Site icon AutóAddikt

Visszatér az ikonikus Fiat 124 Spider

Az új Fiat 124 Spider révén visszatér a Fiat történelmi jelentőségű típusneve, hogy az új generáció számára is elérhetővé tegye a klasszikus olasz formatervezést és menetdinamikát.

A közel ötven évvel ezelőtt bemutatott, eredeti 124 Spider előtt tisztelgő Fiat 124 Spider az olasz roadster-élmény legmagasabb szintjét kínálja, a vezetési élményt modern technológiával és biztonsággal, valamint ikonikus olasz dizájnnal kombinálva.

Az átgondolt fejlesztésből fakadó, magával ragadó menetdinamika

Az EMEA-térségben (Európa, Közel-Kelet, Afrika) a Fiat 124 Spider a bevált 1,4 literes, négyhengeres MultiAir Turbo benzinmotorral kerül forgalomba. Az erőforrást most először alkalmazták hátsókerék-hajtású hajtásláncban. A motor legnagyobb teljesítménye 140 LE, maximális forgatónyomatéka 240 Nm, a kerekeket hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül hajtja.

A Fiat 124 Spider elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros felfüggesztést kapott, amelyeket kifejezetten úgy hangoltak, hogy fékezés és kanyarodás közben fokozott stabilitást biztosítsanak. A kettős meghajtást alkalmazó, elektromos szervokormány könnyed és közvetlen kormányérzetet biztosít.

A kormánymű és a felfüggesztés hangolása, kistömegű vázszerkezete, a kiegyensúlyozott tömegeloszlás, valamint a turbómotor együttesen dinamikus vezetési élményt nyújt. A zajok és rezgések csillapítására szolgáló megoldások, a hangelnyelő szélvédőtől kezdve a szigetelésekig ugyancsak hozzájárulnak a kifinomult, csendes utazási élményhez.

A Fiat 124 Spider tökéletes kabrió élményt kínál: lenyitható vászonteteje könnyedén, egyszerűen működtethető, minimális erővel mozgatható.

Biztonsági és vagyonvédelmi szolgáltatások, bőséges technológiai tartalom 

A vadonatúj roadster olyan biztonsági és vagyonvédelmi funkciókat kínál, mint a kanyarkövető fényszóró vagy a tolatókamera. A nagy szilárdságú vázszerkezet fokozott merevséget nyújt, minimális tömeg mellett.

A Fiat 124 Spider emellett kényelmi és praktikus technológiák széles választékát biztosítja, a 7 colos érintőképernyőtől a digitális rádióvevővel felvértezett multimédiás egységen át a Bluetooth kihangosítóig, a fűthető ülésektől a kulcs nélküli nyitási és indítási rendszerig.

A külön megrendelhető Bose prémium audiorendszer kilenc hangszóróval, köztük a fejtámaszokba beépített dupla hangszórókkal még nyitott tető mellett is kiemelkedő minőségű hangzást kínál.

A múlt előtt tisztelgő, a stíluselemeket modern felfogásban újraértelmező dizájn

 Az olaszországi Torinóban, a Fiat formatervezési központjában megálmodott, új Fiat 124 Spider modern hangvételben dolgozza fel a minden idők egyik leggyönyörűbb Fiat modelljeként számon tartott eredeti, 1966-os Spider stíluselemeit. A 124 Spider időtlen, alacsony sziluettel, klasszikus szépségű oldalfallal, és kiegyensúlyozott arányokkal bír. Különösen sportos az utastér és a tető egymáshoz viszonyított aránya. Az olyan részletek, mint a hatszögletű felső légbeömlő, a hűtőrács mintázata, a motorházfedél erőt sugárzó domborulatai, vagy az erőteljes, vízszintes rajzolatú hátsó lámpatestek mind az eredeti Spider modellt idézik.

A belső teret az utasok köré tervezték és gyártották, mindenütt prémium, puha tapintású anyagokkal találkozunk. Az ergonomikus vezetői környezet egyrészt fokozott vezetési élményt kínál, másrészt a kormánykerék, a pedálok és a váltó ösztönös kezelését teszi lehetővé.

A Fiat 124 Spider kétféle felszereltségi szinten: 124 Spider és Lusso kivitelben lesz megvásárolható. Mindegyik nyolcféle karosszériaszínnel választható: ezek a Rosso Passione (alap piros), Bianco Gelato (fehér alap), Nero Vesuvio (metálfekete), Grigio Argento (metálszürke), Grigio Moda (sötétszürke metál) Bronzo Magnetico (bronz metál) és Azzurro Italia (azúrkék metál), valamint a háromrétegű Bianco Ghiaccio.

A limitált kiadás révén a rajongók a legelső Fiat 124 Spider modellek egyikét tudhatják magukénak

A legendás típusnév visszatérésének emlékére 124 darab gépkocsi limitált szériás ‘Anniversary’ kivitelben kerül piacra. Ezeket egyedi sorszámozású emlékplakettel szerelik fel, Rosso Passione fényezéssel és prémium fekete bőrülésekkel kínálják. Az új Fiat 124 Spider az EMEA térségben 2016 nyarán érkezik meg a Fiat márkakereskedésekbe.

 50 évnyi hagyomány: a Fiat 124 Spider története

A Fiat 124 Spider 1966 novemberében, a Torinói Autószalonon mutatkozott be; fogadtatása rendkívül kedvező volt. Az azóta eltelt csaknem ötven év során a 124 Spider megőrizte ikonikus státuszát a gyűjtők és az autó iránt rajongó közönség körében egyaránt.

A Fiat 124 Spider először 1968-ban jelent meg az USA piacán. A roadstert ötfokozatú kézi sebességváltóval, 1438 cm3-es, két vezérműtengelyes motorral, négy tárcsafékkel szerelték fel, szériatartozék volt a szakaszos ablaktörlő és a kormányoszlopra illesztett lámpakapcsoló.

A Fiat középkategóriás szedánjából, a 124-esből fejlesztett 124 Spider hamisítatlan sportautó volt, amely rendkívül széles vásárlói rétegeket szólított meg. A Fiat a Pininfarina stúdiót, a márka régi partnerét, az olasz karosszériaépítő ipar legnagyobb, legelismertebb szereplőjét kérte fel a 124 Spider megtervezésére és megépítésére.

Az amerikai közönség rajongott a Spider arányaiért és visszafogott olasz formavilágáért. A vízálló vászontetőt a vezetőülésből, gyorsan és könnyedén le lehetett nyitni, és üveg hátsó oldalablakaival kiváló kilátást biztosított.

A Fiat 124 Spider formaterve olyan népszerű volt, hogy a modell 19 éves pályafutása során egyszer sem szorult ráncfelvarrásra, és mindmáig a Pininfarina legnagyobb sikerei között tartják számon.

Nem egészen tíz évvel a modell észak-amerikai bevezetését követően a Fiat 124 Spider népszerűsége olyan magasra szárnyalt, hogy a Fiat 1975-től elkezdte kizárólag az USA piac számára gyártani a modellt, amit 1979-ben átkereszteltek Spider 2000-re; a név az új, 1995 cm3-es motorra utalt.

1981 vége felé a Pininfarina átvette a modell teljes gyártását, és újraindult az európai forgalmazás. A Fiat és a Pininfarina Spiderek gyártása 1982-ben összeért: a Fiat elkészítette a legutolsó Spider 2000-et, a Pininfarina pedig megkezdte saját változatának a gyártását. Ezt Észak-Amerikában Pininfarina Spider Azzurra néven mutatták be, Európában Pininfarina Spidereuropaként forgalmazták. A Pininfarina Spider Azzurra alapfelszerelésként kínálta a bőrkárpitot, a sztereó kazettás rádiót, valamint a motoros ablakemelőket.

Csaknem 200 000 darab Spider után, 1985-ben véget ért a modell gyártása. Rendkívül hosszú, 19 éves pályafutásával a Fiat 124 Spider csaknem minden kortársát túlélte a sportautó-szegmensben, kivéve az Alfa Romeo Spidert.

Az Egyesült Államokban több mint 170 000 darab 124 Spider talált gazdára 1968 és 1985 között. A mai napig közel 8000 darab fut még a forgalomban.

A Fiat 124 Spider a 2015. évi Los Angeles-i Autószalonon tartja világpremierjét, felidézve a történelmi jelentőségű típusnevet, és egy vadonatúj generáció számára is elérhetővé téve az ikonikus olasz formatervezést és menetdinamikát.

 Történelem

1966 november – A Fiat 124 Spider bemutatkozik a Torinói Autószalonon.

1968 – Megérkezik az első Spider az Egyesült Államokba.

1975 – Kizárólagos forgalmazás az USA piacán, köszönhetően a rendkívüli sikereknek.

1979 – Spider 2000 névre átkeresztelve.

1981 – A Pininfarina átveszi a teljes gyártási folyamatot. Újraindul a modell európai forgalmazása.

1982 – A Fiat és a Pininfarina Spiderek gyártása összeért: a Fiat elkészítette a legutolsó Spider 2000-et, a Pininfarina pedig megkezdte saját változatának a gyártását. Ezt Észak-Amerikában Pininfarina Spider Azzurra, Európában Pininfarina Spidereuropa néven forgalmazták.

1985 – Véget ért a modell gyártása. Csaknem 200 000 darab Spider készült el, amelyek háromnegyede az Egyesült Államokban talált gazdára.

2015 november – Csaknem ötven év után visszatér a legendás típusnév, a Fiat 124 Spider a Los Angeles-i Autószalonon tartja világpremierjét.

Exit mobile version