlett védelmi funkciót egyesít. A Toyota Safety Sense P csomag része az ütközés előtti biztonsági rendszer, amely az ultrahangos radart monó kamerával kombinálva képes nem csak járműveket, de gyalogosokat is felismerni.

2015 végétől kapható Japánban

Az új Prius 2015. végével kerül forgalomba a japán piacon, majd ezt követően a világ többi térségében is elérhető lesz.

Jármű elnevezése Hosszúság Szélesség Magasság Tengelytáv Férőhelyek száma

Prius

4540 mm

1760 mm

1470 mm

2700 mm

5

Toyota C-HR Concept (japán premier) 

A Toyota formanyelvében merőben új irányvonalat képviselő modell erőteljes személyiségével nagy feltűnést kelt a kompakt szabadidőjárművek kategóriájában. A kiemelkedő környezetvédelmi teljesítményt dinamikus, precíz vezethetőséggel és kompakt külső méretekkel kombináló típus egy merészen innovatív, különleges crossover tanulmány.

Kivételesen egyedi formavilág 

A tanulmányautó megjelenése karakteres és egyedülálló, köszönhetően a gyémántot idéző formatervnek, amelynek látványos részleteit úgy formálták és alakították ki, hogy soklapú felülete a precízen vágott drágakövet idézze. A jármű a Toyota formanyelvének két meghatározó stíluselemét (Keen Look és Under Priority) alkalmazva merész, hangsúlyos orrkialakítást ér el, amelyen kiemelt szerep jut az alsó légbeömlőnek, illetve amely kedvezőbb aerodinamikai teljesítményt, hatékonyabb hűtést és jobb gyalogosvédelmet biztosít.

Rugózási kényelem 

Akárcsak az új Prius, a Toyota C-HR Concept is a TNGA platformra épül, ami rendkívül szilárd karosszériát eredményez. Az eleve kimagaslóan stabil vezethetőség és rugózási komfort további tökéletesítésére irányuló törekvések eredményeként a gépkocsi olyan közvetlenséggel reagál a vezető parancsaira, ami ösztönös vezetési élményt eredményez.

Kiemelkedő környezetvédelmi teljesítmény

A Toyota célja, hogy 40 százalékot meghaladó termikus hatásfokkal rendelkező erőforrással ruházza fel a tanulmányt. Szintén az üzemanyag-fogyasztás további csökkentését szolgálja, hogy a hybrid rendszer (beleértve a villanymotort és az akkumulátort) kisebb és könnyebb lett.

A Toyota koncepcióautója először a 2014. évi Párizsi Autószalonon mutatkozott be formatanulmányként, majd az idei Frankfurti Autószalonon továbbfejlesztett, ötajtós tanulmányautóként lépett színre. A Toyota reményei szerint már a 2016-os Genfi Autószalonon bemutathatja a koncepción alapuló sorozatgyártású modellt.

Toyota C-HR tanulmány (ötajtós modell)

Jármű elnevezése

Hosszúság

Szélesség

Magasság

Tengelytáv

Férőhelyek száma

Toyota C-HR Concept

4350 mm

1850 mm

1500 mm

2640 mm

5

Toyota S-FR (világpremier)

A Toyota S-FR tanulmányautó a Toyota élvezetesen vezethető, kistömegű sportautó-hagyományait hivatott folytatni.

A belépő szintű modellként megálmodott, új koncepciójármű fő jellemzője robbanékonysága, célja pedig nem kisebb, mint hogy egy teljes generációnak segítsen ismét beleszeretni az autóvezetésbe.

Kompakt és egyszerű A tanulmányautó kisméretű karosszériája rendkívül könnyű, ami a lendületes, kezes vezethetőség záloga.  Az S-FR több mint sportautó: a belépő modellek egyszerűségét olyan intimitással kombinálja, amely minden eddiginél szorosabb kapcsolatot teremt a vezető és az automobil között.
Élvezetesen vezethető A kistömegű sportautókra jellemző, egyedülálló előnyökkel rendelkező koncepciójármű lendületes, közvetlen, kezes irányíthatósága részletgazdag kommunikációt eredményez a vezető és az autó között – többek között ez az orrmotoros, hátsókerék-hajtású elrendezés egyik legfontosabb előnye.
Sportos formaterv A tanulmányautó hosszú orra és széles kiállása klasszikus, időtlen sportautós sziluettet eredményez, míg a barátságosan lekerekített karosszériaidomok közeli kapcsolatot teremtenek az autóval. A beltér egyszerű, modern kidolgozása teszi teljessé azt a formai koncepciót, amely a barátságos egyszerűséget kihangsúlyozva tolmácsolja a jármű teljesítményét és sportos szellemiségét.

– Az érett orrmotoros, hátsókerék-hajtású hajtáslánc-konfigurációt hátratolt orrmotorral valósítja meg a Toyota. A kiemelkedő kanyarvételi képességek záloga az optimális súlyelosztás, valamint a független kerékfelfüggesztések.

– A hatfokozatú kézi sebességváltó finom gyorsítóképességet eredményez, ami még élvezetesebbé, még közvetlenebbé teszi az autó vezethetőségét.

– A Toyota S-FR tanulmányt olyan modellként álmodták meg, amely elhivatott rajongóbázist alakít ki magának, akik élvezettel vezetik autójukat, és alakítják azt át saját ízlésük szerint

Toyota S-FR 

Jármű elnevezése

Hosszúság

Szélesség

Magasság

Tengelytáv

Férőhelyek száma

Toyota S-FR

3990 mm

1695 mm

1320 mm

2480 mm

4

Toyota FCV Plus (világpremier) 

A sűrített hidrogén fajlagos energiasűrűsége meghaladja az elektromos áramét, különféle nyersanyagokból állítható elő, ráadásul könnyen tárolható, így a jövő energiaforrásaként igazán ígéretes lehetőségek állnak előtte. A Toyota álmaiban felépülő, fenntartható társadalomban pontosan ezért számít széles körben elterjedtnek a hidrogén alapú energia – a tanulmányautó ennek a jövőbeli társadalomnak a jelképe.

A hidrogén környezetbarát módon állítható elő a legkülönfélébb elsődleges energiahordozóból, ami világszerte valósággá teheti a helyi, önfenntartó energiafejlesztést, és az üzemanyagcellás gépjárművek merőben új szerephez juthatnak, mint közösségi energiaforrások. A Toyota arra törekszik, hogy vadonatúj küldetéssel ruházza fel a gépkocsit, és az üzemanyagcellás járműveket a környezetvédelem bajnokaiból energiafejlesztő gépkocsikká minősítse át.

Elektromos áram fejlesztése A jármű üzemanyagcellája nem csupán a fedélzeti tartályban tárolt hidrogénből képes elektromos energiát előállítani, hanem külső tárolásból származó hidrogént is képes felhasználni erre a célra. Így a jármű szükség esetén stacionárius áramfejlesztőként szolgálhat, akár a felhasználó otthonában, akár attól távol.
Az előállított áram megosztása másokkal Amikor a gépkocsi nincs használatban, mint közlekedési eszköz, energiafejlesztő képességét mások javára fordítja, mint a helyi elektromos infrastruktúra szerves része.
A jövő generációinak támogatása A gépkocsi üzemanyagcellája újrahasznosítható áramfejlesztő berendezésként, túllépve az automobil hagyományos funkcionalitásán. Ezek az üzemanyagcellák világszerte hasznos célokra felhasználhatók, és nagymértékben hozzájárulhatnak a helyi közösségek önfenntartásához.

– Az üzemanyagcella az első kerekek között kapott helyet, míg a hidrogén tartály a hátsó ülések alatt helyezkedik el.  A mind a négy kerékben alkalmazott, egymástól függetlenül vezérelt agymotorokkal együtt mindez rendkívül tágas belső teret eredményez, az igen kompakt befoglaló méretek ellenére. A gépkocsi szerkezeti főelemei az autó orrában és farában kaptak helyet, így az új generációs üzemanyagcellás gépkocsi optimális tömegelosztást és széles látómezőt kínál.

– A karosszéria jellegzetes, kecses vonalvezetésű, míg a belül alkalmazott vázszerkezet a csekély tömeg ellenére kellően szilárd struktúrát eredményez. Mindent összevetve a formaterv hatékonyan tolmácsolja a tanulmányautó fejlett technológiai tartalmát és kiemelkedő környezetvédelmi teljesítményét.

Toyota FCV Plus

Jármű elnevezése

Hosszúság

Szélesség

Magasság

Tengelytáv

Toyota FCV Plus

3800 mm

1750 mm

1540 mm

3000 mm

Toyota KIKAI (világpremier) 

A gépjárművek az emberi kreativitás, elhivatottság és tudás gyümölcsei, így megérdemlik, hogy csodálattal tekintsünk rájuk.

Ezt a tanulmányautót azzal a céllal építette a Toyota, hogy feltérképezze, egyszersmind kihangsúlyozza a gépekben rejlő, eredendő vonzerőt: a mesteri megmunkálást, egyszerű szépségüket, és lenyűgöző mozgásukat. A Toyota KIKAI hamisítatlan koncepcióautó, és mint ilyen, vonzereje egyszerre függ az automobil alapvető megfogalmazásától, ugyanakkor el is szakad attól.

Innovatív forma A tanulmány közszemlére bocsátja a rendszerint a karosszérialemezek alatt rejtőző gépészeti tartalmakat, és kihangsúlyozza azok esztétikumát. Ezen közvetlen megközelítés révén a gépjármű funkcionális szerkezete maga is a külső megjelenés, a formaterv részévé válik. A gondosan megkomponált forma mellett, amely az olyan részletekre is kiterjedt, mint az üzemanyagtartály, a tartalék tartály, vagy a kipufogócsövek, az analóg műszeregység és kapcsolósor is magával ragadó kapcsolatot teremt ember és gép között.
Újszerű vezetési élmény A vezető lábainál kialakított, kisméretű ablakok a jármű szerkezetének meghatározó aspektusai, hiszen így a vezető közvetlenül megtapasztalhatja a kerekek és a felfüggesztés mozgását, az útfelület suhanását az autó alatt. A szélvédőn keresztül a felső lengőkarok mozgásában gyönyörködhetünk. Mindez merőben újszerű vezetési élményt eredményez, amelyben a hétköznapi közlekedés során a haladásért, fordulásért és lassításért felelős gépészeti elemek funkcionalitását közvetlenül megtapasztalható élményként éli meg a vezető.
Stimuláló elrendezés A középre rendezett vezetőülés révén a sofőr az autó középpontjába került, ami minden eddiginél ösztönösebb, érzékszervi kapcsolatot teremt kettőjük között. A három ülés egy háromszög csúcsai mentén helyezkedik el, ami optimális helykínálatot eredményez, egyben az utasok közötti kommunikációt is kellemesebbé teszi. A tetőig nyúló, hatalmas oldalablak révén az utasok városban és vidéki tájakon autózva egyaránt tökéletesen elmerülhetnek a külvilágban.

Miközben a legtöbb gépkocsi lendületes vonalú fémlemezek alá rejti gépészeti komponenseit, a Toyota tanulmányautója arra biztatja a szemlélőt, hogy aktívan gyönyörködjön az automobil szerkezetében rejlő, összetett szépségben. Tágabban értelmezve a KIKAI napjaink digitális korában visszahozza a kézzel fogható, valós élményeket.

Toyota KIKAI

Jármű elnevezése

Hosszúság

Szélesség

Magasság

Tengelytáv

Férőhelyek száma

Toyota KIKAI

3400 mm

1800 mm

1550 mm

2450 mm

3

Kirobo Mini (világpremier) 

A Toyota bemutatja új, kompakt kommunikációs partnerét, a hatalmas rajongótáborral rendelkező robot-űrhajós Kirobo* közeli rokonát. Noha a Kirobo Mini megjelenésében merőben eltér a modern ember tökéletes társától, az automobiltól, arra teremtették, hogy mindenhová elkísérje gazdáját, és értelmes párbeszédet folytasson belük.

A Kirobo Mini arckifejezések és kézmozdulatok révén igyekszik kommunikálni az emberekkel, és az egyre mélyebb, személyes kapcsolatot eredményező, mindennapi érintkezések során mosolyt csal az arcukra.

Elnevezés

Magasság

Szélesség

Mélység

Tömeg

Beszélt nyelv

Kirobo Mini

100 mm

77 mm

85 mm

Kb. 200 g

japán

A 2015. évi Tokiói Autószalont a tokiói Big Sight nemzetközi kiállítási központban rendezik meg október 28 és november 8 között. A sajtónapokra október 28-29-én kerül sor; október 30. a nulladik nap, míg a nagyközönség október 30-tól november 8-ig látogathatja a kiállítást. További információért kérjük, keresse fel a http://www.tokyo-motorshow.com/en/ címet.

* A Toyota Heart egy olyan, egyedülálló projekt, amely az emberek és robotok közötti, értelmes kommunikáció kialakulását és fejlődését kutatja. Kirobo, a kommunikációs robot a Dentsuval, a Tokiói Egyetem fejlett tudományos és technológiai intézetének kutató központjával, valamint a Robo Garage-al közösen megvalósított projekt eredményeként született meg. 

Exit mobile version